JULIE
Pozrela som pomedzi lavice a zbadala dvoch mužov. Nerozumela som im, no podľa tónu hlasu sa hádali. Prešli ešte niekoľko krokov a Alex sa trochu prikrčil. Pre istotu som nasledovala jeho príklad a z nejakého zvláštneho dôvodu mi srdce splašene bilo ako o preteky. Prižmúrila som oči a zaostrila. Bol to Smith s principálom.
ALEX
Keď šéfik so Smithom vtrhli dnu, prikrčil som sa a nastražil uši. Snažil som sa zistiť, o čo sa jedná. Obaja boli nekonfliktné typy, preto mi niečo našepkávalo, že ak sa hádajú, je na to dobrý dôvod.
"Nechcem o tom počuť, Jack," rozhodil rukami principál.
"Akože," rozčuľoval sa Smith, "tak mi povedzte, čo chcete urobiť. Zvýšiť ceny? Prestať kŕmiť zvieratá? Predať ťavy?" zvyšoval hlas "Vyraziť niekoho?!"
"Netuším!" zreval principál a obaja sa na sekundu odmlčali. Stáli tam, hľadeli na seba a Smith sťažka odfukoval. Takmer som sa až bál, že dostane infarkt.
"Tí ľudia," ozval sa po chvíli tlmene. Nahol som sa dopredu, aby som zachytil jeho slová.
"Cirkus je jediné, čo majú."
"Myslíš si, že to neviem?" odvetil mu riaditeľ, no zvyšok jeho odpovede zanikol. Posunul som sa ešte o malý kúsok a nohou zavadil o niečo plastové. Ozval sa praskavý zvuk. Strnul som, keď sa obaja obzreli našim smerom a Julie zatajila dych. Podvedome ma chytila za ruku, akoby sa bála, že ak nás nájdu, niečo sa nám stane.
"Preberieme to neskôr," oznámil šéf a otočil sa na odchod. Smith nahlas vzdychol a niečo zamrmlal. Potom letargicky prešiel niekoľko krokov a do rúk zobral vrece na odpadky.
"Mali by sme ísť."JULIE
"Nechcem sa v tom rýpať, ale máš poňatie, čo to malo znamenať?" spýtala som sa, keď sme sa prešmykli zo stanu von. Alex si zamyslene oprášil ruky.
"Sám neviem," zamumlal, "ale cirkus má podľa všetkého nejaké finančné problémy."
Nevedela som, čo na to odvetiť, tak som sa len pozrela na temné nebo a pošúchala si ramená. Bol chladný večer.
"Asi už pôjdem," prehodila som po chvíli ticha.
"Odprevadím ťa," vyhŕkol Alex.
YOU ARE READING
Klaunov svet ✓
Short StoryBest #9 in short story Dámy a páni, malí i veľkí! Vstúpte a nechajte sa vtrhnúť do úžasného sveta artistov a šeliem, do sveta zábavy i napätia. Vitajte v manéži, kde je všetko možné. Popustite uzdu fantázii a užite si predstavenie, ktorému sa sotva...