Nine

257 42 10
                                    

[ Lee Jung POV ]

Kau apa tahu? Dah dua hari aku tak pergi sekolah. Benda la duhh?Aku yang dah habis sekolah ni pun kena pergi lagi sekolah.

Mohon polla runtuhkan sekolah.

Hakak/abang polla kitakan baik. Aku tak tahu jantina dia. So what?

Esok eomma suruh jugak aku pergi kerja. Aku taknak pergi. Aku taknak jumpa Haechan. Kenapa budak Haechan tu boleh wujud dalam dunia ni? Kenapa?

Sekolah ibaratkan NERAKA bagi aku dulu. Dan sekarang, aku kena balik ke NERAKA tu semula.

Siapa sokong kalau sekolah tu NERAKA? Kita geng.

Benda aku merapu. Bila mengantuk saja macam ni. Tadi masa bawak kereta pun, aku rasa macam nak terlelap.

Esok sekolah :")

Tahi punya hidup.

                                 *****
Mengantuk doe. Aku yang sedang leka tidur didalam bilik guru itu terbangun apabila salah seorang guru menegurku.

" Cikgu, tak nak pergi mengajar ke? " Soalnya. Aku mengerling sekilas jam tanganku. Sekarang pukul 8.15 a.m, memang waktu aku pun.

" Oh, terima kasih kejutkan saya tadi. Saya pergi dulu, ye. " Aku berkata lalu mengorak langkah meninggalkan bilik guru itu.

Aku buat-buat berjalan dengan lambat apabila menuju kekelas 5A1. Aku harap waktu akan berlalu dengan pantas dan waktu aku mengajar aku akan cepat habis.

Lagipun, aku tak nak tengok muka Haechan tu.

Dasar penipu. Kenapa dia tak bagitahu hal yang sebenarnya terus dekat aku? Kalau aku tahu pun, aku nak buat?

Tak payah tahu pun takpe.

Kakiku mula melangkah masuk kedalam kelas 5A1, aku melihat semua pelajar yang berada didalam kelas itu.

Oh, Haechan datang sekolah rupanya harini.

" Cikgu, kenapa cikgu tak datang sekolah dua hari ni? Soal Sooman.

" Tak sihat. " Aku membalas ringkas. Haechan yang berada ditepi Sooman hanya menundukkan kepalanya.

Eleh, tak berani tengok aku la tu.

" Okey, kamu semua boleh buat kerja sendiri. Tapi janji, jangan bising. " Aku berkata kepada pelajar yang berada dikelas itu. Jelas kendengaran, suara mereka bersorak.

Dasar budak malas belajar.

Aku mengeluh kecil. Perasan mengantuk tiba-tiba sahaja muncul. Jangan tidur Lee Jung, jaga adab.

Tapi malangnya, godaan shyton itu lebih kuat dan akhirnya aku tertidur dimeja guru tu.

Aku yang masih tidur dengan keadaan yang ermm-- tak payah cakap, korang dah tahu kot.

Aku dah berjaya melakarkan peta Korea Selatan. Mesti korang bangga kan? Sudahlah betina, bangun.

" Cikgu? " Suara seseorang menggangu aku untuk melakarkan peta Korea Utara. Macam mana pernah dengar suara tu.

Oh, Sooman.

Aku mula menenyehkan mataku. Muka Sooman yang berada didepanku dipandang.

" Ye, nak apa? " Aku menyoalnya kembali.

" Cikgu taknak keluar rehat ke? Nanti habis pulak masa. " Dia berkata. Aku hanya mengganguk paham. Mataku mula meninjau kebelakang Sooman. Haechan takde pun.

Haechan taknak pujuk aku ke? :"((

" Ermm, saya pergi dulu ye. " Aku berkata. Baru sahaja kakiku ingin melangkah keluar dari kelas itu, aku sekali lagi dipanggil.

" Cikgu, saya nak nombor telefon, cikgu. "

                                *****
Aku yang baru balik dari kerja itu mula merebahkan badanku diatas katil. Why hari ni aku mengantuk sangat? Siapa yang jampi aku ni?

Mataku yang terasa berat itu, akhirnya tertutup. Aku telah tertidur diatas katil itu.

~~~
Aku bangun dari lenaku. Telefon yang berasa ditepi aku, aku ambil. Punat on ditekan. Jelas sekali, jam sekarang menunjukkan pukul 7.15 petang.

Uwaaaa, anak dara apa aku ni? :")

Aku masuk kedalam bilik air, untuk membersihkan diri. Dari balik kerja sampai sekarang, aku tak mandi doe. Hiks, lawak.

Selepas keluar dari tandas, aku pergi semula kekatil aku. Baik main telefon, bosan siot.

Ting~

Satu pesanan masuk atau mesej masuk kedalam telefonku. Aku segera membuka pesanan tersebut. Ianya dari nombor yang aku tak kenali.

01xxxxxx
Cikgu ni saya Sooman, boleh kita jumpa dekat sungai han tak sekarang?

Buat apa dia nak jumpa aku ni?

TBC

Uwaaa, malas nak sambung  chap ni hambar, aku tau :")) btw, selamat berpuasa gais. Jumpa raya nanti, al maklumlah aku nak kena ikat nanti 🌚

Teacher >>> LEE HAECHANWhere stories live. Discover now