Selepas tamat perlawanan, aku bersiap-siap nak balik. Budak-budak lain menyalahkan aku kerana kalah teruk dah terlepas 'duit taruhan'. Eleh! Dah nama pun Pertandingan. Memang le ada menang, ada kalah. Kerjasama pasukan bukan ke penting? Bukan salah aku sepenuhnya. Lagipun, yang diorang pun tak nak score, siapa suruh? ye tak ?" Dah, der. Kalah menang biasa le. "
Taufik tepuk aku dari belakang." Sorry beb. Pasal aku korang kalah "
" eh! tak per, der.. rileks. Tahun depan kita cuba lagi "
" aku tak join lagi kot "
" ni la orang kita... cepat sangat mengalah ! Ni bukan Akim yang aku kenal !"
" Tengok la dulu. Dah lah Fik. Aku blah dulu. "
" Tak nak tunggu sampai habis ker ? "
" Tak per la. Ada hal. Ok, Fik? Chalow ! "
" Alrite "
**************************
" Abah ! Abah ! Tadi Zariff dapat nombor satu lumba lari kat sekolah. " - Zariff
" Wah ! Tahniah ! Kuat lari eh? " - Aku
" Mestilah. Anak Mama kan? " - Firah
" Eh ! anak abah la " - Zariff
" Anak Mama " - Firah
" Anak Abah " - Zariff
" Zariff tak sayang mama ke? " - Firah
" Mama selalu keluar, tak nak ajak Zariff. Abah selalu ada rumah. " - Zariff
" Dah ! Dah ! Zariff anak abah ngan mama. ok? hehe " - Aku
" Anak abah ! Buweekk ! " - Ejek Zariff pada mama dia
" Dah. Abah nak mandi. lepas tu kita keluar gi kedai mamak nk? Dah lama abah tak makan Ayam Tandoori"" YEYYYY ! Jom mama !" - Zariff
" Malas! tak nak geng !" - kata Firah, sambil menuju ke dapur. Merajuk ler tu.
Tak nak pergi le tu. Ermm.. berdua lagi dengan Zariff la jawabnya.
********************************
TITEET ! TITEET !
~ Assalamualaikum ~ - Suci
~ Waalaikumsalam.
Kat mana ni ? ~~ Kat rumah. Awak ? ~
~ Kat luar. tengah makan. jemput ~
~ Untung la.
Awak. Tadi pagi awak ckp ari ni ada lawan futsal kn?
Mcm maner? Menang? ~~ Kalah ~
~ x main betul2.
memang la kalah. hihi ~~ Mana x nyer..
asyik ingat awak je ~Jahat ke aku kalau bagi message macam tu ?
Aku dah fikir masak-masak. Aku kesian sangat dengan Suci. Aku nak dia happy. Walaupun buat sementara waktu. Banyak sangat masalah dia tu. Di kampung dia pun ada masalah dengan keluarga dia.
Kadang-kadang kat ofis dia banyak termenung sebelum ni. Mungkin juga ada kaitan dengan Ex dia. Aku tak pernah nak campur urusan peribadi dia. Tapi yang aku perhatikan, dia nampak berbeza dan lebih happy sejak berkawan dengan Mika.
Mungkin jika aku ceritakan pada sesiapa, pastinya mereka akan marah pada aku. Pasti mereka suruh aku terus jangan ganggu Suci. Aku dah cuba ! Bukan tak pernah cuba.Sebenarnya aku boleh je, terus tak contact dia. Terus hilang macam tu jer. Penyelesaian mudah ye tak ?
*************************
YOU ARE READING
SUCI - Cinta Roadblock
Historia CortaMcm mana la kau ley tersangkut ngan minah senget tu? Dia tu kawan kau kot? Takkan la pasal dia seiras Misya, kau boleh hilang pertimbangan?? Akim.... Akim... Cerita ni, tak ada kena-mengena dengan yang hidup atau yang dah 'wassalam'. Kalau 'terkena...