[ Haechan POV ]
" Sooman! " Aku menjerit kuat lalu meluru mendapatkan Sooman dan memeluknya.
" Woi! Kau pehal? " Sooman mahu melepaskan pelukanku. Mungkin dia lemas.
" Setelah sebulan kau kena ikat, akhirnya kau dah kembali. Nasib kau masih hidup. " Aku melepaskan pelukan lalu berpura-berpura menangis.
" Kau pikir aku setan? " Soalnya geram.
" Ha'ah, sebab kau selalu menyetan. " Aku membalas. Dia menjulingkan matanya.
" Boleh tak hapuskan perangai savage kau? "
" Eh, mana boleh. No savage no Haechan. " Aku mengflipkan rambutku. Eh jap, kepala nak tercabut.
" Hek eleh. " Sooman menjeling. Segera dia meninggalkan aku yang sedari tadi berada didepan pintu kelas. Sebenarnya aku taknak masuk dalam neraka a.k.a kelas ni.
" Orang tua kata kalau duduk depan pintu lama-lama. Takde orang nak masuk meminang. " Sooman berkata.
" Kau tahu tak itu semua syirik. Ustaz sekolah rendah aku kata tak boleh percaya sangat cakap orang tua-tua ni. Sebab aku percaya, Mark yang datang nak masuk meminang aku. " Sekali aku membalas dengan rasa yang bangga. Well, aku kan ustaz-to-be.
Kepada bapak-bapak dan ibu-ibu yang nak buat saya jadi menantu, sila dail nombor ini:
042838382899
Weh, tiba-tiba jee rasa nak kahwin. AJJJSJSJ apa yang kau mengarut ni Haechan.
" Mengelamun apa, sial? " Pipiku ditampar kuat oleh Sooman. Dan itu membuatkan tangan dan kakiku lincah membalas serangan. Akhirnya, Sooman mati ditempat kejadian :")
The End untuk kisah Sooman.
*****
[ Lee Jung POV ]" Hai, Jung. Aku dengar haritu masa sambut birthday party Haechan dekat kelas. Budak budak kelas tu, tak jemput kau. Betul ke? Kesian dekat kau. " Dia membuat muka prihatin. Aku tergelak sinis.
" Sepatutnya, kau tak patut kesiankan aku Hyejung sebab kau patut kesiankan diri kau. Setakat makan dengan budak-budak tu, apalah sangat. Aku ni siap pergi rumah mak bapak dia untuk sambut dia punya birthday party. " Aku membalas dengan sedikit menipu. Sebenarnya makan dengan member NCT je. Anggap jelah Doyoung tu eomma dan Taeyong tu appa. Mak ayah mertua aku tu.
( aku baca sendiri pun aku tak paham ㅋㅋㅋ)
Hyejung memasamkan mukanya. Dasar muka jeruk. Aku terus meninggalkan keseorangan disitu. Langkahku menuju kekelas 5A1.
Setelah sampai dalam masa beberapa, aku mula melangkah masuk kedalam kelas itu.
" Hai, cikgu cinta. " Haechan menegurku. Aku tersenyum. Haechan is back, matilah kau Hyejung. Jangan rampas Haechan aku.
" Okey, bukak buku teks muka surat 127, kita akan belajar tentang Ketidaksamaan Linear. " Aku berkata.
(Itu sebenarnya tajuk tingkatan 3. Abaikan je lah. )
" Tajuk tu susah la, cikgu. " Salah seorang budak didalam kelas itu mengeluh.
" Tak payah belajar la, cikgu. " Seorang budak lagi mencelah.
" Lagipun kalau belajar bukannya nak pandai. Baik, cikgu lepaskan kitaorang awal sikit. Lagipun, lepas ni subjek muzik. Bolehlah kami jumpa cikgu Hyejung. " Seorang lagi budak berkata. Satu kelas kecuali Haechan dan Sooman mengangguk tanda setuju. Aku sudah naik angin.
" Kalau kamu semua tak suka saya. Beritahu saya dengan jujur. Saya tahu cikgu Hyejung cantik, baik, lemah lembut. Tapi, kamu semua cakap macam saya ni jahat. Kenapa? Selama ni saya tak baik ke? Saya ada marah kamu semua? Kalau kamu semua nak tahu. Cikgu Hyejung tu tak ubah macam duit syiling. Depan baik, padahal belakang perangai dah serupa macam anjing. " Aku melepaskan amarahku.
" Cikgu! Tak baik cakap macam tu. Cikgu Hyejung tu baik. Lebih baik daripada cikgu! " Salah seorang budak didalam kelas itu menengkingku.
" Kalau kamu sayang dia, suruhlah dia ajar kamu subjek Matematik. Saya ni kan tak pandai nak mengajar. Carilah cikgu Matematik baru. " Aku berkata lantas meninggalkan kelas itu.
" Cik--Cikgu Jung! " Aku dengar suara Haechan, tapi aku abaikan. Dan aku tahu dia tengah kejar aku sekarang.
TBC
Markhyuck in your area.
YOU ARE READING
Teacher >>> LEE HAECHAN
Ngẫu nhiên❝ Because yeoreojwo is iconic now. Can you yeoreojwo your heart for me, Miss Lee?❞ ; Di mana seorang guru pratikal yang tempoh mengajarnya hanya tiga bulan jatuh cinta kepada anak muridnya. [ a Haechan fanfiction ] + written by @winkeunam {2017} - s...