Powrót mistrza błyskawic i Alix był niezwykle radosną chwilą dla wszystkich zwłaszcza, że nic im się nie stało, a Alix zdobyła nową broń, która pomoże ninja pokonać Zane'a. Jednakże Jessie nadal nie była pewna co może zrobić, aby jej ojciec odzyskał świadomość i kontrolę nad swoim ciałem. Szkoda tylko, że ninja mieli więcej niż jeden problem na głowie, a pomoc Jeta była niestety niewielka przez to, że on nadal nie mógł się oswoić ze swoim nowym ciałem i charakterem. Przynajmniej posiadali oni nowego sojusznika, który w tym momencie szaleje w klubie. Nawet Piorunek był chętny do pomocy, chociaż podgryzanie i zostawianie małych niespodzianek nie jest zbytnio pożyteczne w walce z armią wściekłych cyborgów rządzonych przez złego robota. Jednakże największą pomocą dla ninja było wsparcie mieszkańców, którzy zwiększyli obronę w mieście, dzięki czemu nie trzeba było się martwić na razie o porwania następców i ludzi z ich miast.
Jessie siedzi teraz przy głównym komputerze i próbuje wykombinować co może ona zrobić, aby uratować ojca. Niestety im bardziej się starała to tym bardziej jej nic z tego nie wychodziło. Tak samo jakby chodziła ona w kółko. Nawet Jet nie wiedział jak można to odkręcić. Choć pomagał on Amonowi przy tym wszystkim to nie wie on co zrobił Amon, aby mieć taką wielką kontrolę nad mistrzem błyskawic. Najdziwniejsze jednak było to, że Jay zachowuje się tak samo jak Amon gdy oszalał. Nie widział on niczego innego niż chęci do destrukcji i mordu. Równie dobrze można by ich nazwać swoimi sobowtórami.
Zane za to starał się zrobić wszystko, aby jego plan się udał. Choć nie posiadał już swojego głównego konstruktora to i tak miał on coraz większe postępy w swoim wielkim projekcie dzięki, któremu wszyscy mieszkańcy Ninjago staną się cyborgami wierzącymi w jego ideały. Mistrz lodu był pewien, że nie długo może zacząć on fazę drugą swojego planu, który polegał na zbudowaniu wielu pracowni w, których będzie mógł coraz więcej i coraz szybciej zmieniać ludzi w cyborgi. Jednakże Zane nie stał się taki bezduszny jak to wszystkim się wydawało. Nie jeden raz widział przed sobą swojego ojca czyli Profesora Juliena, który patrzył na niego z wielkim smutkiem. Szkoda tylko, że nawet to nie przekonało go to do zmiany swego zdania i swoich mrocznych poglądów na temat sensu istnienia emocji i współczucia. Niestety przez swoje przerażające plany zapomniał on prawie o P.I.X.A.L i ninja z, którymi przeżył on niezwykle wiele w swoim życiu. Gdyby nie oni to do teraz nie wiedział by on o swojej mocy, przeszłości i rodzinie. Niestety teraz zachowywał się on jakby nie miało to wszystko dla niego jakiegokolwiek znaczenia.
Azula za to znalazła swoje powołanie jako doskonała barmanka. Jak widać mieszanie najróżniejszych stopów metali i chemikaliów może się niezwykle przydać w mieszaniu drinków w klubie. Choć ona mogła przestać żyć w strachu przed mistrzem lodu, który ma okropne plany. Zwłaszcza, że ma ona przy sobie dwa sztylety i jeden pistole, choć trzeba przyznać, że wygodne to za bardzo nie jest.
Ninja nadal starają się na tyle uzbroić i przygotować, aby mogli oni pokonać armię Zane'a zanim będzie za późno. Szkoda tylko, że Rey i Kai jako kowale mają niezwykle ślimacze tępo, którego nie da się ani troszkę przyspieszyć.
CZYTASZ
Projekt ,,Następcy" 2 Odbudowa /Ninjago
FanficJest to kontynuacja mojej trylogii i polecam zapoznać się z częścią pierwszą. Ninja od teraz muszą walczyć ze swoim przyjacielem, który nie wierzy w miłość i uczucia więc chce stworzyć nowy świat, w którym ludzie nie będą mieli swoich danych emocji.