Bab 9

37 9 2
                                    

     "Abang Faqih.. Tolong.. Tolong bawa senior Ada nan senior Asya ke ke hospital.. Mereka pengsan.." Anisa membuat muka seposen. Faqih terus mengambil kunci kereta. Setelah semua masuk ke dalam kereta baru mereka perasan Ayeza dan Harrasy belum masuk dan kereta telah dipenuhi. "Pergi jer.. Jangan risau.. Kami masih ada iman.." Tinggal lah mereka berdua di situ. Huhuhu. Sedih siot kena tinggal.
     Ayeza menyapu air mata yang jatuh. "Hei, jangan lar nangis.." Ujar Harrasy. Ayeza teresak kecil. Harrasy menjadi kalut. "Wei, jangan lar nangis.. Diorang gi sekejap jer.. Nanti diorang balik lar.. Diorang tinggal kau kan sebab ada urgent tu.." Harrasy memujuk Ayeza. Secara automatik Ayeza berhenti nangis. Fuhhh, hebat bebenor penangan Harrasy ni! "Uhuuuuhuhuhuhu..." Ayeza sambung nangis setelah menjeling Harrasy.
     "Wei, jangan lar wei... Depa gi kijap jer.. Nanti depa balik lar.." Pujuk Harrasy lagi. "Apekau?!" Marah Ayeza lalu mengetuk kepala Harrasy menggunakan batang penyapu yang berada di sebelah pintu. Ayeza terus masuk ke dalam vila itu. "Eyh, pompuan!" Jerit Harrasy kegeraman. "Ko annn?" Harrasy mengecilkan mata lalu melihat Ayeza. Dia tengok Ayeza besar gedabak besar gedabak kut. Hahahaha..
     "Ape?" Soal Ayeza dengan suara seraknya akibat menangis. "Ko annn?" Ulang Harrasy. "Isyy de ni.." Ayeza mengelap air matanya lalu membaling bantal kecil yang ada di sofa yg didudukinya. "Woi!!!!" Jerkahan Harrasy membuatkan Ayeza terkejut beruk Mak Yes yuollss..😂😂. Ayeza sudah menangis tak berlagu. "Oppppsie sorry.. I tak sengaja lar.." Harrasy memujuk ala² donat.
     You know donat? Donat kan lembut dan manis, so serupa apa? 😂😂. Yeah, that's right.. Serupa nyah nyeh nyuh..😂. "Aku nangis bukan sebab kena tinggal tapi sebab aku takut duduk sebumbung ngan ko.. Aku tak caya kat ko.. Sobbbbb.. Ni nak nanes ni.. Jangan dekat.." Ayeza sudah kembali teresak-esak. Like small baby you know? "Ouhh.. Dah tu nak buat lagu mana?" Soal Harrasy kebingunan. "Lagu mana lagu mana.. Asal tak Hang Pi Mana Hang Pi Mana Hang Pi Mana.." Ayeza terpekik terlolong seperti hantu langsir. (Bak kata Aisy you guys).
     "Woi diam... Dah lar suara sumbang.. Kalah langsuir.. Ada hati nak nyanyi.. Dah ar aku nak tidur.. Naik dolo.." Bebel Harrasy lalu menuju ke arah tangga. "Hah, bagus.. Ko duduk atas tu dediam.. Jangan turun sampai pagi!!!!!" Jerit Ayeza. "Beresssss.. Bawah kawasan ko.. Atas kawasan aku.. Ko naik sini aku raped ko..." Ugut Harrasy. "Eleyh, nak rogola aq kunun.. Tah² ko yang kena rogol ngan aku.." Ayeza tergelak jahat.
     Harrasy terjerit kecil acah nyah jer dia tu. "Argggghhh.. Takutnya nyah.." Ayeza menjeling geram. "Hahaha.. Kesah aku.. Aku tak apa? Ko jer tak leyhhhh.." Harrasy gelak miang lalu menghilangkan diri di sebalik tangga. Hahahaha bukan ghaib eayh just lari naik atas. Ayeza mendengus geram. Keadaan menjadi sunyi sepi. Ayeza terasa seram bin sejuk sudah. Setelah tersangat kebosanan dia tertidur smpai berkroh berhiyuk berkroh berhiyuk.
     Eiiiuuuww, banjir dah sofa!😂😂😂. Tepat jam 12:45 malam, Ayeza tersedar kerana dahaga. Mana tak dahaga kalau empangan pecah smpai sofa banjir teruk. Maybe dah tenggelam dah rumah kat situ kena air bah yang maha dahsyat. 😂😂😂. Dia bangun lalu menuju ke dapur. Sedang dia minum air. Sebelum tu nak gitau dia dah basuh muka and berkumur jangan igat dia minum dengan liur basi tertempek di muka tu. Sungguh menjijikan guys.
     Ayeza terperasan seperti ramai orang di jalan tar sedang menuju ke villa itu. Ayeza merasa pelik lantas membuka pintu dapur tapi tiada sesiapa pun di situ. Ayeza mengerutkan keningnya. Dia pun menutup pintu. Semasa sedang membasuh cawan. 'Kreeeeekkkkkkk!' Pintu dapur terbuka dengan sendirinya dan mengeluarkan bunyi yang mengerikan. Ayeza memusingkan badan lalu terkejut melihat.....................................
     Takde pape pun cuma pintu terbukak luas.😅. Lantas dia bergegas menutup pintu. "Hulamak, asal susah nak tutup ni.. Berat semacam jer.. Macam berat lima puluh ekor gajah ni.." Bebel Ayeza. Ayeza masih berusaha gigih menutup pintu tersebut. "Ya, Allah.." Dia menutup dengan sekuat mungkin dan akhirnya pintu tertutup kembali. Ayeza memasang langkah untuk ke ruang tamu.
Gedegangggggg!!
     "Oi, aku nak kahwin muda!" Ayeza memegang dadanya. "Isy.." Dia mendengus perlahan lalu memusingkan badan untuk menutup pintu. Semakin hampir di pintu dia ternampak satu lembaga di sebalis kabus malam. Ayeza mnegecilkan matanya. Almaklumlah malam tak nampak sngat lar ann. Ayeza datang mendekat untuk menyapanya tetapi lembaga tadi telah hilang.
     "Uwekkk.. Uwekkk.." Kedengaran suara tangisan kanak² dan bayi di sekitar itu. Ayeza mencari di sekeliling. Bunyi itu datang daripada semak samun yang terdapat di tepi vila itu. Dia mendekati semak samun dan ternampak seorang budak sedang meriba bayi sedang menangis. "Adik kenapa ni?" Soal Ayeza lalu menyentuh budak itu. "A..ad..ikkk..sa..ya..nakk.." Budak itu lantas berpaling ke arah Ayeza. "Argghhh, mak mata tercabut!!" Jerit Ayeza lantang.

Apa yang jadi..
Bagitau lar...
Buruk sangat ker??
Seram lak aku...
😌😌😌😌..
Jangan lupa vote and comment..

Just The GhostWhere stories live. Discover now