Bab 17

159 10 0
                                    

"RIZ,pagi-pagi ni nak pergi mana?" Soal Dato' Faizal apabila melihat Effzan mengambil kunci kereta Audi kesayangannya.

          "Riz nak ambil Afizah bawak jumpa mama dengan papa lah." Jawab Effzan sambil tersenyum lebar.

           "Hmm,cepat sikit ya." Pesan Dato' Faizal.

      Effzan hanya mengangguk lalu memakai kasutnya.Tak sabar rasanya dia ingin berjumpa dengan Afizah. "Kalau mama dengan papa dah kenal awak.Nanti saya dengan keluarga saya datang merisik ye." Desis hatinya.Effzan tersenyum.

          
AFIZAH leka bermesej dengan abang kesayangannya.Sekali-sekala dia melihat jam di tangannya.Dia sabar menunggu kedatangan Effzan di ruang tamu rumahnya.

Ifaat Mikael~Adik abang ni buat apa?

N.Afizah.S~Adik nak keluar.

Ifaat Mikael~Dengan siapa?

N.Afizah.S~Dengan kawan adik lah.

Ifaat Mikael~nak pergi mana?

N.Afizah.S~Alah!sibuk je lah abang ni.pergi tidur!

Ifaat Mikael~Alooo..macam tahu-tahu je dekat Melbourne
                        dah malam.                      

N.Afizah.S~ ....

          Tiba-tiba bunyi hon kedengaran.Hampir terlepas telefon kesayangannya itu dari pegangan.terkejut.Belum sempat Ifaat membalas mesej adiknya,Afizah dahulu membalas tatkala Effzan sudah menunggunya.

N.Afizah.S~Abang.nanti chat lagi.Kawan adik dah datang tu. Bye.take care.

Ifaat Mikael~Ok.Bye.Take care to you too.

          "Mommy,Fizah pergi dulu ye.kawan Fizah dah sampai.bye.Assalamualaikum." laung Afizah memandangkan mommynya berada di dapur.

       Puan Erriffa menjawab salam anaknya itu.Selepas itu dia menggeleng kan kepalanya."Kawan konon.Ingat mommy tak tau ke yang anak mommy ni terima si Rizqi tu." Desis hati Pua Erriffa.Dia mengukir senyuman.

      "Bang,Ifa rasakan Rizqi dah bagitau ke kat Fizah tu?"

       "Belum.Sebab tu Fizah cakap dia beli.Dia tak nak kita tau yang Rizqi lamar dia."

       "Hmm,tak apa.Kita jangan masuk campur.Biar Rizqi yang bagitau dia.Kita senyapkan dulu.Anggap je suprise."

       "Ok,"

"RIZQI,kita kat mana ni?ni bukan rumah awak kan?" Soal Afizah apabila melihat Effzan memberhentikan keretanya di hadapan sebuah rumah agam itu.

     "Nanti awak akan tau.Just be patient ok?" Jawabnya.

      Afizah menggeleng tidak mengangguk pun tidak.Dia akui,sememangnya jejaka di sisinya kini seorang yang penuh dengan kejutan dan romantik.

      "Hello Fizah oh buah hatiku." Senyap.Tiada tindak balas.

       "Hello,Fizah sayang." Effzan memetik jarinya di hadapan wajah Afizah.Serta-merta Afizah berhenti mengelamun.Tapi dia ada dengar jejaka itu memanggil sayang. "Sayang?aduh!" Merah padam muka Afizah menahan malu.

       "Dah kenapa muka merah ni?" Soal Effzan.

        "Hah?tak ada lah." Nafi nya.Dia memegang kedua-dua belah pipinya.

Cintaku Miss PrettyWhere stories live. Discover now