13 | kawan

3.7K 428 9
                                    

Wahai Kim Taehyung, si crush kawan baik aku.


Dah lama aku perhatikan kau, Taehyung... ingat kau Ketua Pelajar, fikir kau senior, aku takutlah?


Hadirnya aku dalam buku Miya ni sebab aku tahu kau baca nota-nota yang dia tulis untuk kau, kan. Baguslah kalau kau dah tahu isi hati Miya yang paling dalammmmm. Harap sedikit sebanyak dapat memberi kesedaran sivik kepada kau yang tak reti nak menghargai cinta seseorang, puihh!


Aku selaku kawan baik dia sejak azali, memang berdendam dengan kau sebab buatkan Miya macam mayat hidup.


Aku rasa macam berkawan dengan zombie tahu tak?!


Yang lapar dengan kasih sayang seorang lelaki 'buta'! Buta sebab tak nampak cinta orang yang memang seikhlas, ikhlas, ikhlasnyaaa cintakan kau.


Ini kisah paling merobek hati aku.

Satu hari itu, depan mata Miya sendiri, dia nampak kau bergurau senda dengan yeochin kau di hadapan dewan. Konon acah manis, berebut kain alas meja. Alah, berbulu ketiak aku tengok kau orang bermanja macam itu.


Aku tepuk bahu Miya. Aku tahu dia rasa macam nak tetak, tikam, cincang kau orang berdua. Mata dia merah macam nak telan semua manusia dekat dewan ketika itu. Tapi, bibir masih setia menguntum senyuman.


Sebab dia tahu.


Dia tahu, kau bukan milik dia!


Sesakit mana pun hati aku tengok kawan aku terseksa macam itu, pedih lagi rasa yang ditanggung oleh Miya sendiri. Miya, maaf, aku tercuri buku nota kau masa kau tengah pergi tandas. Aku kena manfaatkan peluang dan masa yang ada. Ini untuk kebaikan kau.

Aku tak boleh nak tulis panjang-panjang. Nanti aku cerita dari A sampai Z, dari akar sampai ke pucuknya!


- Lee Nara.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Crush • Taehyung ✔️Where stories live. Discover now