Kalau korang tak nak baca takpe. ni mm markhyuck je aku nak buat 🌚
.
.
.
[ Haechan POV ]Harini tak sekolah, absbsnjdksns. Sememangnya aku ni memang tak suka ke sekolah. Bila pergi sekolah je, mesti kena ada betina-betina nak ngorat aku. Pleaselah, aku ni dah ada suami. Mark namanya.
Asyorak sikit. SONI CELLOHH!
Korang tahu kan? Nct127 nak comeback malam ni? Macam mana teaser photo ai? Hensem tak? Sexy tak? Aku tahu jawapannya mesti 'YA'. Mesti ramai NCTzen yang tergoda, jerit-jerit bagaikan? Kau kena tahu ni.
I'm not aegi anymore.
Maaflah kepada para-para NCTzen yang masih menganggap saya bayi. Saya sudah berubah. Itu semua demi Mark bukan untuk NCTzen. BSBSBDDJJSJ SAVAGE 😎
Cakap pasal Mark, mana my baby sunshine love husband darling apa semua tu?
" Markeu~ " Nama Mark aku panggil dengan manja. Mataku meliar mencari kelibatnya. Namun hampa, kelibat Mark tiada.
" Wei, Renjulai. Kau nama Mark hyung tak? " Aku berkata setelah nampak akan kelibat Renjun yang baru sahaja melalui didepanku.
" Dia pergi Dorm Nct127. Katanya nak pratice, yang kau pehal tak ikut? Nak Taeyong hyung terajang kau ke? " Dia membalas. Aku menjulingkan mataku.
" Dia tak ajak aku pun. " Aku mencebik.
" Perangai macam lahanat, siapalah nak kau ikut. " Renjun membidas lalu pergi meninggalkan ku yang masih terkaku diruang tamu.
" Eleh. " Aku mengomel kecil. Tanpa membuang banyak masa, aku mula mengambil mask lalu memakainya dan bergerak pergi ke Dorm Nct127. Langkahku terhenti apabila namakh dipanggil.
" Hyung nak pergi mana? Nak ikut. " Chenle yang berada dibelakangku berkata. Aku menggarukan kepala ku yang tidak gatal.
" Tak payah. Kau duduk dekat Dorm ni jaga kembar kesayangan kau tu. Lesung kan real. " Aku menyambung langkahku dan terus meninggalkan Chenle yang masih terpinga-pinga itu.
Aku mula berjalan kaki pergi ke Dorm abang kesayangan Nct127. Kesayanganlah sangat. Aku lagi sayang Mark. Hik hik. Moga sasaeng yang terlebih fanatik tu tak nampak aku. Diorang tu takde kerja ke? Payahlah hensem sangat, semua orang nak suka.
Hati aku cuma untuk Mark oppa. Eh eh, hyung. Tersasul pulak.
Dalam beberapa minit berjalan, akhirnya aku sampai kedorm Nct127 kesatanan. Suara Taeil hyung yang sedang meng'test' suaranya jelas kedengaran didalam dorm itu. Aku mula melangkah masuk kedalam.
" Haechan, kenapa baru sampai? " Taeyong hyung mula menyoal. Aku tidak menjawab soalannya tapi terus meluru masuk mencari Mark.
" Tak guna punya budak. "
Mataku meliar mencari Mark disekeliling ruang tamu itu. Mataku terpaku kearah Mark yang sedang bermain dengan telefonnya diatas sofa.
" Mark! " Aku mula meluru kearah Mark.
" Eh, author dengan Jaehyun saling mencintai. " Latah Mark terkejut dengan jeritan Haechan.
" Kau nak apa? Terkejut aku. " Mark mengusap dadanya.
" Aku nak hyung. " Jawabku selamba. Manakala muka Mark sudah berubah menjadi beruk dengan jawapan aku tadi.
" Buat lawak ke, sial? " Mark mencarut.
" Muka aku ada buat lawak ke, sayang? " Jari runcingku dituding kearah muka aku yang peloles.
Mark tidak membalas tapi dia bangun meninggalkan aku seorang diri.
" Woi, hang nak pi mana? "
Hang pi mana, pi mana pi mana pi mana. (Maaf author meroyan kerana lapar)
" Pergi taman. " Mark membalas lalu mengambil mask berwarna hitam dan dipakainya.
" Nak ikut~ " Aku segera mengikuti belakang Mark.
" Balik awal sikit, nanti kita nak kena pergi practice lagu Cherreh Bomb. " Taeyong yang ternampak kelibat kami berdua berkata.
" Okey. " Balas kami berdua serentak. Adakah ini jodoh?
Aku memeluk lengan Mark apabila menuju ketaman yang tidak jauh dari dorm. Mark yang berada rimas mula menolak tubuhku jauh daripadanya. Aku mencebik geram.
Selang beberapa minit, akhirnya kami sampai ditaman tersebut. Mark mula dudul disalah sebuah bangku yang terdapar disekitar taman.
" Wei, Haechan. Kembar kau yang DongSook tu sihat ke tak? " Mark menyoal memecahkan kesunyian diantara kami.
Sorry gais, aku sebenarnya tak tahu nama twin Haechan yang sebenar ㅠㅠ nama ni pun ambil masa haechan berlakon jadi perempuan masa ngan ty dulu. Entah betul ke tidak ejaan. Lmao.
" Entah, dah mati kut. " Aku membalas.
" Bapak kejam. " Mark mengelengkan kepalanya.
" Sekejam-kejam aku, aku ni jugaklah nak jadi bini kau nanti. " Aku mengomel perlahan.
" Hah apa? "
" Takde apa-apa. "
Memang aku cintakan Mark. Achiaa. Tapi aku rasa cinta aku tak macam dulu. Macam dah pudar. Sebab aku rasa...
Aku cintakan Cikgu Jung.
TBC
Jung mana tu? Lee Jung or Hyejung?
Maafkan saya kerana tak update ff ini *flip Haechan*
Mark: *sambut*
Cerita ini bukan cerita gay atau lain lain. Author sebenarnya kekurangan idea ㅋㅋ ayat keling banyak kot. HAHAH. k bye.
YOU ARE READING
Teacher >>> LEE HAECHAN
Random❝ Because yeoreojwo is iconic now. Can you yeoreojwo your heart for me, Miss Lee?❞ ; Di mana seorang guru pratikal yang tempoh mengajarnya hanya tiga bulan jatuh cinta kepada anak muridnya. [ a Haechan fanfiction ] + written by @winkeunam {2017} - s...