Vad är det som händer nu? Den tanken slår mig när jag kan avläsa det dolda leendet i Williams sammanbitna ansiktsuttryck. Han försöker dölja något men hans vidgade mörka och glittrande ögon avslöjar honom. Hans kroppsspråk där han står lutad mot väggen när jag kommer innanför dörren underlättar inte för honom. Man kan se hur han fysiskt kämpar med att inte springa fram och kasta sig i min famn. Jag släpper min väska i ett duns och trippar fram på tå till honom med ett mål i sikte. Jag skall lista ut vad han döljer. Skall få honom att avslöja hans hemlighet.
"God ettermiddag" säger jag med ett leende samtidigt som jag som jag flyttar mig så nära honom som det bara går. Försiktigt vandrande med mina fingrar från hans midja till halsringningen på hans grå tunt stickade tröja . På hans reaktion kan jag känna hur hans kropp ryser till av lust genom min försiktiga men målmedvetna beröring. Medan jag ömt kysser huden där mina fingrar avslutat kan jag höra hur William drar efter andan. Jag trycker honom hårt mot den vita hallväggen nu och jag kan se hur en förväntan börjar att bildas i hans blick. Jag ler under under kyssarna som jag lämnar på hans käklinje.Mina rörelser är egentligen försiktiga vilket gör att Williams otålighet börjar att tryta. Jag kan känna hur han egentligen bara vill lyfta upp mig mot väggen och öka takten en smula. Men han tillåter sig inte. Det är inte förrän jag rör min hand upp över hans vad som hela hans kroppsspråk stenar till. Placerar min greppande hand på den exakta punkten där det är beröringen inte längre blir oskyldig. Lite för högt upp för att den inte utger andra än oskyldiga intentioner. På den där exakta punkten där jag vet att Williams blick kommer att flacka och han kommer att ge vika för sina begär.
Han håller mig stadigt med blicken medan jag ler snett mot honom. Biter mig underläppen för att visa att jag väntar på vad han tänker att göra åt det som sker. William ler innan hans snabba rörelser gör att vi byter plats och ner på den lilla pall som stod bara några meter ifrån oss. Med benen runt hans midja försöker jag att balansera och strida mot gravitationen och tyngden som jag och William faktiskt utsätter den lilla pallen för. Medan William kysser mig våldsamt kan jag känna hur den ger vika och bara några sekunder senare ligger vi istället skrattandes på hallgolvet. "Jævla IKEA" skämtar William medan han kastar en av pallbenen så att den slår i väggen. Gapskrattande åt hans skämtsamma frustration ligger vi där en lång stund och bara tittar på varandra.
"Hva er det du har prøvd holdt hemmelig for meg" säger jag efter en stund. Beredd att få veta vad han så osmidigt försökt att dölja. William bara stirrar på mig, hans ansikte ser skräckslaget ut. Jag känner hur jag blir obekvämt chockad, hade inte förväntat mig att min fråga skulle besvaras med skräck. Williams ansiktsuttryck förändras tillslut och känslorna blir då som utbytta. Plötsligt ser han lättad ut, som han just kommit på mina verkliga intentioner. Han hade reagerat som om det fanns en rädsla i det svar han skulle behöva ge, som om jag skulle bemöta det med negativitet.
Nu i hans avslappning ler han igen och lekfullt placerar han en fallen hårslinga bakom mitt öra. Kammar bak den så att den riktigt stannar på plats så där som han brukar göra. Han säger inget, tittar istället på palldelarna bredvid oss "de bør sette advarsel om at det ikke er ment for fysisk aktivitet." Trots att han inte svarat på min fråga kan jag inte låta bli att le mot honom "sent når du har begynt å kalle sex for fysisk aktivitet?"
"Sex" uttrycker han skämtsamt förvånad. "Dette ville føre til sex, hvordan kan du være så dristig. Hvis du ikke har sex før du blir gift ... vel ja, så jeg tror jeg vil forlate ringen tilbake da. Det synes å være nok mitt utseende og ikke en oppfordring til å få deg i sengen eller på en IKEA krakk".
Jag bara skakar på huvudet åt hans utlägg, väl medveten om att han försöker att byta samtalsämne. Glad, förvånad och lite nervös över att han nämnde giftermål och en ring. Det är som om William kan se skiftningen i mitt ansikte för att han besvarar den "Jeg skal ikke gifte meg med deg Noora, i hvert fall ikke i dag!" Han kysser mig i pannan efter att orden lämnar honom. Lättad och lycklig på samma gång kryper jag mig närmare honom. Han var mannen jag ville gifta mig med tänkte jag naivt men just nu vill jag inget annat än att han berättar vad han döljer.
"Hvordan vet du at jeg skjuler noe for deg? Ikke si at du kan se det på meg da jeg vet at det er Eva som har fortalt." Jag bara nickar glatt efter hans egna utlägg och konstaterade. "Når vi reiser?" frågar jag glatt. "På fredag" svarar han glatt åt min uppspelthet. "Jeg visste at jeg ikke kunne stole på Eva" kan jag höra honom muttra.
YOU ARE READING
Va skjer med Noora og William? (SKAM)
FanfictionKanske vi aldrig kommer att få veta. Kanske vi aldrig kommer få veta vad som händer mellan Noora och William. Men visst vill vi veta? Historien startar i säsong tre, där Noora som tidigare var huvudperson, blir en biroll i skuggan av annan romantik...