"One two three!!!!!" Jerit si kembar dan Anisa serentak lalu 'Bushhhhhhhhhhh!' Habis basah satu katil dek sebaldi air yang dicurah oleh Ayuni. Mereka mengekek ketawa. "Arghhhhhhh!!!!!!!" Jerit Asya. Muka Asya memucat. "Asal ngan korang ni... Junior² sekalian nak kena pancung ker?" Marah Asya. "Kau kenapa.. Pucat semacam jer?" Soal Ada. "Wait a minute.." Asya terdiam lalu memegang seluruh badannya. Dia bingkas bangun lalu melihat cermin.
"Waaaahhhh, aku belum mati lagi.. Alhamdulillah..." Asya terlompat riang like kekanak ribena yuolls. "Betuyl kan aku masih hidup?" Soal Asya pada Ayuni. "Yer senior ku tayang.." Ayuni menjulingkan matanya like this 🙄. "Betuyl ker????" Asya menggoncang tangan Ayeza pula. "Adehhhhh!" Jeritnya bila dicepuk Aziqah. Yang lain hanya tergelak. "Kau dah amnesia ker haaa?" Soal Aziqah geram. "Tadiii.." Asya kembali memucat apabila ternampak kelibat Mrs Helen dipintu.
"Hei... Kau kenapa ni?" Soal Afiqah bimbang. Ada hanya melihat dengan pelik. "Kau demam ni.." Kata Ayuni. 'pelik betuyl senior Asya ni.. Tadi sejuk jer badan dia.. Tapi bila nampak Mrs Helen terus panas.. Ada apa² berlaku ker?' Ada berfikir sendirian. Apabila merasa seseorang sedang merenungnya tajam, Ada terus mengangkat muka lalu bertembung mata dengan Akir anak Mrs Helen. Ada tertelan liur dengan payah apabila melihat Akir seperti ingin menerkamnya.
"Anak² sekalian.. Mari makan!!!" Jerit Mak Mun dari tingkat bawah. "Jom makan.." Ujar Afiqah riang lalu menarik tangan Ayeza manakal Afiqah dan Anisa menarik lengan Ayuni takkan nak tarik kaki lak nanti depa dua tak leh jalan lar, Yer dokk?. Asya menyambar tangan Ada yang berura-ura ingin meninggalkannya. "Teman aku.. Aku takut.." Ujar Asya. Ada mengangguk. Ada hanya membuat bodoh apabila merasai seseorang sedang merenungnya.Setelah bersarapan mereka meninggalkan Asya dan Ada di rumah. Ada terpaksa menurut apabila Asya memintanya menemani dia yang tengah demam. "Aisyhh, dahaganya.." Ujar Asya. "Jap aku ambilkan.." Ada mencapai botol air lalu dibukanya. "Senior Asya, air dah habis lar.. Aku turun bawah ambil air eayh.." Asya mengangguk kecil. Ada bangun lalu berjalan turun ke tingkat bawah. Sedang Asya menuang air, dia terdengar derap langkah seseorang sedang menghampirinya.
Ada merasakan bulu romanya berdiri. Dia lantas berpusing. 'Ya allah..' getus Ada perlahan sambil mengurut dadanya. "Senior Asya kenapa tak tunggu jer kat atas.." Marah Ada. Asya melihatnya dengan muka yang tidak berperasaan dan pucat seperti mayat hidup. "Senior ni.. Tak menyempat langsung" bebel Ada apabila melihat tiada sebarang balasan dari Asya. Asya tersenyum senget. Ada terpempan lalu menyambung tugasnya untuk mengisi botol di tangannya dengan air.
Ada terlihat kelibat Asya di belakang villa lalu turut keluar bagi mendapatkan seniornya itu. Ada merasa pelik apabila melihat Asya telah tiada di tempat dia berdiri. Setelahencari di sekeliling Ada ternampak bayang seorang remaja yang kelihatan seperti Asya di balkoni yang terletak di mini library. Ada merasa pelik. Tubuhnya mula merasa seram sejuk. Ada mendaki tangga untuk memanggil seniornya itu. Baru sahaja ingin membuka pintu library di dikejutkan dengan suara Asya dari biliknya. "Adaaaaaaa!!" Jerit Asya.Setelah Ada beredar Asya merasakan seperti seseorang sedang merenungnya tajam. Seorang lembaga putih berambut panjang berada di sudut bilik itu. Asya menelan liur kelat. Asya memejamkan matanya dengan serapatnya. "Aliff Ba Ta Sa.." Huruf jawi itu tidak berhenti-henti keluar dari mulutnya. Dia kembali membuka mata apabila merasa sesuatu menyentuh pipinya. Nafasnya semakin kencang.
Lembaga itu menyentuh pipinya dengan kukunya yang hitam pekat dan panjang. Asya hampir menangis. "Toooo...to...to..long... Jang...jangan.. Gangg.. Gu.. A..k..u.." Ujar Asya tersekat-sekat. Lembaga itu tersenyum sinis lalu mula menyentuh leher Asya. Asya tersentak lalu cuba melepaskan lehernya yang dicekik lembaga itu. "Ada.." Ucap Asya perlahan. Lembaga itu makin mencekik lehernya dengan kuat. "Adaaaaa!!" Jerit Asya.
YOU ARE READING
Just The Ghost
Horror"Just The Ghost!" Mwahahahahaha 👻👻👻👻👻👻👻👻👻 Queen of Devil.. Cover by @itsmefara_ The story tags ranking: #5-siblings #3-imagination #12-killer #9-ghost