7

94 24 0
                                    

JULIE

"Mal by si mu to odpustiť. Nehovorím, že to, čo urobil, bolo správne, ale mal na to dôvod. Nechcel ti robiť starosti."
"To presne povedal aj on," riekol Alex a odpil si z čokolády, ktorú som po ceste sem priniesla. Dnes som prišla až neskoro po vystúpení, pretože mama sa zdržala v práci a ja som musela zostať strážiť Maxa.
"Pravdaže na neho nebudem naštvaný naveky, veď je to môj najlepší priateľ," pousmial sa, "ale už to nechajme. Dnes som pre nás vymyslel niečo špeciálne," rozžiarili sa mu zrazu oči. Vstal a vystrel ku mne ruku. Nechápavo som na neho pozrela, no ruku som prijala a zdvihla sa z tribúny.
"Vlastne mi to tak trochu podsunuli Patrick a jeho drahá polovička," priznal, ťahajúc ma okolo maringotiek, "ale prisahám, neokopíroval som celý nápad. Len som sa nechal inšpirovať," bľabotal. Nahlas som sa chichotala.
"Kam ideme?" vyzvedala som, no on mi to nechcel prezradiť.
"Počkaj, uvidíš."
"Tak mi aspoň prezraď, kto je Patrickova drahá polovička. Poznám ju?" spýtala som sa. Alex na mňa pozrel.
"Nehovoril som ti to už?" zdvihol obočie. Len som pokrútila hlavou.
"Natalie," odvetil a ja som na neho vyvalila oči.
"Natalie?" zopakovala som prekvapene "Tak to by som si nepomyslela ani v tom najdivokejšom sne."
Alex zastavil a otočil sa ku mne, akoby ho to zaskočilo.
"Veď je od nej o toľko starší," pokrčila som ramená, "na prvý pohľad sa k sebe vôbec nehodia."
"Možno, že Patrick vyzerá trošku spustošene a Natt mladučko, ale v skutočnosti je staršia ona," zasmial sa, "robí to tá jeho brada. Už sú spolu celú večnosť, naozaj. A keď si to tak vezmeš, ani my dvaja sa k sebe nehodíme," žmurkol na mňa šibalsky a ja som sa slabo začervenala. Dobre vedel, že Natalie beriem ako hrozbu. Nemohla som si pomôcť, má perfektnú postavu, jej obľúbenou voľnočasovou aktivitou je flirtovanie a s Alexom je denne v kontakte. Každý by na ňu žiarlil. Táto nová informácia vo mne však veľkú časť žiarlivosti potlačila. Namiesto toho ma však rozhodila jeho poznámka.
"Ako to myslíš, že sa k sebe nehodíme?" vyhŕkla som o niečo drsnejším tónom, ako som mala pôvodne v pláne. Otočil sa ku mne, usmial sa a krátko ma pobozkal, aby ma umlčal.
"Tým si netráp hlavičku, pretože je to hlúposť. A navyše.. sme tu," ukázal okolo seba. Stáli sme pred časťou pozemku, ktorá bola vyhradená pre malý zábavný park. Bola som tu len raz, vtedy s Maxom.
"Eh?" vysúkala som zo seba, pretože som netušila, čo má v pláne. Tmavé, nefunkčné atrakcie mi tak trochu naháňali strach. 
"Len poď," otvoril mi so širokým úsmevom bráničku. Prešla som na druhú stranu a on ma opäť chytil za ruku. 
"Tu prichádza dôležitá otázka," pozrel na mňa "Bojíš sa výšok?"
"Ani nie, čo máš v pláne?" trochu nervózne som mu odvetila. 
"Fajn," zazubil sa, "Aby som ti to vysvetlil, Patrick mi prezradil, že má diaľkové ovládanie, aby nemusel celý čas stáť na mieste a mohol si odskočiť za Natt, keď má na starosti lístky na kolotoče. Tušila si, že ruské koleso má diaľkové ovládanie?" vytiahol z vrecka niečo, čo vzdialene pripomínalo Maxovu hračkársku vysielačku. 
"ČOŽE?" vyhŕkla som.
"Presne!" 
"Nie, nie, nemyslím to tak. Teda.. netušila som, že nejaký kolotoč vôbec funguje na diaľkové ovládanie, ale ja o nich nič neviem, takže.. ale ruské koleso?" habkala som. Potmehúdsky sa na mňa škeril.
"Povedala si, že sa nebojíš výšok," podpichol ma a ukázal na kolotoč, pred ktorým sme stáli. Nízke ruské koleso s asi ôsmimi kabínkami. Vyjavene som presunula pohľad z Alexa na konštrukciu a opäť na neho.
"To nemyslíš vážne," uchechtla som sa. Namiesto odpovede len stlačil jeden z gombíkov a kolotoč sa rozsvietil. 
"Ráčte, slečna."

Klaunov svet ✓Where stories live. Discover now