Masa berlalu.....Hari berganti hari . 2 tahun sudah aku cuba untuk melupakan si dia yang telah menyakitiku . Aku hdup dalam kemurungan dan sering berdoa agar hatiku kembali pulih dan hidupku ceria seperti dahulu . Ketika aku duduk sendirian di suatu pusat membeli belah,aku berharap agar ada miracle terjadi . Air mataku terus menerus mengalir tanpa henti akibat terkenangkan dia,dan "tup tap tup tap" bunyi tapak kasut yang semakin dekat bunyinya .
Seorang lelaki datang menghampiriku dan menghulurkan sehelai tisu kepadaku . Wajahnya terpancar dengan cahaya NurNya ."Terima kasih :)" *sambil mengambil tisu itu daripadanya*. "Perkenalkan nama saya Umar . Nama awak siapa ? Maaf sebelumnya jika ini membuatkan awak tersinggung . Sekiranya kita bersedih,bukan disini tempat untuk kita meluahkan perasaan,tetapi di atas sejadah . Percayalah . In shaa allah,Allah akan mendengar semua luahan hati ukhti :)". *rasa sentap sekejap😂* "o..o..oh . Baiklah . Terima kasih Umar :) Nama saya Izzati . Nurul Izzati". Setelah aku mengucapkan terima kasih,dia terus berlalu pergi tanpa kesan . Aku ingin bertanya nama facebook,instagram,twitter dan macam2 lah . Tapi tak sempat . Lagipun,mukanya seperti orang2 yang soleh😆
Seminggu berlalu...Tanganku tiba-tiba terasa ringan nak explore instagram orang😂Tiba-tiba.......
Aku melihat ada seorang lelaki yang mengepost gambarnya di ig . Mukanya sepertiku kenal . Senyumannya yang manis,yang membuatkan hati aku berasa tenang bila melihatnya . Tanpa membuang waktu,akupun terus klik gambar itu,dan ya . Nama instagramnya @UmarAbdullah . Aku mulai menekan ig nya dan mencari semua maklumat tentangnya dan tidak asing lagi . Dia anak kepada seorang ustaz pondok di Indonesia . Walidnya sungguh terkenal dengan cara pendakwahannya sehingga satu Asian mengenali beliau .
Aku mulai mengambil tahu tentang dia . Aku mulai follow dia di Instagram,Twitter dan Askfm . Dengan tekad,aku memulakan chat antara kita berdua .
KAMU SEDANG MEMBACA
Mungkinkah Dia?💔
Random[COMPLETED ✅] FOLLOW DULU SEBELUM MEMBACA Anak muda dan mimpinya tentang ingin menikah dengan pria idaman. Namun,perbuatan khianat yang takkan pernah dimaafkan seumur hidup. Mampukah dia bertahan selepas hubungan percintaannya selama 8 tahun kandas...