[ Haechan POV ]
Aku sedaya upaya mengejar Cikgu Jung. Tapi malangnya kelibatnya sudah hilang. Cikgu Jung ni ada kuasa teleport ke apa? Mataku mula mencari kelibat Cikgu Jung disekeliling kawasan sekolah. Dan akhirnya, aku ternampak susuk tubuh wanita yang sedang duduk dibangku yang berada ditaman sekolah.
Dan semestinya itu ialah Cikgu Jung.
" Cik--Cikgu Jung. " Aku menepuk perlahan bahu Cikgu Jung. Kepalanya yang tertunduk kebawah mula mendongak memandangku.
" Kenapa datang sini? Tadi bukan korang beria sangat nak belajar subjek Muzik? " Soalnya kepadaku.
" Itu diorang bukan saya. " Aku membalas.
" Menjawab! " Dia menjerkah. Terkejut aku dibuatnya.
" Dah cikgu tanya, saya jawab la. " Sabar Haechan, jangan lempang Cikgu Jung ni.
Kalau bukan sebab sayang, aku takkan buat semua ni.
" Dah la pergi balik kelas. Nanti pengetua kata awak ponteng kelas pulak. " Cikgu Jung membalas. Dia menyeka air matanya.
" Cikgu saya datang ni sebab nak bagi sokongan untuk cikgu. Noona kena kuat, noona tak boleh lemah macam ni. Majulah noona, demi negara. " Aku tergamam. What? Aku cakap noona ke tadi? Bukan cikgu?
" Ermm-- saya.. " Belum sempat ayatku habis. Cikgu Jung pantas memelukku. Perlahan-lahan aku membalas pelukan.
Apakah ini? Mark maafkan adinda kerana terpaksa curang dengan kanda 〒▽〒
*****
Setelah tamat waktu belajar, aku seperti biasa berjalan kaki pulang kerumah." Woi, Haechan tunggu aku! " Sooman mengejarku dari belakang. Aku memandang wajahnya dengan pandangan yang hairan.
" Bukan kau dah mampus ke tadi? Asal muncul balik. " Aku bertanya.
" Aku kan goblin, mana boleh mampus. " Sooman buat muka suci.
" Entah kenapa aku rasa macam sejarah nak berulang. Rasa macam nak bunuh je kau balik. " Tendangan padu hinggap dikakiku Sooman.
Semoga arwah tenang disana :(
*****
" Semekom, Haechan dah balik ni. " Pintu dorm NCT127 aku terajang kuat. Malas nak guna tangan. AHAHAH.Salam aku lansung tidak dijawab oleh dua ekor makhluk halus yang sedang meniarap sambil memandang laptop diruang tamu. Oh, lupa. Diorang bukan islam, aku seorang jee yang islam disini.
" HAA! Tengok porn. Aku beritahu Taeil hyung. " Aku berkata kepada Jaehyun dan Winwin hyung yang sedang ralit memandang skrin laptop.
" Kepala hotak kau tengok porn. Aku teman Winwin tengok Fight for my way, setan. " Jaehyun hyung membalas. Aku hanya mencebik lalu meluru kearah dapur.
" Apa yang si kaki bebel tu masak, eh?" Aku membuka tudung salji setelah sampai didapur.
Habuk pun takde dalam bawah tudung salji.
" Kau masak angin ke, Taeyong hyung? Aku lapar ni! " Aku mendengus geram. Rasa nak carut ni.
Aku duduk diatas kerusi meja makan lalu melekap muka aku diatas meja. Tanganku mula memegang perutku.
Aku lapar yee bukan mengandung :")
Mataku terpaku kearah sesuatu benda yang sedang berjalan kearah dapur.
" Wei, Timah! Lama tak nampak kau." Aku menegurnya tapi dia lansung tidak membalas.
" Weh Timah! Perut kau nampak besar la. Kau mengandung eh? Jahat sungguh Jaehyun hyung mengandungkan anak orang tapi taknak bertanggungjawab. " Aku menggelengkan kepalaku perlahan.
" Wei Timah, kalau anak kau ada 6 ekor, aku nak bagi nama dekat dia tau. Yang paling comel, aku nak letak nama Mark. Yang paling hodoh aku nak letak nama Chenle. Yang selalu sakit serupa tenat padahal sihat walafiat jee aku nak letak nama Jaemin. Okey tak? " Aku menyoalnya. Tiada sebarang respon.
" Aku letak yang hodoh nama Chenle, sebab haritu dia kacau Mark aku. Dia cuba nak curi Mark dari aku. Tak guna anak Zhong. Kurang kasih sayang ke apa? " Aku bercerita. Muka Timah memandangku dengan wajah yang mintak kaki.
" Aku cakap dengan kau, kau balas la sepatah dua kata. Ni diam je. Aku dah la lapar, aku goreng kau baru tau. " Ekor Timah aku tarik.
" Meow~ " Tanganku yang gebu, timah cakar.
" Tak guna kau! Aku bunuh jugak nanti! " Aku menjerit apabila merasa pedih. Air mata terasa mahu mengalir. Sakit wei 〒▽〒
" Woi! Jangan kacau bini aku! " Suara Jaehyun menjerkah dari belakang.
Dia pikir aku kesah?
TBC
Ermm, btw ff ni nak tamat dalam 5 chapter lagi. Yeah, akhirnya aku bebas. Bolehlah aku mampus dengan aman. Eh, jap. Ff dare lagi ansnddjsksjs pergi mampuslah ff tu.
nah hadiah dari haechan :) 💞
YOU ARE READING
Teacher >>> LEE HAECHAN
Random❝ Because yeoreojwo is iconic now. Can you yeoreojwo your heart for me, Miss Lee?❞ ; Di mana seorang guru pratikal yang tempoh mengajarnya hanya tiga bulan jatuh cinta kepada anak muridnya. [ a Haechan fanfiction ] + written by @winkeunam {2017} - s...