5 Years Later...
[ Haechan POV ]
Hai readers sekalian, masih ingat fanfic ini? Rindu Haechan tak? Aku tahu korang rindu aku hoho.
Dah 5 tahun berlalu, tetapi semua macam tak berubah. NCT tetap bersama setelah 5 tahun berlalu.
Aku dan Cikgu Jung pun masih lagi bercinta :D
Mark?
Jangan risau, aku bercinta senyap-senyap dengan Mark tanpa pengetahuan Cikgu Jung. Jangan beritahu dia tau.
Ops, aku terpanggil 'cikgu' pulak, maksud 'noona' Jung. Ihiks.
Aku sedar aku dah tua. Sekarang aku dah 22 tahun. Macam mana dengan korang?
Okey sekarang baik kita cerita tentang apa yang berlaku dengan watak-watak yang lain.
Sooman? Allhamdudilah, dia dah mati.
NCT? Jangan risau suami-suami kalian ada yang masih lagi teruna dan ada yang dah tak teruna. Aku teruna lagi okey. Setengah dari hyung-hyung kebanyakkan dah kahwin. Yang kahwin pun Taeil hyung, Yuta hyung, Johnny hyung, Jaehyun hyung (ps: jaehyun hyung kahwin dengan author), and last kali, Jaemin. Aku tak tahu asal diorang gatal sangat nak kahwin, lagi-lagi di Jaemin tu. Kisah perkahwinan Johnny hyung paling menyedihkan sebab dia kena kahwin paksa. Sudah lah cerita pasal mereka.
Lee Jung? Dia masih lagi mengajar dekat SOPA dan masih lagi bergedik dengan aku. Euw.
Ting~
Satu mesej berbunyi didalam telefon. Dengan segera, telefon aku dicapau dan segera aku membuka lalu membaca mesej tersebut. Oh, dari noona Jung. Lambat beno mahu mati.
noonababyyy: haechan, boleh tak kita jumpa sekarang?
me: malaslah.
noonababyyy: ish haechan ni! semua malas! Cubalah jadi rajin sikit.
Ayy this bitch. Kang aku minta putus baru tau.
me: ye lah, nak jumpa kat mana?
noonababyyy: kat cafe kita selalu pergi tu~
me: okay, otw.
*****
[ No One POV ]
Haechan melangkah kearah meja yang diduduki oleh Lee Jung. Dia duduk diatas kerusi yang berhadapan dengan Lee Jung.
" Hai noona~ " Haechan menyapa.
" Apa noona-noona?! Dah la datang lambat! " Lee Jung memarahi Haechan geram.
" Lambat sikit je. Jap, nak order air. " Haechan membalas.
" Tak payah. Noona dah order." Lee Jung berkata segera. Haechan hanya mengangguk-gangguk paham. Selang beberapa minat, air yang dipesan tadi sampai kearah kami.
Haechan menghirup air mocha miliknya.
" Haechan~ bila kita nak kahwin?" Serta merta air yang Haechan hidup itu tersembur akibat dari soalan Lee Jung
" Pehal kau ni? " Lee Jung menyoal hairan.
" Noona ni pehal cakap pasal kahwin? Haechan ni muda lagi tau. " Haechan berkata.
" Memang kau muda, aku ni dah tua. Dah patut kahwin dah. " Lee Jung berkata.
" Kalau nak kahwin cepat, carilah laki lain."
" Ish! Haechan tak sayang noona ke? "
" Adalah sikit-sikit." Jawapan yang diberikan oleh Haechan itu membuatkan Lee Jung memukul kepala milik Haechan.
" Sayang ke tak?! " Lee Jung menyoal sekali lagi. Serius.
" Sayang lah! Noona patut hormat Haechan tau sebab Haechan ni akan jadi bakal suami noona." Haechan membalas.
" Ntah-ntah kau mati dulu sebelum nak jadi suami aku." Lee Jung berkata. Haechan memandang tajam kearah Lee Jung.
" Jangan sampai noona mati dulu dekat sini."
*****
" Haechan, tak sangka kan dah 5 tahun kita bercinta." Lee Jung memulakan perbualan diantara mereka yang diam sedari tadi memandang kearah tasik yang cantik dihadapan mereka.
" Haah kan.Tak sangka selama 5 tahun kita bercinta ni, noona tak mati mati lagi." Ayat kejam keluar dari mulut Haechan.
" Ish, cakap tu elok elok sikit boleh tak?! Hormat noona yang lebih tua ni!" Lee Jung berkata marah.
" Noona, umur tu cuma nombor. Noona tu lah yang kena hormat Haechan. Sebab Haechan ni akan jadi bakal suami noona." Haechan membalas.
" Ye lah."
" Haechan, noona kesian tau tengok diri noona ni. Ada teman lelaki tapi tak kahwin kahwin pun. Noona ni dah la tua. Haechan tak nak kahwin dengan noona ke?" Lee Jung menyoal manja. Mukanya sayu memandang wajah Haechan.
" Erm, tahun depan la kita kahwin." Lafaz Haechan. Lee Jung memandang Haechan dengan riak yang tidak percaya.
" Betul ke? Betul ni?!" Lee Jung menyoal ingin kepastian.
" Betullah."
" Wah! Sayang Haechan." Tubuh Haechan dipeluk lalu bibir Haechan dicium sekilas oleh Lee Jung.
" Noona ni kenapa?!" Haechan menyoal geram. Bibirnya di lap kasar.
" Halah, apa salahnya nak manja-manja sikit." Lee Jung membalas.
" Dah tua pun tak sedar diri lagi ke? Nak manja dengan orang konon." Haechan mengomel.
" Apa kau cakap?!" Lee Jung bertanya dengan nada yang marah. Rambut Haechan ditariknya kasar.
" Noona!"
Dan disitulah perang dunia ke- 127 bermula.
Special Chapter End.
aku sayang readers aku :3
YOU ARE READING
Teacher >>> LEE HAECHAN
Diversos❝ Because yeoreojwo is iconic now. Can you yeoreojwo your heart for me, Miss Lee?❞ ; Di mana seorang guru pratikal yang tempoh mengajarnya hanya tiga bulan jatuh cinta kepada anak muridnya. [ a Haechan fanfiction ] + written by @winkeunam {2017} - s...