Hoofdstuk 16 (Ja 16)

53 7 4
                                    

Link p.o.v.

'Joost!' Zei ik. Joost keek verbaasd op en zei:' Heb je het gehoord en gezien?' Ik knikte en zei:' Alles...' Joost kreunde en sloeg met de achterkant van zijn hoofd tegen de deur. 'Joost, ik ben niet boos!' Zei ik snel. De achterkant van zijn hoofd bloedde. 'Echt niet?' Vroeg hij en hij keek me aan met tranen in zijn ogen. Ik schudde mijn hoofd en zei:' Doe jezelf alsjeblieft geen pijn.' Ik hielp hem opstaan en hij ging zitten op de bank. Ik pakte een doekje voor Joost zijn hoofd en zag dat er een gat in zijn hoofd zat. Ik legde het natte doekje tegen Joost's achterhoofd en hij pakte het doekje van me over. Ik pakte nog een doekje om de deur schoon te maken. Ik hoorde een deur opengaan en kort daarna de stem van Jeremy die vroeg:' Joost, wat is er gebeurd?' Ik liep naar de woonkamer en gooide het doekje weg. 'Joost, wil je erover praten?' Vroeg Harm. Ik ging naast hem zitten en vroeg:' Of wil je dat ik het vertel?' Joost knikte en hij liep zelf weg naar de badkamer.

'Nou, er was dus een jongen genaamd Nick. Nick was ook een van die jongens die bij het zwembad waren. Joost deed de deur open en daar stond Nick. Hij wou naar binnen lopen en Joost zei:' Nick, rot op!' Maar hij ging niet weg en kuste Joost...' Ik slikte even en Harm die gaf me een glas water. Ik dronk een klein slokje en ging weer verder. 'Joost duwde hem snel van zich af en schreeuwde:' Gek! Wat doe je?! Ik ben verloofd!' Maar Nick wou er niks mee te maken en zei:' Wat boeit mij dat? Ik hou van jou en jij houdt van mij.'' Tranen kwamen in mijn ogen tijdens het vertellen. Ik voelde een arm om me heen en het was Jeremy. ' Joost die zei toen weer:' Hoe kan ik ooit van je houden?'' Tranen liepen weer over mijn wangen. 'Hij schold me uit voor klote vriendje en kut kind met een kut naam... Joost nam het voor me op, maar dacht dat ik het verkeerd begrepen had. Toen ik zei dat ik alles had gezien en had gehoord kreunde hij en sloeg hij met zijn hoofd naar achter tegen de deur.' Vier armen sloegen zich om me heen. Toen ze me loslieten zei Harm:' Het duurt wel erg lang met Joost.' 'Ik ga wel kijken.' Zei ik en ik stond op.

'Joost? Wil je alsjeblieft de deur openen?' Vroeg ik en ik klopte op de deur. Ik hoorde niks en deed de deurklink omlaag en probeerde de deur te openen. Tot mijn grote verbazing zat de deur niet op slot en ik kon hem openen. Ik keek naar de huilende Joost met de strepen op zijn armen die in het donker in de badkamer zat. 'Ik ben zwak... Link, waarom houd je van me?!' Die vraag kwam hard aan. 'Joost, omdat jij voor mij gemaakt bent! Je past niet bij iemand anders!' Schreeuwde ik en ik deed het licht aan. Het bloed bleef stromen, zoals de tranen op zijn gezicht. 'De wonden zullen nooit helen, net zoals mijn hart...' Zei Joost zachtjes. 'Alsjeblieft Joost... Denk aan h.o.p.e... Denk aan Harm en Jeremy, Denk aan ons, wij twee!' Ik ging naast hem zitten en het bloed drupte zacht op mijn blote arm toen ik zijn hand pakte. 'De dagen houden ooit op. Er is dan geen morgen meer.... Dan zou je alles kunnen doen wat je wou, omdat er toch niks is.' Zei ik zachtjes. Joost leunde met zijn hoofd op mijn schouder. 'Dan zou het nier meer uitmaken hoe je was, omdat we dan voor een keer allemaal hetzelfde zijn... Genaamd: bang.' Maakt Joost mijn zin af. Ik knikte en stond op waardoor Joost zijn hoofd bijna op de vloer viel. Ik sloeg een hand voor mijn mond en zei:' Sorry!' Maar ik zag Joost lachen. 'Maakt niks uit.' Zei Joost lachend. Ik pakte een pakje pleisters en plakte ze op Joost arm. Ik rilde omdat het koud was in de badkamer en pakte een twee vesten van Joost. Een voor mij en de andere voor Joost zelf. Ik gaf hem aan Joost en hij deed hem aan. Ik deed zelf het veel ste grote vest van Joost aan en liep samen met Joost weer terug naar de kamer waar we Jeremy en Harm zagen te zoenen. Ik begon te hoesten en ze keken verschrikt om. Ze bloosden toen ze ons zagen en keken weg. Ik en Joost gingen op een stoel zitten en ik zei:' Waarom schamen jullie je? We hebben elkaar toch al té vaak zien kussen?' Ze keken ons aan en knikten. Ik keek naar de klok en zei:' Ik ga naar bed.' Joost stond op en liep met me mee. 'Trusten.' Zeiden Harm en Jeremy tegelijk. Maar we waren allebei in elkaars ogen en verdronken voordat we iets konden antwoorden.

Nouuu.... kookie222I nu blijjjjjjj? Ik heb morgen wel een high tea, dus ik ben blijjjjjjjjj! LATERRRRRSSSS

Vluchtten #2 {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu