Hari ni mereka bercadang untuk keluar sama-sama sebelum exam spm minggu depan. Sekadar ingin melepaskan tekanan belajar.
Nasib baik ada parents yang memahami.
Yang paling penting rakan baru mereka, Zarul dan Hisham follow sekali. Disebabkan mereka tiada kenderaan, Faiz akan mengambil mereka juga Danial.
Si kembar naik kereta sendiri. Aira drive. Aifa? Duduk sebelah scrol instagram. Haha.
Mereka janji untuk jumpa di IOI City Mall.
"Mana budak dua orang ni? Lambatnya." rungut Hisham.
Faiz dan Danial ketawa. Zarul pula dah cari air kat dalam. Mereka bertiga masih menunggu si kembar di kereta.
"Biasalah Sham. Kau kena faham perempuan camne." kata Faiz.
Hisham garu kepala.
"Taklah. Kat sekolah kemain dorang ni ontime sentiasa. Bila kat luar, peh lama gila nak tunggu." keluhnya lagi.
Danial dah gelak. Bahu Hisham ditepuk. "Well. Kat luar dan dalam sekolah mereka orang yang berbeza. Kitorang dah faham sangat da. Eh tu ha dorang."
Katanya sambil menunjuk kereta Proton Axia biru yang baru tiba lalu diparking sebelah kereta Bmw milik Faiz.
Dua orang gadis berpakaian hipster keluar. Senyuman terukir.
"Panjang umur korang. Aku ni sampai dah telan setin air baru korang sampai eh." Zarul pula merungut.
Si gadis ketawa. Senyuman manis diukir.
"Ala sorry la semua. Jem sikit tadi. Bukan selalu pun lambat." Aifa dah buat muka comel dia.
Danial jentik dahi Aifa.
"Aww. Asal ni?"
"Awak tu. Asal buat muka comel gitu. Saya jeles." Danial menyilangkan tangan ke dada. Seakan merajuk.
Aira dah gelak besar. Faiz, Zarul dan Hisham juga dah ketawa. Pandangan orang tak dihiraukan.
Aifa juga dah tersenyum.
"Aloo tunang saya ni. Jeles lah ni. Haha. Okey im sorry k. Jangan merajuk please. Tak hensem." selamba dia je cakap gitu.
Faiz rangkul bahu Danial.
"Sudahlah tu sahabat. Tak yah emo. Kita datang nak happy kat sini."
"Entah awak ni. Mana tau ni last time kita spend time together. Kang lepas ni rindu pula kat saya." Ucap Aifa.
Yang lain terkelu. Lain macam ni.
"Yup betul Danny. Kita kan nak create memori kat sini. Lets go boys. Twin, jom masuk. Tak sabar nak shopping."
Aira dah tarik tangan Aifa kemudian berlari ke arah pintu masuk mall itu.
Sang lelaki masih tercegat di luar.
"Asal aku rasa lain eh. Macam something bad." Zarul luah rasa hatinya.
Even dia baru rapat dengan mereka berempat, tapi dia dah mula sayang persahabatan yang terjalin. Lagi-lagi dekat si kembar tu. Mereka ibarat adik yang manja. Lain gila dengan sikap mereka kat sekolah.
"Bukan kau je rasa cam tu Rul, aku pun. Dari haritu lagi bila Aira banyak termenung. Bila tanya dia senyum je." kata Faiz pula. Dia risau.
Danial mengeluh.
"Dahla, tak payah fikir. Jom cari dorang. Kang bebel pula."
Hisham turut rasa sesuatu.Lagi-lagi bila perasaan ada satu kereta Proton wira hitam yang asyik memerhatikan mereka dari tadi. Ah mungkin kebetulan je kot.
YOU ARE READING
Si Kembar vs Pengawas Hot ©
JugendliteraturHai. Salam kenal semua ^_^ Description di dalam ye. Maaf atas kesilapan & kesalahan. This is my first story ❤️ Cover by @SuhaireenAireen