Bab 11.

64 11 0
                                    

Seojun pergi membeli makanan manakala Jieun pula hanya duduk menjaga meja. Penuh pula cafeteria. Mungkin baru hari pertama. "Hai awak." Sedang dia leka melayan telefonnya, seseorang menegurnya. "Eh hai." Rupanya Kai yang menegurnya. "Sorang je ke? Mana Seojun?" soal Kai. "Dia pergi beli makanan, saya jaga meja." Kai mengangguk tanda faham. Dari jauh Seojun nampak Kai sedang berbual dengan Jieun. Dadanya turun naik. Dia mengenggam penumbuk. Panas hatinya. Seojun amat kenal akan Kai, seorang psiko yang hebat dan pembunuh bersiri. Dia boleh membuat apa sahaja yang dia suka. Polis tidak boleh berbuat apa-2 kerana pasti akan jadi taruhannya. Mukanya yang hensem membuatkan ramai perempuan jatuh hati kepadanya lalu dia akan bunuh perempuan itu. Sebab? Psiko yang amat. Otak gila-2 punya. "Hoi orang depan! Berangan apa kau?!" Seojun tersentak. Baru dia sedar yang dia leka melihat mereka berdua sehingga lupa yang dia sebenarnya tengah beratur membeli makanan. Dia segera membeli dan membayarnya. Dia terus meluru ke arah mereka berdua. Kelihatan mereka sedang bergelak ketawa. "Ehem-2." Seojun buat-2 batuk. Kai yang melihatnya terus membuat muka menyampah namun terus memberikan senyuman yang manis kepada Jieun. Jieun kelihatan tersipu-sipu malu. "Excuse me, ni tempat aku. Kau boleh blah sekarang jugak." tegas Seojun apabila mendapati Kai tidak bangun dari tempat duduknya. Semasa bangun, Seojun perasan yang Kai sedang merenungnya dengan tajam namun diendahkannya. "Sorry lambat, ramai pulak tadi."
"Takpe, jom lah makan."
"Happy betul saya nampak awak tadi. Borak apa je dengan Kai tadi."
"Kai ajak saya makan di rumahnya cuti sem nanti. Awak nak ikut?"
Bagai gempa bumi menimpa Seojun. Dadanya bergetar laju.
"Dia ajak awak? Makan?"
"Yee, kenapa awak nampak terkejut sangat ni?"
"Takde ape. Makan lah."
Seojun banyak kali hadap perkara ini. Memandangkan dia rapat erm rapat ke? Dengan Kai, ramai perempuan mengatakan yang Kai mengajak mereka makan dan akhirnya dibunuh. Dia berasa amat risau dengan keadaan Jieun. Bukannya dia sengaja nak rapat dengan Jieun, dia kasihan melihat Jieun yang keseorangan. Tidak pula dia sangka yang Kai berada sama kelas dengannya! Habislah!
"Awak. Awak." Jieun menggoyangkan tangan Seojun.
"Kai, Kai."
Jieun berkerut dahi. Kai?
"Are u okay Seojun?"
"Awak cakap apa tadi?"
"Saya panggil awak je sebab dari tadi awak tenung je makanan tu."
"Ohh." Seojun berasa malu yang amat.
"Kenapa dengan Kai?"
"Ah? Takde ape. Dia bestfriend saya."
"Ohh okay." Jieun angguk tanda faham. Seojun merenung ke arah Jieun. Rasa bersalah mula menyelubungi fikirannya.
"Jieun, saya akan cuba protect awak dari Kai. Itu janji saya."

Beware || Completed ✔Where stories live. Discover now