Five

350 51 71
                                    

Aku tukar tau, Lee Jung sebenarnya mengajar 3 bulan dekat sekolah tu bukan sebulan. Btw, chap 4 tu dah ada gambar.
.
.
.
.
.
[ Lee Jung POV ]

2 MINGGU KEMUDIAN...

Sekarang ni, dah dua minggu aku mengajar dekat sekolah ni. Akhirnya, aku dapat bertahan dengan segala pickupline tahi anjing yang Haechan selalu lafazkan.

Harini hari Selasa, dan kelas aku waktu sekarang. Malasnya. Kalau aku tahu, dah lama aku mengajar aliran muzik dekat sekolah ni.

Nak tahu something?

Aku ambil dua aliran. Satu Muzik dan satu Matematik. Tapi, sekolah ni ambil aku jadi cikgu Matematik, kena ajar math la jawabnya.

Kenapalah aku ni suka buang masa? Lebih baik aku mengajar badak badak tu cepat. Kakiku mula melangkah menuju kekelas 5A1.

Aku melangkah masuk kedalam kelas itu. Selalunya, aku mesti dengar sorakan dari Haechan bila aku masuk kedalam kelas. Tapi, kali ni takde.

Jangan kata Haechan tu halusinasi aku je. Adakah aku dah gila? Lebih afdal kalau aku tanya.

" Ermm, Sooman. Haechan mana? "

" Oh, Haechan tak datang sebab dia kena berla--- berlalang. " Sooman membalas dengan muka yang kekok.

Aku terkedu. Berlalang apa.

" Berlalang? "

" Haechan tu sebenarnya takut berlalang, pastu semalam dia jumpa berlalang dan dia demam. " Sooman berkata.

Aku hanya mengangguk paham.

" Okey, semua buka buku teks muka surat 12745425675456. "

Pfftt.

*****
[ Sooman POV ]

Akhirnya ada POV tentang aku. Joget sikit. Fuhh, nasib baik tadi aku tak terlepas cakap yang Haechan tu kena 'berlatih'. Belalang pun boleh la. Aku ingat lagi apa yang Haechan cakap kat aku.

" Kalau kau beritahu cikgu Jung yang aku ni kerja sebagai k-idol, aku mandulkan kau. "

Menakutkan siot ugutan manusia yang bertopengkan syaitan tu. Malas la tengok cikgu Jung tu mengajar. Baik, aku berangan pasal crush aku.

*****
Kerongggg~

Bunyi loveng sekolah menandakan sudah tiba waktu rehat. Jap, loveng? HAHAHAHAHAHAHA si author tu typo tapi malas nak tukar.

Aku nak rehat dengan siapa ni? Haechan takde. Dah la, aku takde kawan. Apakata, aku pergi rehat dengan Double J tu? Jeno dan Jaemin. Yesh, ada jugak kawan.

Aku mula mengorakkan kakiku menuju kearah Jeno dan Jaemin yang berada disalah sebuah meja dikantin itu. Tiba-tiba sahaja, kakiku yang bergerak tadi menjadi kaku.

Oh my Nakamura Hina. My crush ada kat situ. Macam mana ni? Help me pleaseu. Patut ke aku pergi? Ini peluang keemasan.

" Hai. " Aku tersenyum petak bila sampai ditempat duduk mereka.

" Hai. " Mereka membalas serentak.

" Tak nak beli makanan ke? " Jaemin bertanya.

Huwaaa, miss Na Jaemin (ಥ_ಥ)

" Tak nak lah, ramai orang. " Aku membalas.

" Nah, ambik roti aku. " Jeno membaling sebungkus roti berkrim kepada aku. Aku menyambut roti itu.

Aku makan roti itu. Disebabkan roti tu banyak krim, aku rasa mulut aku dah comot. Lantaklah.

" Eh jap pipi awak comot. " Hina berkata lalu mengelap mulut aku yang comot.

Weh, aku nak jerit!!!!!!!!!! Asdfghjklahssjejejshhedgdddbhddh.

Disahkan, Sooman mengandung anak kembar.

*****
[ Haechan POV ]

Apa jadi pada Sooman? Aku telefon dia dah sepuluh kali tapi dia tak jawab pun. Aku menelefonnya lagi buat kali ke sebelas. Akhirnya, si mandul tu jawab.

" Haa nak apa? "

" Aku telefon kau dah 10 kali tapi kau tak jawab pun. "

" Oh, aku pergi hospital tadi. "

" Kau pergi hospital buat apa? "

" Aku pergi periksa jantung. "

" Jantung kau kena apa? "

" Heart-attack. "

" Hah? "

" Takpe, nanti aku cerita dekat kau. Yang kau kena berlatih apa? "

" Aku kena berlatih dengan Nct127 hyung. Sebab, 23 Mei ni aku kena pergi Malaysia. "

" Malaysia? Nak ikut weyyy, aku nak jumpa si author ni. "

" Tak payah, author ni aku punya. Bye"

Aku tamatkan panggilan. Padan muka Sooman. Aku bangun dari tempat yang aku duduki. Tiba-tiba aku terdengar jeritan seorang budak.

Si Dolphin tu dah datang.

TBC

Shorteu update. Mian. Aku nak buat cepat konflik untuk ff ni. Mohon bersedia. Guys, mohon baca ff terbary seya. Tajuk dia _Unfortunate_. Thank you.

Teacher >>> LEE HAECHANWhere stories live. Discover now