SPM
Kelihatan murid-murid tingkatan 5 sedang beratur di luar dewan sebelum masuk untuk berperang.
Ramai ibu bapa yang hadir untuk memberi semangat dan kata perangsang kepada anak-anak sebelum mula menjawab kertas peperiksaan.
Hari ni subjek Bahasa Melayu.
Si kembar dipeluk kedua ibu bapanya.
"Jawab betul-betul ye anak daddy ni. Do your best ok." pesan Dr.Nasrul.
Sy.Diana mengangguk. "Betul tu Aira, Aifa. Baca doa sebelum jawab. Rileks je."
Si kembar mengangguk. Takut.
Kemudian parents si tunang turut mengucapkan kata-kata semangat buat mereka.
"Perhatian kepada semua pelajar tingkatan 5, sila bergerak masuk ke dalam dewan."
Dupdap dupdap.
"Goodluck Aira. Jangan fikir sangat ok."
"U too Fa. Goodluck twin."
***
Saat keluar dari dewan, masing-masing mengeluh lega kerana satu subjek sudah dijawab.
"Finally, we done."
"Tak payah nak over sangat Danny. Baru satu subjek, kita ada lagi 8 subjek ok." sampuk Aira.
"Entah awak ni. Jangan beria sangat eh." pesan Aifa pula.
Danial menggaru kepala. Hm.
"Dahlah tu. Jom pergi kantin dulu sebelum balik. Lapar pula." kata Faiz yang baru tiba.
Mereka mengangguk.
Dari jauh, tingkah mereka diperhatikan oleh dua orang yang tidak suka dengan kemesraan mereka berempat.
"Eish nasib baik exam. Kalau tak aku dah tarik tudung Aifa tu. Gedik."
"Sabar babe. Tinggal berapa minggu je lagi sebelum kita jalankan misi kita."
"Hm. Ok."
Mereka berdua terus masuk ke kereta dan bergerak pulang.
***
Aira mencari kelibat adiknya di dalam rumah.
Manalah Asy ni. Takkan keluar kot. Selalu nak pergi mana-mana dia akan cakap.
Aifa pula tengah tidur. Qada' tidur sebab seminggu ni asyik bangun pagi solat sunat dengan daddy, mummy dan Asy.
Cari kat kolam lah.
Kelihatan Asyraf tengah duduk termenung dengan buku di tangan terbuka.
"Asyraf."
Tersentak. Senyuman dilemparkan ke arah kakak kesayangan.
"Kenapa duduk sini? Asy ada problem ke? Do u want to share? Im all ear."
Asyraf hanya menggeleng.
"Asy risau. Susah hati bila fikir tentang kakak kembar Asy ni. Asy rasa ada orang tak puas hati. I feel it Kak Ila." adunya.
Sungguh, firasat hatinya kuat katakan begitu. Apatah lagi malam tadi dia mimpi buruk.
Berkaitan kakak kembarnya."Lah, kenapa tiba-tiba ni Asy. Mungkin Asy terfikir macam tu sebab akak selalu cakap bukan-bukan ke? Sorry k. Akak takde niat." ucap Aira.
YOU ARE READING
Si Kembar vs Pengawas Hot ©
Novela JuvenilHai. Salam kenal semua ^_^ Description di dalam ye. Maaf atas kesilapan & kesalahan. This is my first story ❤️ Cover by @SuhaireenAireen