Eight

282 37 23
                                    

Sayang heychan >-<

^ gedik be like.

.
.
.
.
.
[ Lee Jung POV ]

Haechan? Betul ke tu Haechan? Ataupun dia cuma mahkluk asing yang menyamar jadi Haechan?

" Ermm.. " Aku hanya melihat Haechan mengaru kepalanya. Ada uban ke?

" Ni Haechan ke? " Aku rasa ni soalan paling bodoh yang aku pernah aku tanya.

" Ermm ye, saya Haechan. Cikgu buat apa kat sini? "

" Cikgu datang nak teman adik cikgu. Kamu buat apa kat sini? "

Tf punya soalan.

Dia tidak menjawab malah dia mula bermain dengan jarinya. Pekak ke budak ni?

" Haechan! " Aku berkata dengan nada yang agak kuat lalu menepuk meja yang berada didepanku itu.

" Sayasebenarnyak-idol. " Haechan melatah. Aku cuba tahan daripada gelak. Haechan kembali memandang aku dengan pandangan yang comel.

 Haechan kembali memandang aku dengan pandangan yang comel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Okey, abaikan. Tak penting pun.

Aku terkedu. Oh, k-idol rupanya. Patutlah selalu tak datang sekolah.

Aku hanya mengganguk lalu bangun. Aku tak marah pun. Tak.

Aku marah, so what? Sampai hati dia tak beritahu aku yang dia tu k-idol. Huwaaaa, nak nangis.

Tahi kau Haechan. Aku benci kau.

Aku segera menarik tangan Han yang sedak asyik bersembang dengan Jisung tu. Tahulah crush kau, janganlah buat aku cemburu. Hiks.

Mohon hubungan kau dan Jisung tu takkan berkekalan. Aku harap ada fans-fans datang tarik rambut dia. HAHAH.

Okay nvm.

Adikku mula hairan apabila aku menariknya pergi dari tempat fanmeering itu. Dia masih terpinga-pinga.

" Pehal kau? " Soalnya dengan wajah yang hairan.

" Jom balik. "

" Jap la, saeng tak habis cakap lagi dengan Jisung. " Dia membalas dan ingat pergi ketempat itu semula. Aku dengan pantas terus menarik tangannya masuk kedalam kereta.

" Uwaaa! Jisung aku. " Teriaknya perlahan.

*****
" EOMMA! " Han menjerit kuat setelah sampai kerumah. Beg sandangnya dihempuk (?) diatas sofa.

" Kenapa Han? Kau nak beranak ke apa? " Eommaku yang tadi berada dibilik terus keluar apabila terdengar jeritan Han.

" Eomma tengok eonnie ni, Han tak sempat nak bersembang dengan Jisung lagi, dia dah tarik tangan Han suruh balik. Taik dia la. " Dia mencebik geram.

" Kenapa Jung ajak Han balik awal ni? Ada masalah ke? " Soal eommaku lembut.

" Entah. " Aku membalas ringkas lalu masuk kedalam bilik lama aku yang berada dirumah itu.

Aku menghenyakkan badan aku diatas katil. Kejadia petang tadi terimbas kembali didalam fikiranku.

Eh, jap.

" Bukan ke tadi ada Chenle? Kenapa aku tak perasan? Ini tandanya memang aku cuba nak hapuskan Chele dari ingatan aku. " Aku bercakap seorang diri. Tak, aku tak gila.

Kenapa aku tak boleh perasan? Hensem sangat ke Chenle tu sampai aku tak perasan? Apa ni? Dia tu cuma seekor ikan. Ikan lumba-lumba. Merupakan seekor mamalia yang berada dilaut. Digelar mamalia kerana berdarah panas dan---

Babi, apa yang aku cuba buat ni :"))

Otak Sains tolong jangan keluar. Nanti benda lain pulak yang keluar.

Pls, jangan tanya benda apa ;")

APA NI? MASA STRESS PUN BOLEH JADI GILA KE? FADUP AKU MACAM NI? PEHAL AUTHOR NI BUAT AKU JADI CAST FF NI? BUAT PENING KEPALA HOTAK AKU JE. PERGI MAMPUS AUTHOR BESAMA HASBEN KAMU. SEMOGA BERBAHAGIA DISANA.

Perghh, huruf besar semua. Itu tandanya menjerit.

Aku mengeluh perlahan. Esok kerja. Jangan harap aku nak pergi kerja esok. Hell no.

Aku dah malas nak pikir sekarang. Baik aku tenangkan otak aku dengan baca komik. Mana tau ada cara-cara nak bunuh diri dalam tu. HAHAH.

" Jung, kenapa kamu tak balik rumah aku lagi ni? Esokkan kamu kerja. " Eommaku berkata

" Jung rasa Jung tak sihat sikitlah. Malas pulak nak pergi kerja. Jung nak duduk kat sini, boleh? " Aku bertanya.

" Hurmm-- suka hatilah kamu lah. " Eommaku membalas lantas tersenyum.

TBC

Adakah anda rindu haechan?
.
.
.
.
.
Maaf anda tidak boleh rindu kepadanya. Dia sudah sah menjadi isteri orang.

 Dia sudah sah menjadi isteri orang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

And saya belike;

^ air mata terharu babe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

^ air mata terharu babe. Saya harap Mark akan cepat menceraikan Haechan dan berkahwin dengan saya :)

Sincerly,
Author hawt a.k.a suha

Typo is my bff and maybe typo can be my bf or my husband ;)

TYPO: BACK OFF JUNG JAEHYUN.

Teacher &gt;&gt;&gt; LEE HAECHANWhere stories live. Discover now