[ Lee Jung POV ]
Aku melangkah keluar dari kelas 5A1 setelah tamat mengajar badak-badak dalam kelas tu. Eh, aku bukan mengajar diorang pun harini.
Naik berpeluh telinga aku dengar pickupline si budak yang acah hawt tu. Kenalkan? Kalau tak kenal kau tak layak jadi nct stan. Hah.
Ting~
Satu pesanan berbunyi menandakan ada mesej yang masuk.
Ye-na
Woi, jom kita pergi jalan jalan harini. Aku rindu kau 😭♥Aku hanya tersenyum membaca. Aku terus menaip mesej untuk membalas mesejnya.
Lee_Jung
Jalan-jalan? Nak pergi mana?Ye-na
Alah, pergi taman ke, tengok wayang ke. Okey jugak tu.Lee_Jung
Jom pergi tengok wayang la. Aku teringin nak tengok satu cerita tu.Ye-na
Okey-okey. Jumpa dekat mall tu tau. Syg kau. Muah ♥Lee_Jung
Syg kau jugak ♥ byeAku mematikan telefonku lalu menyambung perjalanan aku ke bilik guru. Tak lupa jugak, aku terlanggar tiang tadi masa taip mesej.
Mohon tiang itu mangkat.
*****
[ Haechan POV ]Aku membuat muka tenuk sambil memandang si Chenle yang sedang menangis didepanku. Ingat comel ke? Aku comel lagi. Back off Chenle.
Kejam? Kau kenalkan ni siapa? Ni Haechan. Kalau kau tak kenal Haechan, kau tak layak jadi nct stan. Wow, jodoh.
Chenle yang masih menangis itu aku pandang lama. Dia nak apa sebenarnya? Nak nestum mic ke?
" Hyung, jom la pergi jalan jalan. " Pinta Chenle. Aku hanya membuat muka toya. Ni umur 16 ke 6 tahun? Cuba jadi macam aku. Be matured.
" Kau nak pergi mana? " Taeyong bertanya. Sekarang ni, aku dengan member nctdream ada dekat dorm Nct127.
" Lele nak pergi tengok cerita smurfs yang baru keluar tu. " Pintanya lagi. Comel je budak tu aku tengok. Stop it Haechan, jangan jadi gay. Jadilah gay dengan Mark Lee sahaja. Mohon ship.
Aku hanya melihat Taeyong mengeluh. " Jomlah. " Taeyong membalas.
" Nak ikut. " Aku yang terdiam dari tadi itu berkata.
" Siapa lagi nak ikut? " Taeyong bertanya.
Suasana hening buat seketika. Semua hanya diam. Mesti ada Taeyong sebab tu diorang tak ikutkan?
Jadi, aku, Taeyong hyung dengan Chenle je ke pergi? Tak boleh jadi ni.
" Hyung, boleh tak Chan nak ajak Sooman? Orang tua tua kata tak baik jalan tiga orang je, nanti salah seorang pada kita mati. " Aku membalas. Takut salah seorang daripada kami ni mati.
" Kau gila nak ajak Lee Sooman? " Taeyong bertanya.
" Ye lah, kenapa? " Aku pula yang bertanya.
YOU ARE READING
Teacher >>> LEE HAECHAN
Random❝ Because yeoreojwo is iconic now. Can you yeoreojwo your heart for me, Miss Lee?❞ ; Di mana seorang guru pratikal yang tempoh mengajarnya hanya tiga bulan jatuh cinta kepada anak muridnya. [ a Haechan fanfiction ] + written by @winkeunam {2017} - s...