Ayeza menggigil ketakutan. "Subhanallah!" Ayeza berlari dalam kegigilan. Dia ternampak sekelompok vampire sedang mengejarnya. Ayeza semakin panik. Kakinya terasa perit akibat telah beberapa kali tersadung. Ayeza mula mengalirkan air mata apabila pintu rumah tidak boleyh dibuka, lalu berlari memasuki hutan. "Ya, Allah.. Selamatkanlah aku.." Ujar Ayeza lalu jatuh terduduk di sebalik pokok yang agak besar.
Dia sudah tidak mampu berjalan lagi. Kakinya luka. "Hihihihihihihihi.." Kedengaran hilaian dari segenap ruang. Ayeza diam tidak terkutik. Dia bimbang jika dia membuat bunyi dia akan di lahap oleh suara² itu. Ayeza mula merasa pening lalu tertidur di pokok itu. Sebelum memejamkan mata, dia ternampak seseorang dengan muka yang sangat mengerikan sedang tersenyum sinis ke arahnya lalu mendekat.Harrasy tersedar apabila pundi kencingnya sudah penuh. Dia mengerling jam di dinding. Jam telah menunjukkan jam 4 pagi. Setelah selesai membuang, Harrasy kembali merapati katilnya. Ketika melalui balkoni bilik dia ternampak kelibat seorang perempuan berhampiran semak samun yang kelihatan mengerikan. "Ayeza ke tu?" Soalnya pelik lalu bergegas turun.
"Ayeza.." Panggil Harrasy lantas menyentuh bahu gadis itu. "Asal ko bukak tudung ni.. Nti orang nmpak lar.." Ujar Harrasy. "Jom masuk rumah.. Kita tunggu depa kat dalam.." Perempuan itu menoleh. "Eyhh.." Harrasy terkejut melihat wajah perempuan itu yang sepuluh kali ganda kecantikan daripada bidadari. Harrasy terkaku. Perempuan itu tersenyum malu. "Encik ni siapew?" Soal perempuan itu.
"Errr.. Saya Harrasy.. Cik?" Harrasy tersenyum malu. Sebenarnya tengah jual minyak tuuu..😂😂😂.. "Nama saya Laili Arieyna.." Harrasy tersenyum kecil. "Cantik nama seperti tuannya.." Laili tersenyum malu². Akibat muka yang pucat Harrasy tidak nampak muka Laili yang sedang malu. "Cik adik ni nak ke mana?" Harrasy cuba beramah mesra. "Saya nak ke danau.. Tenangkan fikiran.." Ujar Laili. Harrasy mengangguk kecil.
"Encik Harrasy nk ke danau jugak ker? Danau tu hanya di belakang villa sahaja.." Pelawaan Laili di sambut dengan anggukan oleh Harrasy. Mereka berjalan ke arah belakang villa. Harrasy tergelak dengan Laili yang pandai mengambil hatinya. Adakah ini dinamakan cinta? Harrasy terkejut melihat terdapat danau yang begitu cantik di belakang villa dengan pokok lalang di sekelilingnya.
"Cantikk.." Puji Harrasy. "Huh?" Soal Laili perlahan. "Canyik pemandangan ni. Tapi awak lagi cantik.." Laili tersenyum. Laili mengajak Harrasy berdayung sampan. Mereka berdayung sambil bercerita. Ketika sampai dia tengah² danau. Harrasy berhenti mendayung lalu merenung Laili lembut. Laili tersenyum. Mereka terusan memandang antara satu sama lain.
Sedang asyik merenung, air tetiba berkocak hebat. Padahal cuaca okay. Harrasy mulai terasa panik. Sampan jugak mulai bocor. Harrasy cuba sedaya upaya membuang air keluar. Laili hanya berdiam diri. Mukanya semakin pucat. Air telah memenuhi sampan itu. Harrasy panik. Sebelum tubuhnya tenggelam dia terlihat akan senyuman sinis di bibir Laili. Laili sudah tidak kelihatan. Harrasy berenanng naik ke permukaan. "Laili....." Panggilnya.
"Lailiiiiiiiiii.." Jerit Harrasy. Dia ternampak tangan laili yang terkapai-kapai lantas berenang ke arah nya. Semasa dia berusaha menarik Laili, dia terasa kakinya seperti di tarik². Harrasy turut tenggelam bersama. Semasa berada di dalam air dia terlihat Laili sudah tidak sedarkan diri. Dia menggoncangkan badan Laili dengan begitu kuat. Harrasy bernasib baik kerana merupakan perenang sekolah dahulu jadi dia dapat menahan nafas dengan agak lama.
Laili mencelikkan matanya. Harrasy tersenyum lega. Tetapi senyumannya mati apabila melihat senyuman sinis bergayutan di bibir Laili. Laili menepis kasar tangan Harrasy yang memegang badannya lalu mencekik Harrasy sekuat hatinya. Harrasy menggelepur. Akibat rontaan itu, Harrasy membuka mulutnya dan tertelan air dengan begitu banyak sekali. Harrasy makin lemah. Sebelum menutup matanya, dia menangisi nasibnya. Harrasy terdampar ke dasar danau tersebut.Harrasy mati guys..
Itew sediyh sgat..👉👈
Harrasyyyyyy!!
Y you live me..
I lop you..
Oh nooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harrasy....Papew pun vote and comment yer..
Muahhh
Sapew nak Harrasy di selamatkan cabut kepala..
Hahahahaha..
Muahahahaha..
YOU ARE READING
Just The Ghost
Horror"Just The Ghost!" Mwahahahahaha 👻👻👻👻👻👻👻👻👻 Queen of Devil.. Cover by @itsmefara_ The story tags ranking: #5-siblings #3-imagination #12-killer #9-ghost