"Eh, Lisa... Awal sampai?" Luke yang baru keluar dari keretanya segera menyeluk poket seluar, mengeluarkan kunci studio apabila melihat Lisa, pembantu utamanya sudah bertengek di hadapan studionya.
"Ha'ah. My bro is back in the country now so dia hantar awal sikit tadi sebab nak pergi meeting,"
"Oh, no wonder. Sorrylah, lambat. Hantar my girlfriend tadi, dia ada appointment dengan doctor," kata Luke sambil memasukkan kunci ke dalam mangga grill studionya.
"It's okay. Eh, why? Dia sakit ke?" Lisa mengerutkan dahinya. Luke hanya tersenyum.
"No lah. Dia memang selalu buat check-up every 3 months. Yelah, dia tu... Susah nak cakap, everything mesti perfect especially our healthy, macam tu lah dia selalu cakap,"
"Oh, hahaha. Okaylah tu, at least ada orang care kalau boss sakit nanti kan?" Lisa juga sudah tertawa kecil namun hanya seketika. Setelah membuka pintu studio, Luke menoleh ke arah Lisa, mengajaknya masuk namun terpaku sebentar apabila melihat Delilah juga sudah sampai. Patutlah, Lisa diam semacam je tadi.
"Jomlah, masuk," riak wajah Luke kembali mendatar dengan ketibaan Delilah. Bukan apa, dia rasa awkward sikit lepas benda yang jadi semalam dan dia ada firasat mesej-mesej yang diterimanya adalah daripada Delilah.
Luke ingin masuk ke biliknya namun ditahan oleh Delilah.
"Why?" Luke beriak bersahaja.
"You dah breakfast ke?" tanya Delilah sambil tersenyum kecil.
"Dah?" Luke menggunakan nada yang sama, apabila pelik mendengar soalan wanita itu.
"I baru nak ajak you keluar. Sorry about yesterday, I emo sikit,"
"It's nothing serious, Delilah. Kalau you nak keluar makan, ajaklah Lisa. Awal lagi ni, I benarkan you all keluar dulu," ujar Luke sambil menjeling jam yang terlekat di penjuru dinding.
"Ermm, it's okay lah," Luke hanya mengangkat kening dah masuk ke dalam bilik, meninggalkan Delilah yang masih berdiri di hadapan pintu biliknya sebelum berlalu pergi setelah beberapa saat. Dia baru sahaja hendak duduk namun teringat akan sesuatu, Luke segera ke kaunter di mana tempat Lisa berada.
"Lis, I forgot to ask about the models yesterday,"
"Yeah, why?"
"I need you to get their information in modeling, I think I had a perfect photoshoot for them in any week from now,"
"Oh, okay. Boss still nak dia orang jadi model untuk apa eh?"
"Ada theme baru ni, yang I dengan Adam bincang last week, I think they both sesuai untuk photoshoot tu." Luke mula tersengih. "And, one more thing... Please don't call me 'boss', it's too old for me," Luke menggeleng kepalanya sebelum berlalu pergi ke biliknya semula.
•••
Dennish merenung Sophea yang duduk di hadapannya sambil sibuk bermain telefon bimbitnya, tidak menghiraukan kehadiran Dennish.
"Sophie," panggil Dennish, berharap akan menarik perhatian wanita berrambut blonde itu. Sophea melirikkan pandangannya ke arah Dennish sebelum balik semula ke arah telefon bimbitnya.
"Give it back!" jerit Sophea apabila Dennish menarik telefonnya dari genggaman wanita itu. Matanya mencerlung tajam ke arah Sophea.
"I'm talking to you,"
"I know," ujar Sophea kasar.
"So pay attention, don't play with this shit," balas Dennish nama ton nada dengan Sophea.
YOU ARE READING
My Confessions 2 || Malay Story [✔]
Romantik•|| M A L A Y N O V E L ||• "... And they live happily ever after." No. This is not a typical fairytale story you'll find out there. Book Two of My Confessions Based on Manga (Book One) and high imagination of mine. :: The art in the cover...