Bab 19

145 6 0
                                    

"ALHAMDULILAH,Fizah,kau selamat jadi tunang orang." Ucap Amiera.Sungguh dia tak sangka!Beberapa minggu yang lepas Effzan baru melamar sahabatnya kini tapi tup tup dah jadi tunang Effzan.Begitu cepat kan? 
        "Hehehe,terima kasih Miera.Kau bila lagi?" Seloroh Afizah.
         "Aku?Aku belum ada jodoh.Amboi!mentang-mentang dah jadi tunang si Effzan tu,kau sekarang boleh lah nak usik aku sekarang eh?" Rajuk Amiera.

        Afizah ketawa jahat."Eh mestilah boleh.Tak salah kan?" Afizah tak habis-habis mengusik Amiera.

      Amiera mendengus kecil.Kalau si Afizah ni bukan sahabatnya,pasti kepala Afizah tu dah dilukunya.

         "Miera,mana Misha dengan Nita?" Soal Afizah apabila tidak melihat kelibat kawan-kawannya.

         "Diorang dah melantak kat khemah sana tu.Kau dah kenapa nak cari diorang?Bagus kau cari TUNANG kau!" Perkataan 'tunang' itu sengaja ditekankan.

"Haah,betul kata Miera tu." Sergah Effzan dari belakang.

      Terperanjat Afizah dan Amiera dibuatnya.Nasib baik tak melatah.Kalau tak?ish ish ish muka macam tomato selama 3 hari 3 malam lah jawabnya.

        "Hah Zan,kau layan lah dulu TUNANG kau tu.Aku nak melantak dengan Misha dan Anita." Perkataan 'tunang' sengaja ditekankan oleh Amiera untuk kali yang keduanya.

         "Amieraaaa!!!!" Afizah mengeraskan suaranya.Amiera apatah lagi, cepat-cepat blah lah.Dia ketawa mengekek-ngekek.

          "Emm,Effzan.Aku nak jumpa Anita jap." Iwan meminta diri.

           "Ok.Kau nak dating lah tu.Ingat aku tak tau?" Seloroh Effzan.

       Iwan hanya tersengih menayang giginya lalu membontoti langkah Amiera.

           "Aku ikut Iwan lah.Jumpa nanti." Sampuk Zarien.Dia harus maklumkan hal ini kepada Arilla segera.
Effzan hanya mengangguk.

          "Rizqi..." Sapa Afizah setelah lama mendiamkan diri.

           "Ye sayang?" Jawabnya romantik.Amboi!belum kahwin dah panggil sayang?

            "Kenapa awak handsome sangat hari ni?" Entah mengapa banyak-banyak soalan,soalan tak bertauliah itu juga terpancul daripada mulut Afizah tanpa sengaja.

            "Really?" 

            "Yup.!" Jawab Afizah tanpa rasa malu seolah-olah terpukau apabila melihat wajah Effzan serta tubuhnya yang berbaju melayu lengkap bersamping berwarna biru sedondon dengan baju kurung yang dipakainya.

        "Fizah,Rizqi..meh makan sini.Ajak mommy and daddy Afizah sekali." Suruh Datin Fadina.

        "Baik auntie." Balas Afizah.

         "Awak pergilah sana dulu.Saya panggil parents saya kejap." Suruh Afizah.

         "Ok my majesty." Jawab Effzan sambil membongkokkan badannya.Afizah hanya menahan tawa.

         "Hesy!Janganlah buat macam tu.Bangun."

         "Ok." Effzan tersengih menayang giginya yang rata itu.Hmmm,cute plus handsome!

       
ZARIEN memandang pasangan itu dengan pandangan yang tidak puas hati.Dia mengambil telefon Vivo milik nya dari poket seluar lalu membuka aplikasi whatsappnya.

Zarien:Rilla!plan kita yang baru dah musnah!

Arilla:What!how can?Tell me what's going now?

Cintaku Miss PrettyWhere stories live. Discover now