❣️5❣️

9K 672 44
                                    

Bir İstenmeyen Gelin bölümü ile daha karşınızdayım.  Bakalım bu bölüm neler olacak.

Bolca yorum isteyeceğim esas bölüme bu bölümden sonra gireceğiz.

Bölüm Şarkısı: Yaşar- Acıtmıyor Sevdan

***

Ertesi sabah kapısının önünde üst üste dizilmiş kalınlı inceli yedi kitap bulmuştu. Yaldızlı, kalın karton kapaklarda bir fantastik kurguya yakışır resimler vardı. Dün genç kızla anlaşırken onun bu kadar ciddi olduğunu düşünmemişti Samet. Cumartesi gününün tadını çıkarmak istese de kahvaltı masasındaki matem havası karşısında tüm tadı kaçmıştı. Babasının öldüğü günü bile yıllar sonra öğrenmişti, annesi o günü de  diğer günlerden ayrı geçirmezdi ancak dayısı karısını kaybettiği o sıcak, Temmuz gününü hiç unutmamıştı belli ki.

Masadaki acı içinde duran iki kardeşe bakmamak, annesinin planlarına karşı kurduğu oyunu bozmamak için ekstra çaba harcıyordu. Kasım Bey odasına çekildikten sonra Demir ve Cemre mezarlığa gitmek için yola çıkarken Samet annesinin hiçbir şey fark etmemesi için etkilenmemiş görünmeye çalıştı. Bunu da başardığını da düşünüyordu. Ustasını kandırmaya çalışan bir çırak ne derece başarılı olabilirse o kadar başarılıydı. Telefonu çaldığında arayanı merak ederek açtı. Abu Dabi'de iş anlaşması yaptıkları adamın araması onu şaşırtmıştı. Önemli bir şey olmamasını umarak telefonla konuşarak içeri geçmişti. Abbas Bey ilk görüştükleri günden beri Samet'e karşı ayrı bir ihtimam gösteriyordu. 

"Buyurun Abbas Bey. Bir sorun yok değil mi işte?" dediğinde kendi sesine ton olarak çok benzeyen sesi duyması çok sürmemişti. 

"Yok Samet Bey evladım ancak iş kontrol tarihleri dosyada belirtilmemiş onu soracaktım." dediğinde Samet boştaki eliyle saçını kaşıdı. Tarihleri gördüğüne emindi ancak nerede olduğunu hatırlamıyordu.

"Bir dakika beklerseniz hemen bakayım."

"Bekliyorum." Odasına geçip hızla  bilgisayarını açtı. Bilgisayardan tarihlerin yer aldığı belgeyi bulması birkaç saniye sürmüştü. İlk kontrol için iki gün sonrasının tarihi yazıyordu. Bugünden dolayı birkaç gün dayısının ruh gibi gezeceği düşünülürse kendisinin gitmesi daha uygun olacaktı. 

"İki gün sonra ilk kontrol ama yarın dayım yerine ben geleceğim. En azından ilk kontrolde yüklenici firma olarak orada görünmemiz gerekiyor diye düşünüyorum. Başka bir sorun yok değil mi?"

"Yok, o halde yarın görüşürüz Samet Bey evladım." dedi adam. Samet bu adamla konuşurken yüreğinin ferahladığını hissediyordu. Sanki hayatında ilk kez bir babaya sahipmiş ve onun koruması altındaymış gibi garip bir histi.

"Görüşmek üzere." Samet telefonu kapattıktan sonra bilgisayarı da kapatıp odasından çıktı. Annesi ve Feyza'nın aşağıda yalnız olması bu kadar aceleci olmasına neden olmuştu. Neden olduğunu bilmese de kızı annesiyle bıraktığında sanki onun canını da yakacakmış gibi geliyordu. Feyza'nın canının yanmasını neden bu kadar önemsediği gerçeğini asla kendine itiraf edemese de harekete çoktan geçmişti.

***

Ellili yaşlarının ortalarına yaklaşan adam elindeki telefonu kapatmadan önce arkasındaki yaşlı kadını fark edememişti. Hatice Hanım yetmişlerine gelmiş olsa da dinç bir kadındı. Oğlunun yaşadığını ailesinden başka kimse özellikle kötü kalpli ve hırslı eski gelini bilmiyordu. Her ne kadar bir tanecik erkek torununu o kadının eline bıraktığı için pişmanlık duysa da o kadının oğluna bir kez daha zarar vermemesi için buna mecburdular. Oğluna olan sevgisi yüzünden ailelerinin tek varisi olan Abdüssametten vazgeçmişlerdi. Büyük oğlunun iki eşinden beş kızı olmuş sonrasında çocuğu olmamıştı. Küçük oğlu ise o kadından sonra tekrar evlenmemiş, zavallı oğlunu gölge gibi takip ederek yaşam geçirmişti. Tek dileği eski gelini olacak o alçağın kendisinden önce ölmesiydi, böylece torununa kavuşabilirdi.

İSTENMEYEN GELİN-GELİN SERİSİ- •GÜNCEL•Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin