[ Haechan POV ]
Hi, sayang sayang sekalian ( ̄∀ ̄) Adakah anda tahu ini hari apa? Jangan bagi jawapan bodoh. Nak aku lempang ke kalau kau tak tahu harini hari apa?
Iya, semestinya anda tahu. Hari ini ialah hari jadi aku. Hari dimana aku dilahirkan, entah kenapa aku gembira sangat harini. Okey, dari banyak aku merapu lebih baik aku cepat makan dan pergi sekolah.
" Markeu~ " Nama Mark dipanggil sesudah aku habis sarapan. Dia yang sedang memakai kasut sekolah mula memandangku.
" Nak apa? " Tanyanya. Aku tidak menjawab tapi hanya menguis-guiskan kakiku kelantai.
" Dia bergedik je tu. " Doyoung hyung yang baru melintasiku membalas. Aku mencebik kecil. Takkan diorang lupa birthday aku. Nak saja aku mencarut dekat sini.
" Oh, okey. " Mark membalas ringkas lalu bangun dari tempat yang dia duduki setelah selesai memakai kasut. Mark mula keluar dari dorm. Aku hanta terpinga memandangnya yang keluar dari dorm itu.
" Doyoung hyung~ " Nama Doyoung aku panggil lalu aku membuatkan muka yang comel.
" Jangan bergedik dengan aku, pergi sekolah. Shuhh. " Doyoung menghalau. Aku mencebik geram. Nak saja aku luku kepala dia tapi nasiblah dia tu hyung.
Pergi mati Doyoung hyung. Kepada anda yang membaca jangan beritahu dia. Hiks.
*****
Setelah sampai kedalam perkarangan sekolah, aku mula keluar dari kereta dan mula melangkah pergi kekelas yang berada tidak jauh dari tempat yang aku jejaki ini.Kelas aku yang hingar bingar mula menarik perhatianku. Apa yang diorang buat tu?
" WOI SETOON KAU BAGI PECAH BELON KENAPA? KAU INGAT MAK KAU YANG BELI?! "
Okey aku dah dapat tahu apa yang jadi :") Kelas main vocal, bila jerit pun suara sedap. Serupa buat highnote.
Kakiku mula melangkah masuk kedalam kelas. Agak terkejut dengan keadaan kelas ketika itu. Bukan kelas itu dihias cantik tapi kelas itu serupa tahik.
" Kelas dah jahanam ke apa? " Soal aku setelah masuk kedalam kelas.
" Woi! Happy Bitchday! " Sooman yang telah nampak kelibatku terus meluru laju memeluk badanku.
" Kau pehal, mandul. Nak kena tembak ke apa? Jangan peluk aku! " Badannya aku tolak kuat. Tiada siapa yang boleh peluk aku kecuali Mark.
Markhyuck is real :")
" Oh, ni lah Haechan? Ermm, happy birthday. " Nada seseorang yang menegur aku membuatkan aku memalingkan wajahku menghadapnya. Cikgu sayang or I should mean Cikgyu Hyejung.
" Terima kasih, cikgu sayang. " Aku membalas sambil tersenyum. Oh no my hearteu. Back off Mark Lee.
Suasana kami yang seronok menyambut hari jadiku itu membuatkan aku langsung lupakan 'seseorang'.
*****
[ Lee Jung POV ]Jadi mereka langsung tak jemput aku ke? Sampai hati. Aku benci kelas 5A1. Memang aku rasa terguris hati, aku dah mengajar diorang lebih lama dari Hyejung. Tapi, diorang pentingkan Hyejung dari aku lagi? Heol.
Aku yang berada ditempat persembunyian aku mula berpatah balik ke bilik guru. Jangan tanya aku sembunyi kat mana. Stop huru-harakan hidup aku author.
Setelah sampai kedalam bilik guru, aku mula melabuhkan punggungku diatas kerusi yang berada ditempatku. Tempat duduk Hyejung dijelingku tajam. Jangan harap kau dapat hidup nanti.
YOU ARE READING
Teacher >>> LEE HAECHAN
Acak❝ Because yeoreojwo is iconic now. Can you yeoreojwo your heart for me, Miss Lee?❞ ; Di mana seorang guru pratikal yang tempoh mengajarnya hanya tiga bulan jatuh cinta kepada anak muridnya. [ a Haechan fanfiction ] + written by @winkeunam {2017} - s...