Sixteen

260 35 14
                                    

[ Haechan POV ]

Aku memandang Mark yang sedang duduk dihadapanku. Sekarang, kami semua sedang makan malam dimeja makan.

" Aku nak lepas korang makan ni, basuh pinggan sendiri eh. Kalau korang tak basuh, aku sunat sekor sekor. " Taeyong hyung berkata. Aku menelan liur. Gila.

" Fuh, nasib baik aku makan guna pinggan polistren. " Jaehyun mengeluh lega.

" Hyung kan bapak kami, hyung kena jalankan tanggungjawab hyung sebagai seorang ayah. Apakata hyung yang basuh pinggan kami. " Aku membalas. Bijak kau Haechan.

" Itu semua tanggungjawab mak, bukan bapak. Siapa yang mak dekat sini, dia la yang basuh. " Taeyong hyung membela dirinya. Mak? Semua mata mula terarah kearah Doyoung.

" Apasal tengok aku? AKU BUKAN MAK KORANG EH. AKU TAK PERNAH TIDUR PUN DENGAN TAEYONG HYUNG PUN. HALAH, BASUH LA PINGGAN SENDIRI. DASAR SETAN! " Doyoung menjerkah. Tersembur sisa makanan yang dia kunyah ke muka kami. Euw.

" WEI BABI! TAK PAYAH MAIN SEMBUR SEMBUR LA! " Yuta membalas.

" Bertenang anak-anak dan bini-bini sekalian. Jangan sampai aku kurung korang berdua dalam stor. Basuh pinggan sendiri, ye. " Taeyong berkata untuk memberhentikan pentengkaran. Aku yang sudah selesai makan mula pergi sinki dapur dan membasuh pinggan yang digunakan olehku tadi. Doyoung hyung mula mendekati aku.

" Wei, Haechan. Kau sayang aku? Tolonglah basuh pinggan aku. " Doyoung hyung membisik ditelingaku.

" Tak, aku sayang Mark aje, hyung. Maaflah. " Aku membalas kata-katanya.

" Mark! Meh, aku basuh pinggan kau." Segera aku pergi kearah Mark yang belum habis makan itu. Well, aku kan nak jadi bini dia nanti. Jadi, aku kenalah buat kerja rumah ni semua.

Aku tahu aku gedik. Tak kisah la, secantik mana pun kau macam Yoona ke Irene ke Rosmah ke Dato Vida qu taik qu taik tu ke. Hati aku tetap milik Mark. Jerit sikit.

" Hah, ambik pinggan aku. Lepas ni, aku nak kau iron baju aku, buat hw aku tau. " Mark membalas. Aku hanya mengangguk.

Demi cinta, ai sangat buat apa apa saja. Ahaks.

" Dah macam kuli aku tengok kau, Haechan. " Johnny mencelah.

Kuli apanya, aku bini dia. Official tau, ewah.

" Lantaklah. " Segera aku meninggalkan Johnny keseorangan didapur. Biar hantu yang menemani mu.

Kepada readers, cuba pandang syiling. Aku tahu ada bumbung. Tak payah cakap.

                                *****
[ Lee Jung POV ]

Lee Jung kuatkan semangat kau untuk mengajar esok. Bak kata Haechan:

Majulah noona demi negara.

Tak sangka Haechan panggil aku noona. Terharu kot. Kalau boleh, aku memang nak dia panggil aku noona taknak la gelaran 'Cikgu Cinta' tu.

Eh, memilih kau Lee Jung. Bersyukurlah, ada nickname yang dia bagi dekat kau. Kau ni NCTzen ni, mereput je kat rumah nak tunggu Haechan panggil diorang sayang.

Baik kau tunggu, setoon. Bukan nak ada orang dodoikan kau. Segera aku mengambil selimut lalu menyelimuti diriku. Belum sempat aku ingin mematikan suis lampu tidur, lampu tidur itu telah mati dengan sendiri.

Okey, itu seram.

                                *****
Ya, seperti biasa. Aku memandu pergi kesekolah SOPA untuk mengajar. Aku tak boleh lemah, aku kena kuat. Diorang tu cuma budak budak lemah yang minta penampar. Ha, kan dah terkasar.

Aku nak tahu apa yang si Hyejung bodoh tu hasut budak-budak tu sampai benci kat aku. Dasar setan. Aku sabar aje dengan perangai tak Hyejung tu.

Sabarlah, Lee Jung. Anggap jelah Si Hyejung tu sampah yang busuk dimata kau. Kalau dia duduk tepi sampah memang takde perbezaannya.

Tak sangka aku ni jahat jugak.

Dalam beberapa minit aku memandu untuk pergi kearah sekolah, akhirnya aku tiba di destinasi tersebut.

Aku mula turun dari kereta. Masa untuk aku mengajar kelas 5A1 adalah pagi ni. Abaikan semua budak yang tak suka kau tu, Jung.

Selepas mengambil barang-barang yang penting didalam bilik guru. Aku terus pergi kekelas 5A1. Aku mengeluh perlahan sebelum melangkah masuk kedalam kelas itu. Bisikan dari pelajar-pelajar didalam kelas itu, aku abaikan.

" Eh, bukan ada orang kata taknak mengajar kita dah. Tapi, asal dia nak mengajar kita jugak harini? " Suara seorang budak perempuan didalam kelas itu memperliku.

" Sekarang ni, waktu saya kan. Memang saya mengajar kena mengajar kamu semua kan. " Aku membalas.

" Haritu cakap bagai nak riak suruh kami cari cikgu baru. Tetiba harini masuk balik? Lain kali, cikgu cakap tu biar serius. " Seorang budak lelaki menempelak. Aku mengetap bibirku. Sabar Lee Jung.

" Say--- "

" Woi! Macam ni ke cara korang hormat cikgu? Mak bapak korang hantar korang ke sini untuk belajar ke maki cikgu? " Haechan memotong percakapanku. Dia sedang membela diriku.

" Kau! " Pelajar lelaki tadi meluru kearah Haechan lalu mengenggam kemas kolar baju Haechan.

" Kalau kau nak mati dalam tangan sasaengfan aku, haa tumbuklah aku." Haechan membalas seraya tersenyum senget.

Entah kenapa, aku terharu dengan tindakan Haechan.

TBC

lagi 4 chapter lagi sebelum aku mati. sorry chap ni tak lawak. Eh jap, selama ni ff aku lawak ke. Lololol. Nak tanya ni.

Ff ni nak buat kiss scene ke tidak? AGAGAGA

Ff ni nak buat kiss scene ke tidak? AGAGAGA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Btw, get well soon la my abe jaehyun. Tulah, siapa suruh mengendap taeyong mandi, kan dah sakit mata tu.

Rajin pulak aku update ff ni. hikhok.


Teacher >>> LEE HAECHANWhere stories live. Discover now