Med huvudet hängandes och med orolig blick tittade Eva blint ner i mobiltelefonen, scrollande med djupa suckar som respons på det hon såg. Sittandes på bänkens ryggstöd satt hon och maniskt skakade men gjorde inget för att försöka lindra kylan. Att se henne utpumpad och orkeslös var plågsamt då skiftningen mellan den gladlynta Eva och denna version var varandras motsatser, var så långt ifrån vardagen och vanligen som bara möjligt.
Hon mötte inte min blick förrän hon fick syn på mina svarta lackskor i närheten av den gamla bänken. Blicken är långtifrån entusiastisk men jag kan ändå tyda att hon är glad att jag är där. Kärlekens uppgivenhet hade satt klorna i henne så jag behövde inte fråga vad det handlade om. Jag visste redan att hon hade börjat fatta tyckte för den som var förbjuden frukt. Han som enbart skulle ses som en symbol för sex hade nu blivit en metafor för fjärilar i magen, glittrande ögon och hjärtklappning.
La armarna om henne medan hon stirrade ner på hennes maniskt agerande fingrar, ett sätt för henne att förstå att jag fattar. Det är fullt förståeligt att hon faller pladask för killen som visar intresse, ler mot henne, är glad, ger henne komplimanger och bryr sig om vad hon har att säga. Som om hennes ord var gudarnas lag, han får henne att känna sig betydelsefull. Än sen om han senare är sängkamrat till tjugo olika tjejer och ibland flera åt gången. Förhoppningen finns ju trots allt hos oss att vi skall kunna förändra monogamins motsatta demon.
Men djävulen finns i detaljerna. I just de detaljer som hon ser när han ler mot henne, i sättet han säger hennes namn och hur hon passar i hans famn. Hur hon platsar där istället för den där tjejen i första klass, hon med det långa mörka håret och de perfekta kurvorna. Hon med de själfulla mörka ögonen som kunde få varje sexuellt intresserad på fall. Till och med Eva kunde erkänna att hon tyckte hon var otroligt vacker, avundsjuk på att hennes gener inte härstammade från spanska änglar med perfekt solkysst hud.
"Jeg har forelsket meg i Penetrator Chris" erkänner hon med skam i rösten, fast hon vet att jag redan vet. Hon suckar djupt innan hon forstsätter, "og nå må du hjelpe meg stoppe!"
YOU ARE READING
Va skjer med Noora og William? (SKAM)
FanficKanske vi aldrig kommer att få veta. Kanske vi aldrig kommer få veta vad som händer mellan Noora och William. Men visst vill vi veta? Historien startar i säsong tre, där Noora som tidigare var huvudperson, blir en biroll i skuggan av annan romantik...