Er was 1 dag voorbij gegaan, het was stil in het bos en het kleine bundeltje die in zijn bek hangde lag te slapen. 'We zijn bijna bij je nieuwe thuis, kleintje. Eigenlijk heb ik je nog geen naam gegeven, en je bent een meisje,' zei de gespierde wolf tegen zijn jong,' wat denk je van drakenpup, zo doen ze dat toch. Als je klein bent.' *Drakenpup bewoog bij die naam, wat betekende dat ze het accepteerde. 'Ik zal een steen voor je zoeken als we er zijn met je naam op, zo kunnen ze weten hoe je heet.' Na nog een heel stuk wandelen, had hij een goede plek gevonden. Hij legde het kleine bundeltje zwarte dons op de grond. *Vechttand legde een steen naast haar, op dat zelfde moment hoorde hij voetstappen achter de bosjes vandaan komen. 'Veel geluk Drakenpup, tot de volgende keer.' Met die woorden vertrok hij. 'Hè, *Grijsmaan ik heb hier achter iets gehoord, zullen we eens gaan kijken,' vroeg een mannelijke wolf van achter de bosjes vandaan. 'Oh nee, dat arm ding,' antwoorde een vrouwelijke stem die vanachter de bosjes aangelopen kwam. Na dat al de andere wolven om Drakenpup hadden komen te staan, dringde de alpha naar voren. 'Wat is dit, een pup, Drakenpup staat er op de steen', zei Grijsmaan, de alpha van de Nachtclan. 'Dat is waarschijnlijk haar naam,' antwoordde een andere,' moeten we haar meenemen, ze ziet er niet goed uit.' 'Wat denkt de rest hiervan,' ging de leider verder. Alle wolven knikten tegelijkertijd. En daar zat ik dan toe te kijken naar de vreemde wolven, die ook nog eens raar ruikten. Want ja ze ruikten niet hetzelfde als papa.
*Vechttand: zwarte, gespierde wolf, vader van Drakenpup
*Drakenpup: jonge, zwarte pup, dochter van een wolf en een draak
*Grijsmaan: alpha van de Nachtclan, Grijze wolf met de kracht om meer te zien
JE LEEST
Wolfgang
FantasyDit gaat over de wolfpup Drakenpup, hij woont in een fantasy wereld genaamd Cloreda. Een land vol fantasydieren. Zij is nog niet oud een beleeft al vele avonturen. Ben jij benieuwd?