Bab 2

65 16 10
                                    

     “Dah lahh korangg gi masokk bilik masing² k kembar ngn kembar satu bilik, ayuni ngn Anisa satu bilik.. Dan yang dah tua berbulu bilik sendiri² yer.."Kata Asya kepada adik² nya. “Anisa tak nk tido ngn ayuni.. anisa nk tido ngn Senior Asya.. Boleyh lar.. nnti ayuni takotkan anisa.. Anisa nak ngan senior Asya"rayu anisa. Asya hanya menjeling sahaja.
    "Tak boleh syg,anisa kena tido ngn ayuni yeee"pujukk Asya lagi tanpa menghiraukan muka seposen Anisa. “Ishhh kau ni kann aku bukan nk kacau kau ponn dh lah jumm masok bilik kita"anisa terus di heret olehh ayuni untuk masuk ke bilik mereka. “Dah lahh korg msok bilik masing² ye"Mak mun terus bersuara setelah Anisa dn Ayuni sudah menaiki tangga.

   Aziqah dan Afiqah masih belum tidur walaupun malam sudah lanjut. "Fiqah.. Ko annn asyik dengan buku muzik jer.. Tidur lar.. Dah pukul 12 ni.." Bebel Aziqah yang terpaksa menunggu kakaknya itu. "Lek arr.. Awail agi ni.. Aku busan lar.." Afiqah terus mencoret luahan hatinya. "Aku nak tidur kau tahu tak???" Marah Aziqah.
     "Tidur jer larh... Ape masalahnya? Aku ganggu kau ke? Aku tak buat bising pun kan.." Aziqah mengerling kakaknya tajam. "Ape? Ape?? Tak puas hati ke??" Afiqah mencebik geram. Aziqah memendam rasa geramnya lalu mengambil bantal dan selimutnya. "Haa nak kemana lak ni?" Soal Afiqah. "Pergi mampus.." Ujar Aziqah lalu tersenyum sinis.
    Afiqah membaling bukunya. "Woi.. Main kasar nampak.." Aziqah mendekat lalu menjentik dahi Afiqah. "Auchhhhh, sakitlah ngok.." Marah Afiqah lalu menumbuk bahu Aziqah. Mereka mula bergusti di seluruh bilik itu. Setelah itu mereka terbaring keletihan di katil masing². Mereka tergelak kuat.
      "Fuhhhhh.. Berpeluh siot.. Ahahahaha.." Gelak Afiqah dan Aziqah bersatu dan makin kuat sampai menghentak katil sehingga mengeluarkan bunyi yang sangat bising dan kuat. Setelah keadaan reda, bunyi tadi makin bingit. Afiqah dan Aziqah tersentak. Mereka melihat sesama sendiri. Aziqah menunjukkan wajah yang serius. Aziqah menarik tangan Afiqah lalu melihat di bwah katil. Terus bunyi tadi hilang.
Tok! Tok! Tok!
     Aziqah bangun lalu membuka pintu. Afiqah ke katilnya. Afiqah baring lalu terlelap. "Sapew?" Aziqah pelik apabila melihat tiada sesiapa pun di situ. Aziqah mulai menuruni tangga bila terdengar orang menyuruhnya diam. "Syhhhh! Syhhh! Syhhhh!" Ujar suara itu berulang. Cahaya yang malap menyukarkan Aziqah berjalan ini kerana Aziqah rabun pada jarak jauh.
     Semasa teraba-raba dalam gelap Aziqah telah tersentuh sesuatu yang kesat dan berbulu seperti rambut yang tidak terurus. Aziqah cuba melihat di depannya. Dia tidak dapat melihat dengan jelas. 'Apa tu? Asal nampak cam lembaga jer?' Getus hatinya lalu tersenyum. Aziqah mendekat. Terkejut bukan kepalang Aziqah apabila melihat muka lembaga itu lalu jatuh dan tidak sedarkan diri. Lembaga itu tersenyum sinis.

Hambar ke?
Apa² pun tekan '⭐' dulu yer..
Comment klau rasa perlu..
Biu² for my love..
Idea from anifa13

Just The GhostWhere stories live. Discover now