"Apa?? Tak puas hati ke?" Soal lelaki itu. Aziqah mencekak pinggan. "Aisyyy.. Ko ni aq tembak kang.." Aziqah menjeling lelaki itu. "Kalau kau tembak ann.. Aku bukan boleyh mati pun.." Lelaki itu tersenyum sinis. "Sudah lar Airy.. Kita kena balik skang ni.. Ada urgent call.." Ujar Fur dan Afiq serentak. Airy di tarik Fur dan Afiq ke arah sebuah hutan. Aziqah melihat mereka memasuki sebuah pintu.
"Eyh.." Aziqah terjatuh apabila ada sepasang tangan menariknya. Semua terkejut lantas cuba menarik Aziqah kembali. "Asal ni?" Soal Ada risau. "Tak ada papew.." Aziqah memucat. "Jom balik.." Ajakan Ayeza disambut oleh anggukan mereka semua. "Mana senior Asya menghilang?" Ayeza mencari kelibat Asya dan Faqih. "Ngedate katanya.." Ayuni mula berlari diikuti Anisa. Ayeza menolong Afiqah memapah Aziqah.
"Malam ni.. Aku teman kaurang.." Ayeza memperlahankan gerakan kakinya. "Okay.." Afiqah dan Aziqah tak pernah kalau tak serentak. Memang kembar betul. (😂😂). "Senior Ayeza masih malu yer?" Soal Afiqah. Aziqah tersenyum mengusik. "Apekau? Aku tumbuk nak?" Soal Ayeza garang. "Setakat penumbuk kecik.. Apa ada hal.." Ejek Afiqah. "Sekurang-kurangnya.. Antara kita 7 beradik.. Aku nya penumbuk plig besar and sedap.." Tu dia, bongkak sungguh aih. Tak reti nak bersyukur ka minah ni.
Afiqah menarik hujung belakang tudung Ayeza. Ayeza turut membalasnya. Mereka terus berbalas tarikan sehinggalah "Yahhhhhhh, sakit lar.." Marah Aziqah. "Kau ni senior Ayeza.. Umur dah 16 tapi perangai cam budak 6 tahun.. Cuba matured sikit.. Isy.. Apa nak jadi lah.. Awak tu anak kedua.. Senior kami.. Cuba lar matured sikit.." Bebelan Aziqah membuatkan Ayeza terblur sekejap. "Balik nanti rehat.. Jangan banyak berfikir.." Ujar Ayeza. Aziqah mendengus geram. Afiqah sudah bantai gelak.Asya merenung hutan yang berada di belakang villa. "Hurm, apa yang ada kat sebalik hutan tu eayh?" Soal Asya sendirian. Asya ternampak seorang remaja perempuan sedang merenungnya tajam. Asya terus melihatnya tanpa berkelip. Remaja itu melambaikan tangan ke arah Asya. Asya bangun dari buaian lalu mengikuti remaja itu. Asya tidak sedar yang dia telah memasuki dunia lain. Di situ terdapat banyak lembaga yang mengerikan.
Asya ketakutan. Semua mata memandangnya dan meminta darah. Ada yang tiada mata. Ada yang mata tersembul keluar. Ada yang bermuka buruk dan ada yang seperti kuntilanak. Asya menggeletar ketakutan. Semua inginkan Asya. "Asyaaaaaaaa.." Panggil lembaga itu. Asya cuba melarikan diri. Dia berlari sekuat hati. Asya menyorok di sebalik pokok yang besar. "Asyaaa.. Aum chakkkkk.." Ujar satu kepala yamg bergolek ke arah nya.
Asya terkejut lalu menendang kepala itu. Asya kembali berlari. Dia tiba di sebuah perkampungan. "Tolonggggggg.." Jerit Asya. Mukanya sudah memucat. Terkejut bukan kepalang Asya melihat banyak mayat yang terbaring di sebuah tempat yang kelihatan seperti dewan. Asya terkejut lalu jatuh terduduk. "Arghhhhhhhh.." Jerit Asya apabila merasakan ada sesuatu yang menarik kakinya.
"Arghhhhhhhh.." Jeritnya lalu terbangun daripada tidur. "Astaghfirullahalazim.." Asya beristighfar. Mukanya penuh dengan peluh. Asya meredakan nafasnya yang kencang. Tetiba bulu romanya berdiri tegak. Asya mematungkan dirinya apabila seseorang memanggil namanya secara mendayu-dayu. Terdengar derap langkah yang menghampirinya.
Asya meneguk liur secara keras. "Arghhhhhhhhhhh.." Jerit Asya apabila terlihat akan satu lembaga yang sangat mengerikannya. Asya tersedar lalu meraup mukanya. "Huisy, dahsyat guh mimpi aku.. Dahaga lak.." Asya menuruni tangga lalu ke dapur. "Grup.. Grup.. Grup.." Terdengar suara seseorang seperti sedang melahap. "Mrs Helen?" Soal Asya. Mrs Helen berpaling.
"Allahuakbar!!!!" Jerit Asya apabila melihat muka Mrs Helen yang penuh dengan darah sedang melahap daging manusia. Mrs Helen tersenyum senget lalu mengeluarkan kukunya yang oanjang 5 inci. Asya semakin menggigil. Dia berlari ke pintu utama. Asya cuba membukanya tapi tidak berjaya kerana pintu itu tetiba tersekat. Mrs Helen semakin mendekat. Asya sudah mula ketakutan. Mrs Helen mencekik Hasya dan "Argggghhhh!!" Darah memercik di muka Asya.Okay x???
Seram x???
Asya dah mati..
Sobbbb..
😭😭😭😭😭😭..
Al-fatihah korang..
Btw jgan lupa vote and comment..
YOU ARE READING
Just The Ghost
Horror"Just The Ghost!" Mwahahahahaha 👻👻👻👻👻👻👻👻👻 Queen of Devil.. Cover by @itsmefara_ The story tags ranking: #5-siblings #3-imagination #12-killer #9-ghost