Bab 8

38 11 0
                                    

THROWBACK
Setibanya di pasaraya Tesco, Aziqah menarik tangan Ayuni ke arah Restaurant Kentucky Fried Chicken. Semasa sedang beratur untuk membeli makanan, Aziqah ternampak 'Geng Pendajal' Aziqah tersenyum jahat. Dalam kepalanya ligat memikirkan rancangan untuk mengenakan mereka bagi membalas balik perbuatan mereka. Aziqah gelak perlahan apabila mentol lampu di atas kepalanya ternyala terang.
Ketika melalui tempat duduk mereka Aziqah sengaja menolak Ayuni untuk melanggar meja tersebut. Di sebabkan pelanggaran itu, cawan yang berada di atas meja mereka terbalik dan mengeluarkan cecair lalu mengenai baju mereka. "Sorry².. Ujar Ayuni kalut. Kelihatan Airy mengepal penumbuknya. "Sokay.. Sebab awak pun ditolak kawan awak.. So chill.. Kami tak marah awak.. Sebab bukan awak yang patut minta maaf.." Ujar Fur lalu berdiri.
"Kau yang tolak dia.. Kau patutnya mintak maaf. " marah Airy. Aziqah menjelingnya tajam. "Oppsssie.. Sorry. Iqah tak sengaja.. Maafkan Iqah yer.. Boleyh tak.. Sebab Iqah memang bebetul tak sengaja.. Nanti Iqah ganti yang lain.." Ujar Aziqah sambil buat muka comel dan suara yang kiut macam Aera dalam citer Fight For My Way buat time nak bodek orang tu Channel KBS okay. Mereka mengangguk. Aziqah smirk ke arah mereka.
Fur mengajak rakan²nya untuk membersihkan diri mereka. Setelah mereka pergi. Aziqah menuangkan sos cili di tempat duduk mereka dan air mereka yang baru di belinya bagi menggantingkan air yang tumpah tadi. Aziqah makan dengan cepat dan menyuruh Ayuni makan dengan laju sebab dia nak lari meninggalkan mereka bertiga sebelum di amuk. Setelah habis makan, Aziqah dan Ayuni memerhati dari jauh.
"Lamanya laha.." Bebel Aziqah. Setelah lima belas minit menunggu 'Geng Pendajal' pun keluar lalu menuju ke arah mereka. Setelah mereka duduk. Mereka terjerit kuat bila terduduk di atas sos itu. Bagi meredakan kemarahan Airy and the gang meneguk air dengan rakus. "Arghhhhhhhhhhhh!" Jerit mereka kepedasan. Aziqah tergelak kuat lalu berlari ke tempat lain diikuti Ayuni.
End Of Throwback

"Hahahahahahahaha" gelak mereka dengan kuat. Ada hanya tersenyum. "Muka mereka merah giler tho.." Ayuni gelak sambil menghentakkan tangan ke bahu Aziqah. Aziqah tergelak sampai berguling-guling. "Tak baik lar.." Marah Asya. "Lek arh senior Asya.." Ujar Ayuni dengan sisa tawanya. "Hahahahaha.. Mesti tercirit birit mereka malam ni.." Mereka gelak lagi. "Apa yang bising ni!" Soal Mrs Helen lalu smirk ke arah mereka. Mereka terus terdiam.
"Malam ni.. Kamu semua masak sendiri.. Mak Mun balik kampung selama sebulan.. Saya pun mungkin dah tak akan datang.. Sebab terlampau sibuk.." Ujar Mrs Helen dan menghilangkan dirinya. Mereka terkedu. "Adumakkk.. Masak.. Kita sruh senior 15 ke atas lar masak.. Mesti sodapp.." Kata Ayuni lalu baring di atas paha Anisa. "Yeahh.." Kata Anisa dan Aziqah serentak. Macam kembar lak mereka ni. Aziqah dah tertukar twins ni.
Ada yang ternampak kelibat pocong di sudut bilik yang sedang merenungnya terus memucat dan menggigil ketakutan. "Kau kenapa? Demam ke?" Soal Anisa. Ada seperti mayat hidup. Tidak memberi sebarang balasan. Hanya kaku dan menggigil sahaja. Mereka menjadi risau. Ayuni bergegas keluar untuk memanggil Ayeza dan yang lain. Mata Ada tetiba terbuntang dan dia seperti tercungap-cungap.
Rupa-rupanya seekor pontianak sedang mencekiknya. Disebab kan yang lain tidak nampak maka lebih senang tugasnya. Asya yang turut nampak hanya menbatukan diri kerana tidak mahu junior²nya perasan akan kehadiran pocong dan pontianak di bilik itu walhal dia telah berpeluh dingin. Degupan jantungnya turut kencang. Dia beristighfar. Lalu membaca ayat kursi dengan kuat. Ada jatuh pengsan setelah ayat itu di habiskan bacaannya.

Idak seram pun kan?
Walaubagaimanapun..
Sila tekan bintang dan comment yer..
Vote bebanyak..
Muahhh..
😘😘😘😘

Just The GhostWhere stories live. Discover now