ALEX
"Pískaš si."
"Hm?"
"Pískaš si. Ty nevieš pískať," poznamenal Smith, naťahujúc si pestrofarebné podkolienky. Otočil som sa od zrkadla s ceruzkou na oči v ruke.
"Tak už asi viem," odvetil som veselo a Smith sa pousmial, pokrútiac hlavou.
"To dievča ťa úplne pomotalo," vyhlásil nenútene. Vstal, zakolísal sa na pätách a pohýbal prstami na nohách. Zamračil sa na malíček, ktorý mu vykúkal z diery v podkolienkach.
"Neviem, o čom hovoríš," zamumlal som nesústredene, snažiac sa nevypichnúť si oko.
"Pravdaže, len mi daj vedieť, keby ste potrebovali maringotku pre seba," žmurkol na mňa sprisahanecky a ja som po ňom hodil baretku. Vyhol sa jej, tá pristála na posteli a vystrašila Cecila, ktorý tlmene zavrčal. Zdvihol hlavu, zavetril a s nezáujmom opäť zaboril ňufák do vankúša.
"Ale no tak, maj úctu k mojim šedinám," uchechtol sa.
"Nie si šedivý, si plešatý," podpichol som ho. Zazrel po mne a nasadil si pestrofarebnú parochňu. Naklonil sa k zrkadlu, aby skontroloval ako vyzerá.
"A desivý," dodal som.
"Som klaun, mám byť desivý," ohradil sa a ja som sa zasmial. Vstal som, aby som sa prezliekol a on si sadol na moju posteľ, zamyslene hladiac Cecila.
"Ako sa vôbec volá?" spýtal sa po chvíli.
"Kto?" pretiahol som si pruhované tričko cez hlavu, bojujúc s rukávmi.
"Tá tvoja," prevrátil očami. Otočil som sa mu chrbtom a zobral si zo stola sušienku.
"Julie," odvetil som s plnými ústami.
"Rómeo! Prečo si ty Rómeo?
Ach, zapri otca, vzdaj sa svojho mena.
Ak nechceš, tak mi lásku prisahaj
a nebudem viac Capulárovou," predniesol dramaticky.
"Julie, nie Juliet. A je to Capulet, nie Capu-hocičo si povedal," opravil som ho.
Smith mávol rukou.
"Nech je čo chce, aj Cappuccino." zafučal, vstanúc. Pozrel na hodiny a naspäť na mňa. Zo stola zobral pár vecí a vykročil ku dverám.
"Nemeškaj," pripomenul mi. Len som prikývol. Prešiel niekoľko krokov, no s rukou na kľučke sa zháčil.
"Alex?" otočil sa vo dverách.
"No?"
"Nezamiluj sa, dobre? Za tri týždne sme preč a vy obaja skončíte so zlomeným srdcom," povedal mäkko. Nevedel som, čo mu na to odvetiť, tak som len mlčal. Smith vyšiel von. "Posledné, čo potrebujem, je uplakaný klaun s fľašou v ruke," zamrmlal, než za sebou zatvoril dvere.
YOU ARE READING
Klaunov svet ✓
Short StoryBest #9 in short story Dámy a páni, malí i veľkí! Vstúpte a nechajte sa vtrhnúť do úžasného sveta artistov a šeliem, do sveta zábavy i napätia. Vitajte v manéži, kde je všetko možné. Popustite uzdu fantázii a užite si predstavenie, ktorému sa sotva...