Bölüm 9

162 17 0
                                    

Elaine gizlice Büyük yatakta ızdırapla inleyen nazgüle yaklaştı . Elaine adamın uyku halinde olduğunu biliyordu . Yavaşça elini Khamul'un altın gibi olan uzun şaçlarına daldırdı Ve okşamaya başladı.  Onu çok özlemişti . Çocuklarının intikamını almak için hayalet olarak geri gelmişti . Ama karşısında Khamul'u eskisi gibi görünce tüm intikam isteğini kaybetmişti. Khamul yaptığı şeylerin bedelini ödüyordu . Her gördüğü kabusta can çekişmesinin sebeplerinden biri de buydu.  Elaine kocasının sayıklamalarını dinledi . Kendi ismini bazende çocuklarının ismini sayıklıyordu. Hayalet Elaine sevdiği adamın saçlarından öptü Ve gölgelere karıştı . Khamul korkuyla "Elaine !" Diye haykırarak uyandı . Bir anlığına onun burada olduğunu sanmıştı . Khamul ruhundaki yaranın boyutunun daha da arttığını hisseti . Göz yaşları yine kontrolsüzce akmaya başladı . Uyku bile onu ızdıraba boğuyorken nasıl yaşamaya devam edecekti ?
...
Khamul Yorgun bir şekilde kapısında dikilen Cersei Lannister'a baktı . Her zamanki soğuk tavırlarıyla "Birşey mi isteyeceksin ?" Cersei adamın ilgisizliğine ve soğukluğuna şaşırmadı . Jaime'yle arkadaş olmasına rağmen özellikle kendisinden uzak duruyor gibi geliyordu . "Sadece nasıl olduğunu merak ettim ." Dediğinde Khamul öylesine soğuk bir bakış attı ki kız yutkundu. "Sen beni merak edeceksin ha ? Ne istiyorsun?" Gelen soruyla Cersei kaşlarını çattı . "Rhaegar'la yakınsın . Değil mi ?" Dediğinde Khamul kızın amacını çözmüştü . Aslında tahmin etmişti . "Seni ilgilendirmez ." Dediğinde neredeyse can sıkıntısıyla inleyecekti hayalet . Cersei kaşlarını çattı . "Sana bir soru sordum . Cevap ver !" Diye haykırdığında Khamul alaycılıkla "Bana emir verecek cesareti nerede buluyorsun küçük kız ?" Cersei sinirle dişlerini sıktı . "Ben çocuk değilim ." Khamul güldü . Yeğeni Aria'yı anımsatmıştı bu tavrı . Kapıyı kızın yüzüne kapayacakken Cersei ayağını kapının girintisine koydu . Khamul kızın ayağını sıkıştırmak istesede Jaime ile tartışabileceğini düşünerek vaz geçti . Cersei yorgunca "Lütfen." Dediğinde Khamul iç çekti . "Amacın hakkında bir kaç tahminim var . Ve bu tahminler hoşuma gitmiyor . O yüzden benden birşeyler öğrenme çabasına girme ." Dedi ve nazikçe kızı kapının önünden itip kapıyı kapadı. Cersei sinirle dişlerini sıktı. Kimse ona bu kadar saygısızca davranmamıştı .
...
Lyana ve Ned, abisi Brandon nişanlısı Caitlyn ve babası Rickard'ın bulunduğu  kafilenin Kral'ın Şehrine geleceğini öğrenmişti . Robert nişanlısını Ve dostunu ortada bırakmamak için  onlarla beraber hemen şehrin önünde kafileyi bekliyorlardı . Rhaegar ve Khamul'da yan yana gelen kafileyi bekleme kararı almışlardı . Kral Eli Tywin'in Kaya'da işi çıktığı için Kral'ın Şehrin'den ayrıldığı için Rhaegar Khamul'u yanında geçici bir Kral Eli olarak kullanıyordu . Khamul bu durumdan pek şikayetçi değildi . Ama pek sabırlı biri olmadığı için halkın problemlerini dinlemek onun için çok zor olmuştu . Rhaegar Khamul'un bu haline kahkahalarla gülmüş ardından da bu işi konseye bırakmıştı . Rhaegar Lyana'nın yutkunarak Khamul'a baktığını fark ettiğinde alayla "Khamul istersen sende evliliği düşün . Bir çok güzelliği etkiliyorsun." Dediğinde Khamul ciddiye alarak "Bunu istesemde yapamam." Demişti . Rhaegar şakayı yaptığına pişman olmuştu . Adamın eşinin öldüğünü kendine hatırlattı . Kendi kendine "Salaksın Rhaegar ! " diye söylendi . Bunu duyan Khamul Yorgun bir gülüşle "Bazen bende öyle düşünüyorum." Dediğinde Kral Rhaegar utançla kızardı . Khamul adamın bu haline gülerek içindeki acıyı uzaklaştırdı . Yanındaki muhafızlarda Khamul'un tavırlarına şaşkınlık Ve öfke dolu bakışlar atmıştı . Kurt sancağı uzaktan görülmeye başlandığında Kral'da Hayalette derin bir nefes aldı . Khamul kurt sancağının yanında balık sancağını da seçebilmişti . Hayalet kendi kendine "Başka hayvan mı bulamadılar ? Balık nedir Ya ?" Diye söylendiğinde Rhaegar kendini gülmemek için zor tuttu . Normalde ağır başlıydı ama Khamul varken istese bile ağır başlı olamıyordu . Kafile yaklaştıkça genç Kral tedirginleşti . Nedense iyi şeylerin olacağını düşünmüyordu .
...
Rickard Stark uzun güçlü bir adamdı . Her Stark gibi koyu renk uzun saçları vardı . Khamul adamın gri gözlerine bakarak Eddard Stark babasının gözlerini almış belli ki diye düşündü . Brandon neredeyse Robert kadar iri ve uzundu onun da koyu renk saçları vardı ama aynı küçük kız kardeşi gibi mavi gözleri vardı . Nişanlısı ise kızıl saçlara sahip , son derece alımlı sert bir yüz yapısına sahip masmavi gözleri olan bir kadındı . Khamul gözlerini kadından kaldırdığında Brandon Stark'ın mavi gözlerinin öfkeyle kendisine diktiğini fark etti . Güldü hayalet. Eskiden kendiside Elaine'yi çok kıskanırdı . Samimi bir şekilde Brandon'a gülümsedi ve hafifçe başını eğdi , elini kalbine koymayı unutmadı da . Bu Doğu da çok kullanılan bir özür  şekliydi . Brandon şaşkınlıkla adama baktı . Caitlyn'e bakması sinirini bozmuştu ama bu garip hareketin be olduğunu anlayamamıştı . Rickard , Brandon , Caitlyn ve diğer kafiledeki insanlar Kral'ın önünde diz çöktü . Rhaegar endişeyle Khamul'a baktığında Khamul bakışıyla sakin durmasını işaret etti . Rhaegar son derece ağırbaşlı bir tavırla "Başınızı kaldırın Starklar . Kral'ın Şehrine hoş geldiniz ." Dediğinde Khamul gururla gülümsedi . Rickard Stark Ve diğerleri ayağa kalktı Ve sakince "Babanız için üzgünüm Kralım ." Khamul ihtiyar adamın sesinin gürlüğüne şaşırmıştı . Beden dilinde en ufak bir oynama bile yoktu ama Khamul aurasından deli Kralı hiç sevmediğini anlamıştı . Khamul ihtiyar kurdun rol yeteneğine gülümsedi . Rhaegar "Teşekkür ederim Lord Rickard. Yolculuğunuz iyi geçmiştir umarım ." Dediğinde Lord Rickard samimi bir gülümsemeyle "Evet Kralım . Sizin tahtta olduğunuz gün yola çıktım ." Dediğinde Khamul adamın yalan söylediğini anladı . Daha erken yola çıkmıştı . Bu belliydi . Ve adamların hepsi zırhlıydı . Hizmetkardan çok asker vardı. Bu Khamul'u şüphelendirdi . "Bu kadar askerle gelmeniz ilginç Lord Rickard ." Dediğinde herkes şaşkınlıkla ona baktı . Rickard altın rengi gözlerdeki şüpheden hiç hoşlanmamıştı . Sadece Ned'in mektubunu aldığında önlem için yanına asker toplamıştı . Khamul'un üstündeki Kral Eli rozetini görünce Şaşkınlıkla Rickard derin bir nefes aldı . Rhaegar Khamul'un ses tonundaki şüpheden iyi şeyler çıkmayacağını düşündü . "Khamul Lord Rickard bize sadıktır . Asla bize kılıç çekmez ." Dediğinde Brandon da Rickard'da Şaşkınlıkla adama baktı . Bu o yabancı mıydı ? Khamul belki de paranoyaklaştığını düşündü . Adamın aurasında Rhaegar'a karşı bir nefret yoktu . Ama bu zırhlı askerler kimin içindi ? "Özürlerimi sunarım Lord Rickard . Memleketimde bu kadar kalabalık birliklerin bir şehire girmesi hayır değildir . Ama Kral Rhaegar size güveniyorsa bende güveniyorum." Dediğinde Rickard yutkundu . Adamın ses tonu samimiydi ama hala şüphe kırıntıları vardı .
...
Brandon şaşkınlıkla "Lyana gerçekten de Kral Elinin eski eşine mi Abenziyorsun ?" Dediğinde Lyana yorgunca başını salladı . Rüyaları Brandon ve Rickard'a söyleyemezdi . Onlar Ned gibi anlayışla karşılamazdı . Ned'in de düşüncesi buydu . "Tywin dönene kadar Kral Eli o." Dediğinde Rickard merakla "Kralla gayet yakın görünüyor . " diye mırıldandı . Ned sakince "Evet dost gibiler ." Brandon "Sanki Kral ona ustası gibi davranıyor ." Lyana yutkunarak Ned'e baktı . Ona hayalet olayını söylemek istemişti babasının geleceğini öğrendiğinde aklından çıkmıştı . Ned kız kardeşinin endişesini gördüğünde kendi de endişelenmeye başladı . Elaine karanlığın içinden Lyana'yı izledi . Kadını takip ederek onun Ne olduğunu çözecekti . Sanki bir başka dünyada kendisi varmış gibi hissediyordu...

Altın ve Gümüş Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin