VOLAJÚ MA

194 45 3
                                    

"Prečo si ma privolala?" spýtam sa v rovnakom momente, ako sa objavím v jej izbe.
Zľakne sa ma.
Bez pohnutia sedí na zemi, opierajúc sa o posteľ. Veľké oči ma vystrašene pozorujú, keď sa obzerám po miestnosti.
Je to priestranná dievčenská izba s bledými stenami plnými plagátov, fotografií a ručne písaných citátov. Prebehnem po nich pohľadom, no zaujmú ma fotografie.
Je na nich ona, jej priatelia a rodina, niekoľko zvierat a miest. Pozorne si ich prezerám, zatiaľ čo na mňa hľadí.
"To je Lana Del Rey?" spýtam sa po chvíli nenútene, keď moju pozornosť upúta notebook s pustenou hudbou, ktorá však teraz nehrá, a presuniem sa k poličke so suvenírmi a inými drobnosťami. Pár ich vezmem do rúk, aby som si ich lepšie prezrel. Dievča mlčí.
Otočím sa k nej s otázkou v očiach.
Uplakané oči ma hypnotizujú.
"Som tu, pretože si ma zavolala. Jeden by čakal, že sa budeš chcieť rozprávať,"
"N-nevolala som ťa," vykokce prekvapene.
"Ale áno," ukážem na jej ruky, "volala,"

Dievča skloní pohľad k hlbokej rane na svojom predlaktí. Spôsobila si ju sama. Privolala ma skôr, než nadišiel jej čas.
Nikdy som nechápal samovrahov. Čo ich núti vziať si život, o ktorý ma iní prosíkajú.

Skúma svoje zakrvavené ruky, akoby nechápala, čo sa deje. Z očí sa jej opäť začnú kotúľať slzy. Nahlas smrkne.
Odložím sošku, ktorú mám v rukách, naspäť na svoje miesto a opatrne podídem bližšie.
"Som mŕtva?" spýta sa ma.
"Ešte nie," odvetím.
"A kedy budem?"
"O sekundu,"
"Aha.." odmlčí sa.
"Už?" spýta sa ma po chvíľke a ja sa usmejem.
"Tá sekunda bude trvať tak dlho, ako budeš potrebovať na to, aby si sa so svojou smrťou zmierila a odišla v pokoji," vysvetlím a ona sa zatvári zadumane. Opäť pozrie na svoje ruky.
"Čo ak sa nezmierim? Čo ak odísť nechcem?" spýta sa potichu, neodtrhnúc od nich pohľad.
Prestúpim z nohy na nohu.
"Potom sa nám tá sekunda trochu natiahne," poviem jej nenútene. Zvláštne na mňa pozrie.
"Ty tu budeš celý čas so mnou, však?"
Prikývnem. Krátko pokýva hlavou.
"To je dobre, nechcem byť sama," zamrmle a ja sa zatvárim prekvapene. Dievča ukáže na posteľ.
"V  tom prípade  si sadni, pretože tu pravdepodobne budeš dosť dlho," 

Než zomrieš ✓Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon