Skočila som z múriku presne pred Thaliou. Tá len od ľaku poskočila dozadu a skoro padla do blata.
,,Už ma takto nestraš!" Chytila sa za srdce. ,,Skoro si mi ušpinila moje topánky." Rozhodila rukami, až mi skoro dala facku. Inštinktívne som ju chytila za zápästie a schladila som ju pohľadom.
,,Ahojte!" Zakričala Rebel. Preskočila veľkú mláku a rovno skočila vedľa mňa. ,,Skúšate nejaké kung-fu?" Zasmiala sa. Z kabelky si vytiahla cigarety.
,,Rebel ty odkedy fajčíš?" Pustila som Thalinu ruku. Rebel si dala cigaretu do úst.
,,To je len detská!" Zasmiala sa a podala mi jednu. Naozaj bola to žuvačka v tvare cigarety. Kto si kupuje detské cigarety? Dala si som si ju do úst.
,,To čo ťa napadlo?" Oprela sa Thalia o múr a Rebel jej podala cigaretu.
,,Budú si myslieť, že fajčíme. Dobrý nápad nie?" Zasmiala sa. ,,Potiahnite si a potom vdýchnite do cigarety." S Thaliou sme si vymenili znepokojivé výrazy tváre, ale pokúsili sme sa o to. Z cigarety vyšiel malý voňavý obláčik. Voňal ako melón. Odhryzla som si kus žuvačky.
,,S príchuťou melónu." Povedala som si popod nos. Pozrela som sa na hodinky v mobile. ,,Za chvíľu zvoní, tak ja...idem." Preskočil mi na konci vety hlas o dve oktávy vyššie. Napravila som si tašku a kráčala som rýchlymi krokmi do školy. Pozerala som sa na svoje topánky, je na ňom zaschnuté blato. Treba mi ich umyť ale moja lenivosť je silnejšia. Vošla som do školy.
Videla som pred sebou, staré ošúchané topánky. Zodvihla som hlavu, mal na sebe hnedé sako a pod ním čierne tričko. Knight.
,,Slečna Walkerová, dlho sme sa nevideli." Vyceril zuby. ,,Dúfam, že neurobíte ďalší problém alebo nezašpiníte polovicu chodby." Zrak premiestnil na moje topánky a potom za mňa. Opatrne som otočila hlavu za seba. Bol tam kúsky blata od mojich topánok.
,,Prepáčte," povedala som si popod nos. ,,ale ponáhľam sa na hodinu." Prešla som okolo neho. Ešte som naschvál dupotala topánkami aby mi to blato odpadlo. Drsná, Walkerová, ozval sa mi v hlave Nickov hlas. Potriasla som hlavou, našťastie som sa toho zbavila.
,,Walkerová?" Otočila sa na päte. ,,Dali ste s Yatesom dokopy?" Nadvihol obočie. Toto si môžu učitelia dovoliť? Chcela som niečo namietnuť ale umlčal ma gestom.
,,Ja viem, že vy si myslíte, že som starý, zatrpknutý učiteľ. No opak, je pravdou. Ja som veľmi všímavý človek, a keď ste s Yatesom chodili ku mne po škole, vaše pohľady boli na nezaplatenie." Uškrnul sa.
Radšej som si zahryzla do jazyka. Pohŕdavo som si prehodila vlasy na druhú stranu a kráčala som do triedy. Otvorila som dvere od triedy, sadla som si na svoje miesto. Hlavu som si zaklonila dozadu, zatvorila som oči. Unášala ma únava, spala som len štyri hodiny. Volala som s Chrisom, ktorý ma uspal rozprávkou. Jednu ruku som mala položenú na lavici, druhú v lone. Znenazdajky mi po nej niečo prešlo, teplé a jemne. Otvorila som oči a premiestnila zrak na osobu predo mnou. Jemne sa mi zatočila hlava. Chytila som sa za čelo a popod nos som si povedala pár nadávok.
,,Amanda, môžme sa porozprávať?" Sebastian. Odtiahla som ruku od zošita a začala ňou triasť, akoby som tam mala niečo hnusné.
,,Nie!" Povedala som nahnevaným tónom. ,,Choď preč. Nemáš mať so mnou hodinu."
,,Len na chvíľu. Po škole, päť minút viac nie. " Usmial sa. Jeho úsmev vyzeral divne, niekedy sa mi ten úsmev páčil. Teraz sa ti páči Nickov. Počula som klepot podpätkov. Zodvihla som hlavu. Do triedy vošla učiteľka, naša triedna učiteľka.
YOU ARE READING
Moonlight
Teen FictionOn videl temnotu v jej kráse. Ona videla krásu v jeho temnote. Stredoškoláčka Amanda Walker žije celý svoj život v Sheffielde. Spolu z kamarátkami Rebel Tiso a Thaliou Andrews sa pretĺkajú starosťami každodenného života tínedžerov. Väčšina vecí sa...