Del 10. Generad

28 1 2
                                    

Vi gick ut till bilen. Det hade börjat regna. Klockan slog precis 10 och jag skulle ju till skolan nästa dag, så pappa blev tvungen att avsluta vårt möte. Vi steg in i vår nya svarta Volovo och åkte hemmåt. Vi hann inte långt före min telefon vibrerade till. Ett nytt meddelande, från Sarah. Ett glädjerus gick genom kroppen och jag skyndade mig att öppna meddelandet. Hon hade skrivit "Hej Isac! Tack för ikväll! Ses snart igen!". Jag skrev tillbaka "Tack detsamma! Ses!" och skickade. Pappa slog till mig lätt i sidan och visslade "flörtvisslingen". Han hade uppenbarligen smygläst min konversation med Sarah. Jag knuffade till honom lätt i sidan och skrattade fram ett "Sluta!" lite generat. Pappa bara skrockade. Jag tittade bara hopplöst på honom, suckade och skakade på huvudet. Pappa lade på NRJ på radion och satte upp volymen en aning. Då plötsligt kommer min egna, nya låt "SHE" i radion. Pappa skruvar upp volymen ytterligare och mimade med. Jag tar upp mobilen och går in på Snapchat. Jag filmar ett 10 sekunders långt videoklipp på min story med texten "Dad, what are you doing!?". Sedan diggar jag med. Jag sjöng med och dansade lite halvt där jag satt fastspänd med bältet i bilen. Jag dabbade varje gång refrängen precis skulle börja, bara för att det passade in i låten. Pappa trummade på ratten med åttondelstakter, i den takt som låten gick. Man skulle inte kunnat tro att klockan var 10 på kvällen, såsom han höll på. Låten tog slut och jag böt kanal, för jag årkade inte höra på några nyheter. Jag växlde till X3M, min personliga favorit radiokanal. Kanalen hade ofta bra och moderna låtar som var precis enligt min musiksmak. Just när jag böt till kanalen spelades Bruno Mars. Min telefon vibrerade igen. Jag reagerade snabbt och hade öppnat upp chatten på bara några få sekunder. Sarah hade messat igen, hon hade skrivit "Kommer på din konsert i Vasa i sommar, om inte annars, träffas vi kanske då?". Jag blev så glad för hennes meddelande. Pappa frågade nyfiket "Jasså, vad ville hon nudå?". Jag tittade på honom och besvarade "Hahahah, jätteroligt pappa! Vi har ju precis träffats" med en lite irriterad ton. Att han alltid skulle blanda sig i allt! "Hon skrev att hon kommer på min konsert i Vasa i sommar, det är allt." Pappa log. "Jag tror hon gillar dig!" sa han, helt oväntat. "Jag tittade upp på honom igen och upprepade "Tror du hon gillar mig?". Pappa skrattade och svarade "Men Isac, det märks ju! Solklart! Jag vet att hon skrev mer i meddelandet... Jag SER det ju...". Jag kände hur röd jag blev i ansiktet. "Jag tycker att du skall satsa på henne!" fortsatte pappa med och blinkade med sitt ena öga åt mig. Jag blev så generad av hans svar att jag knuffade till honom i armen. Jag skulle precis svara honom. Jag hann bara öppna munnen. Då hände det som inte får hända.....

Vad tror du hände? Kommentera! 👇❤

First Kiss Girl (svenska)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin