Ada membuka pintu. Terkejut bukan kepalang dia melihat Asya yang seperti sesak nafas. Ada mendekati Asya lalu menyuruh Asya beristighfar. Sejenak kemudian Asya sudah kembali lena setelah nafasnya kembali stabil. Ada merenung syiling. Ada memeluk Asya seketat-ketatnya. "Kesian senior, mesti penat ann" Ada mencium pipi Asya lembut. Ada turut terlena di sisi Asya.
Tepat jam dua petang, semua pulang ke villa itu. "Senior Asya... Senior Ada..." Anisa berlari anak lalu memanjat katil yang di duduki Asya dan Ada. Ada terpisat-pisat bangun. "Nak apa ni?" Soal Ada perlahan. Ada terus bangun dan menyandar di kepala katil. "Tengok.. Nisa beli jubah untuk senior.. Cantik ann?" Anisa mengeluarkan dua helai jubah dari beg plastik. Ada tersenyum lalu mengangguk kecil.
Ayuni dan Aziqah turut masuk ke dalam bilik itu. "Senior..." Panggil Aziqah dengan muka yang tersangat happy go lucky. "Asal ni?" Soal Ada perlahan. "Tade pape pun.. Sajaaa nak memanja.." Ujar Aziqah lalu ketawa perlahan menunjukkan dia sangat happy go lucky. Ada mengerutkan dahinya. "Eleyh, ko gedik je lebih! Kata nak gitau.. Gitau jer lah.." Ayuni membuat gaya “tangan ke bahu, mata ke atas”.
"Sabo ler.." Aziqah menjeling Ayuni. "Macam ni annn.." Aziqah senyum lagi. "Macam ni.." Aziqah tertawa perlahan. "Macam ni lar..." Aziqah tergelak terbahak-bahak. Kalau dilihat dari sudut psikologi ni mesti orang kata Aziqah ni dah tercabut wayar. 😂. "Ko ni.. Duk macam ni.. Macam ni dari tadi lagi.. Kalau kau tak nak citer.. Bior aq citer.." Ayuni menggetis paha Aziqah. Aziqah menyeringai kesakitan. Sakit² pun sempat gelak malu.
Ceyhh, pogidahhhh! "Sabo ler.. Tak menyempat langsung.." Marah Aziqah. Dalam marah pun senyum jer. Haisy gembira bebenor yer. Sampai marah pun sempat senyum. "Kenapa ni Dari tadi duk senyum² jer?" Aziqah tergelak gedik. Ceyh, pogidah! Segala gelak nak keluar. "Senyum itu satu sedekah.." Kata Anisa. "Yeahhhh.. Sep kit.. Sep kit.." Jerit Aziqah lalu mengangkat tangannya. "Yeahhh.." Jerit Aziqah dan Anisa serentak sambil membuat “give me five”.
Asya terpisat-pisat bangun disebabkan junior²nya yang kecoh itu. "Hi senior Asya.." Ujar Ayuni gembira. "Emmm.. Hi.." Jawab Asya dalam mamainya. Aziqah senyum lagi dan lagi. Gila ke budak ni. 😂. "Tadi kata nak cerita.. Cerita lar cepat.." Marah Ada. Aziqah masih tersenyum malah makin lebar. Ada dan yang lain tergeleng-geleng kepala melihat Aziqah tak ubah seperti orang yang tercabut skru.
Aziqah tergelak kuat. Ya Allah! Happy bebenor Aziqah hari ni. "Sini lar.. Biar junior yang paling cute ni citer.." Ayuni menjeling Aziqah. "Eleyh kau.." Ujar Aziqah geram. Dalam geram dia tu pun sempat gelak lagi. Adoiii!!! Parah ni, pi panggil ambulance pi. Tak tahan tho aku tengok budak ni. Aku sepok kang. Tak pepasal demam tiga hari tiga malam. Entah ape yang buat dia senyum sampai koyak telinga. 😂. "Kita throwback sikit yer.." Yang lain menggangguk kecil lalu memandang ke atas konon² nak tengok throwback tu.Okay x?
Hambar ke?
Vote and comment..
Muahhhhh..
Biu² for my siblings..
😘😘😘😘
YOU ARE READING
Just The Ghost
Horror"Just The Ghost!" Mwahahahahaha 👻👻👻👻👻👻👻👻👻 Queen of Devil.. Cover by @itsmefara_ The story tags ranking: #5-siblings #3-imagination #12-killer #9-ghost