Special Chapter 2 💜

261 23 0
                                    

enjoy!

-

1 Year Later...

[Haechan POV]

Tak sangka, esok hari paling bermakna yang akan aku lalui. Satu-satunya hari yang aku mengubah diriku daripada bujang menjadi suami orang lepastu bapak orang. Hiks, tak usah dipikirin.

Esok adalah hari dimana aku akan dan noona Jung berkahwin. Ramai yang terkejut dengan berita ni, mereka tak sangka yang aku akan berkahwin pada umur 23 tahun.

Ramai jugak fans yang broken setelah mengetahui idol kesayangan mereka bakal bernikah.

Persiapan perkahwinan? Tak payah risau, semuanya dah selesai. Cuma tunggu nak berkahwin je esok.

Aku harap takkan ada apa-apa yang berlaku. Aku nak semuanya berjalan dengan lancar tanpa gangguan. Aku kesiankan noona Jung, 6 tahun dia tunggu semua ni.

"Haih, aku harap semuanya akan berjalan dengan baik." Gumamku sendirian yang telah terbaring diatas katil. Perlahan-lahan mataku tertutup, akhirnya aku terlelap.

"Kau ingat semuanya akan okey esok? Ia tak seperti yang kau sangkakan." Suara seseorang bernada sinis.

-

[Lee Jung POV]

Wah, akhirnya hari yang aku nantikan dah tiba. Esok aku akan berkahwin dengan jejaka pujaan hatiku iaitu... Lee Donghyuck!

Bahagia yang berada didalam lubuk hatiku memang tak dapat digambarkan. Aku bakal berkahwin pada umur 28 tahun. Aku sedar aku tua.

Ramai jugak mengutuk aku sebab aku bakal berkahwin dengan Haechan. Mereka kata aku merosakkan masa depan dia sebab dia masih muda. Aku sedar tu semua.

Takkan aku nak melepaskan Haechan sedangkan kami dah 6 tahun bercinta? Bodoh bukan kalau aku melepaskan Haechan.

Kalau Haechan duda sekalipun, masih ramai lagi orang yang akan sukakan dia. Tengoklah, dia tu... Lee Donghyuck.

"Sudahlah Lee Jung, esok kau dah nak kahwin. Tak baik tidur lewat-lewat ni, nanti dapat eyebag susah kau." Aku mengomel kecil lantas tertawa halus.

Mataku ditutup perlahan-lahan. Akhirnya aku sudah terbuai didalam mimpi ku bersama Haechan terchinta. Ciah.

-
[No One POV]

Keesokkan harinya...

Lee Jung yang sudah siap memakai gaun perkahwinannya, mula mengigit kukunya perlahan. Hatinya resah apabila kelibat Haechan masih belum muncul.

Majlis mereka akan bermula dalam 10 minit lagi. Pusing kepalanya memikirkan keadaan Haechan ketika itu.

"Macam mana ni, Jung? Haechan tak sampai-sampai lagi ni." Puan Lee bernada risau. Hatinya tak tenteram memikirkan perkara yang bukan-bukan.

"Taeyong, mana Haechan ni?" Lee Jung menyoal Taeyong  yang dari tadi sibuk menelefon Haechan.

"Aku dah telefon dia banyak kali, tapi dia tak angkat. Mark pun tak angkat jugak." Taeyong membalas. Mark sepatutnya menjadi pemandu perkahwinan mereka. Dia juga ditugaskan untuk menghantar Haechan ke Sungai Han ini.

Ya, mereka akan berkahwin di Sungai Han. Konsep perkahwinan mereka adalah 'Garden Weeding'.

"Aku risaulah, hyung. Macam ada perkara buruk je yang berlaku dekat diorang." Ujar Jaehyun.

"Ish kau ni, jangan lah cakap bukan-bukan." Doyoung berkata memarahi Jaehyun.

-

40 minit kemudian...

Teacher >>> LEE HAECHANWhere stories live. Discover now