Mereka berempat duduk sambil menunggu perbincangan antara pengetua, Dr Nasrul dan Cikgu Husairi.
Faiz mula menguap. "Weh aku ngantuklah. Nanti kejut aku eh." Sempat dia pesan sebelum menyandarkan kepala ke dinding dan memejamkan mata. Tak sempat Danial nak halang.
"Faiz. Faiz. Tidur je tau. Aku pun pelik kenapa kau boleh jadi ketua pengawas. Hm." Mata Danial meliar memandang keadaan bilik itu.
Kemas. Teratur. Cantik. Tenang. Pandai Cikgu Husairi hias bilik ni. Dia senyum sendiri.
Tiba-tiba mata dia terhenti pada wajah Aifa yang sedang berborak sakan dengan kembarnya.
Cantiknya kau bila senyum. Makin buat aku jatuh cinta tengok muka ceria kau. Tapi kenapa kau tak layan aku eh. Dah lah Danial. Dia bukan suka kau. Redha je.
Tanpa disangka, Aifa turut memandang ke arah Danial. Zap.
Mata bertentang mata.
Jantung laju berdegup. Dup dap dup dap.
Eh kau dah kenapa Aifa? Takkan da jatuh cinta kot dengan Danial. Gila!
Dengan pantas, Aifa pandang ke tempat lain. Tak sanggup nak bertentang mata lagi. Matanya terhenti pada Faiz yang tengah tidur. Aira dicuit.
"Kenapa? Sambunglah pandang Danny tu? Bukan selalu."
Aira ketawa kecil melihat muncung yang dibuat Aifa. "Alo merajuk ke? Gurau je lah."
Aifa turut senyum. Dia senyum sinis sambil memandang Faiz. Aira yang tertanya-tanya turut mengekori mata Aifa.
Melopong dia.
"Dia boleh tidur dalam ni? Ei ketua pengawas tak guna betul. Nak kena ni."
Aifa hanya melihat tanpa berniat untuk menghalang langkah Aira yang tengah menuju ke arah Faiz.
Danial cuak. Boleh bergegar bilik disiplin ni nanti. Badan Faiz digoyangkan kuat.
"Tidur mati ke hape budak ni. Faiz. Hoiii bangunlah."
Tapi malang Faiz langsung tak hiraukan kata-katanya.
Aira duduk sebelah Faiz. Dilihat lama wajah yang sedang tidur itu. Hm hensem juga kau ni. PAtut lah ramai peminat. Hotstuff. Kenapa aku baru perasan ek? Senyuman diukir sedikit.
Dia bagaikan tersedar. Eish apa kau merepek ni Aira. Melalut puji dia hensem kenapa.
Badan Faiz cuba digerakkan. Tak berjaya. Kali ni lebih kuat.
"Er Danny. Kejaplah. Aku ngantuk lah." jawab Faiz. Mata langsung tak dibuka.
Aira pula dah seram sejuk. Dekatnya dia dengan Faiz. Huh.
Tangannya diangkat tinggi sebelum dihayunkan ke pipi Faiz.
Pang!
Serta merta Faiz terbangun. Dia mencerlung tajam kearah Aira.
"Kot ya pun nak kejut aku, tak payahla nak tampar. Boleh kan kejut dengan cara baik. Benci aku sekalipun tak payah tunjuk sangat."
Tanpa kata Faiz terus keluar dengan wajah berang. Pintu ditutup kuat.
Aira tergamam. "Kau buat apa ni Ra.Tak pasal2 Faiz da mengamuk. Kau memang suka dia marah kau eh?"
"Aa..aaaku..Tak berniat pun Fa. Ma..Cam mane..Ni Fa." Aifa mengeluh serentak menarik bahu Aira kedalam pelukannya.
"Sabar ye Aira. Faiz ada masalah tu. Nanti dia okeylah tu."Danial pula bersuara. Tak sangka pula dia Faiz boleh marah sampai macam tu sekali.
"Nanti kau pujuk dia ya Ra."
YOU ARE READING
Si Kembar vs Pengawas Hot ©
Teen FictionHai. Salam kenal semua ^_^ Description di dalam ye. Maaf atas kesilapan & kesalahan. This is my first story ❤️ Cover by @SuhaireenAireen