“Theff!!” Sophea yang baru hendak membuka pintu keretanya menoleh serta merta ke arah jeritan itu. ‘Theffany?’
“Theff, dengar dulu!” pujuk gadis itu sambil menarik tangan Theffany. Mereka berdua berada betul-betul di bahu jalan berhadapan dengan mall. Sophea tergerak hati untuk menyaksikan adegan mereka berdua.
Tiba-tiba dia ditolak ke tepi dan pintu keretanya dibuka. Sophea segera menoleh. Seorang perempuan dengan sweater kelabu sekarang berada di dalam keretanya dan sedand merenungnya dengan pandangan garang.
“Get in the car,” ucap perempuan itu. Sophea mengerut dahi.
“Get in the car!” jerit perempuan itu lagi. Sophea memaling wajahnya ke arah dua gadis yang masih berantakan di tepi jalan itu sebelum berpaling ke arah perempuan bertubuh kecil di dalam keretanya. Dia perlahan bergerak ke pintu penumpang dan masuk ke dalam.
“Who are you?” soal Sophea. Perempuan yang tidak dikenali itu tersenyum sinis.
“No need to know. But, I know what you want right now, so give me the key,” perempuan itu kemudian merampas selamba kunci kereta yang berada di dalam genggamannya.
“Heyy!” perempuan itu tidak peduli, dia menghidupkan enjin kereta dan memandang tajam ke lebuh raya.
Sophea juga turut mengikut pandangan mata gadis itu. Dia melihat Theffany menggelengkan kepalanya, tersenyum sinis kepada gadis yang berkelahi dengannya tadi. Dia mengundur beberapa tapak ke belakang.
“Kau tak payah tunjuk baiklah! Aku takkan benarkan kau rampas Dennish dari aku!” Theffany masih tidak percaya.
Dalam sekelip mata, Theffany sudah berada di jalan raya. Dan Sophea seakan-akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya.
“No! DON’T!!” jerit Sophea namun perempuan yang berada di bangku pemandu itu sudahpun menekan pedal minyak. Sophea tahu, dia amat tahu. Perempuan itu sebenarnya ingin menggunkan dirinya sebagai bayang-bayang kejahatannya.
“Theff!!!” terdengar jeritan nyaring di luar kereta. Sophea juga sibuk bergelut dengan perempuan itu.
“I know you hate her too!”
“But, not like this!” thump! Nafas kencang menderu laju keluar dari mulut Sophea. Terbuntang matanya melihat tubuh Theffany melayang dilanggar sebelum terjatuh. Tubuhnya Sophea kaku dan perempuan itu selamba memutar stereng kereta dan membawa keretanya menderum laju dari tempat kejadian.
“Apa... Apa yang berlaku...?” perlahan suara bergetar Sophea bertanya.
“Aku cuma buat apa benda yang kau patut buat. Aku tahu kau benci perempuan tu and our feeling is mutual,” Sophea menoleh ke arah perempuan bersweater kelabu itu. Dia tersenyum sinis sebelum menghentikan kereta di bahu jalan apabila ternyata mereka sudah jauh dari tempat kemalangan tadi.
“Kau siapa, hah?!” jerit Sophea.
“Kau boleh kenal aku dengan nama Dee dan percayalah kita akan berjumpa lagi dan bekerja bersama,” perempuan itu terus menolak pintu kereta sebelum keluar.•••
Mata Sophea terbeliak dan dia merasakan nafasnya seperti tersekat di celah kerongkong. Topeng oksigen yang menutup separuh wajahnya yang sepatutunya memberikan sokongan oksigen seperti tidak berkesan malah seakan-akan mencuri oksigen di dalam paru-parunya.
“Sophea?!” Sophea tidak perlu menoleh untuk mengetahui suara siapa yang memanggilnya. Dadanya turn naik mencari pernafasan yang stabil.
“Sophea! You okay?” Dennish melajukan langkahnya menuju katil Sophea namun segera terhenti dan berpatah semula ke pintu wad itu.
“Doktor! Doktor!” panggil Dennish seraya berlari keluar mencari mana-mana petugas yang lalu lalang di laluan itu.
Sebentar kemudian kelihatan seorang doktor lelaki dalam lingkungan pertengahan 30-an dan tiga orang jururawat berjalan pantas ke kamar Sophea dan seorang jurujawat menolak Dennish keluar apabila jejaka itu turut sama ingin masuk melihat keadaan sepupunya. Pintu wad ditutup dan kini Dennish kembali risau. Dia berjalan ulang-alik di hadapan pintu kamar itu sebelum tersedar. Dia kemudiannya berhenti dan menarik telefon bimbitnya keluar.
* * *
— 24/04/17 . i lied about my a/n for last update 😌😌 i know. Sorry and i won't promise anymore. So I'll update anytime just don't expect me to.
*td wattpad masalah sikit sorry
YOU ARE READING
My Confessions 2 || Malay Story [✔]
Romance•|| M A L A Y N O V E L ||• "... And they live happily ever after." No. This is not a typical fairytale story you'll find out there. Book Two of My Confessions Based on Manga (Book One) and high imagination of mine. :: The art in the cover...