"Kenapa ni?" Soal Asya risau lalu mendekati Aziqah yang menyelubungkan diri dengan selimut. "Malu oiiii.. Malu!!!!!" Jerit Aziqah. "Asal dengan kau ni kena sampuk ke apa?" Soal Ayuni lalu tersengeh lucu. "Senior Ayeza.. Baca mandrem cepat.." Afiqah menggoncangkan tangan Ayeza. "Apekau?" Soal Ayeza malas sambil menghempuk kepala Aziqah. "Sakit lar!!!!!" Bergema suara Aziqah di villa itu.
"Apa yang bising² ni?" Soal Mrs Helen dgan muka bengisnya. Terus suasana menjadi sunyi. "Krik! Krik! Krik!" Ujar Ayeza lalu tergelak perlahan. Asya mencubit lengan Ayeza. "Maaf mrs.." Semua menunduk. Mrs Helen berlalu dari bilik itu setelah menjeling tajam ke arah mereka. "Asal dengan korang ni.. Berperiuk, berkuali, berbagai-bagai.." Aziqah bantai gelak. "Ada jantan terlepas.." Ujar Ayeza lalu keluar diikuti yang lain kecuali Afiqah.
"Senior twins.." Kepala Ayuni terjegul di sebalik pintu. "Bersiap au.. Petang nanti lepas Asar kita nak keluar jogging.. Arahan keras senior Ayeza.."" Yahhhhhh.. Aku demam lar.." Potong Aziqah lalu baring. "Senior Ayeza kata.. Kalau tak ikut.. Dia nak suruh berendam lam parit yang penuh lintah tu.." Ujar Ayuni bagi menakutkan Aziqah. "Apeni?? Tak suka lah... Aisyyyyyy.." Aziqah menumbuk-numbuk bantal di depannya.
"Tu jer... Daaa... Ingat lepas asar bersiap tau.." Ayuni tersengih senget lalu menutup pintu. "Seniorrrrrrrrrrr Ayezaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!" Jerit Aziqah. "Ko ni kenapa? Selalu pendam jer.. Skang dah buang tebiat.. Terjerit sana sini.." Marah Afiqah lalu mengetuk kepala Aziqah menggunakan buku di tangannya. Aziqah menjeling sambil menggosok rambutnya.Tok! Tok! Tok!
"Masuk.." Ujar Ayuni dengan suara serak basahnya. "Kau tak bangun lagi ker.. Dah asar ni.. Kan senior Ayeza kata janga lewat.. Kalau tak dia humban dalam parit.." Bebel Ada. "Emmmm.. Emmmm" Ayuni menggeliat malas. Ada kembali membebel apabila Ayuni menarik gebarnya. "Lantak kau lar junior.." Ada berlalu dari situ dan turun ke bawah.
"Mana minachi tu?" Soal Ayeza. Ada hanya menggeleng. "Ceit punya orang.. Kami tunggu dia punya lama.. Aku hempuk gak.." Bebel Ayeza. Ayeza berura-ura ingin ke atas. "Hah ni kenapa?? Bertampal bagai?? Pura-pura sakit??" Ayeza melintasi Aziqah lalu ke tingkat atas. "Ayuni...." Pekik Ayeza. Yang lain hanya menggeleng apabila mendengar suara Ayeza. "Kau dah kenapa senior Asya.. Pakai skirt kembang bagai?" Soal Anisa.
"Suka hati aku lar.." Ujar Asya lalu tersengeh ke arah Faqih. "Bukan ke nak jogging ker?" Soal Faqih lurus dan tersengeh-sengeh. "Memang pun.. Tapi ada ulat daun naik bulu ni haaa..." Ujar Afiqah dengan senyuman sengetnya. Mereka tergelak kecuali Asya. "Adehhh.." Ujar Asya. "Kau nak kena marah nan senior Ayeza ke??" Soal Aziqah sambil membuang segala benda yang di tampalnya di dahi.
"Skang ni sapew senior sapew junior??" Soal Asya berlagak. Mereka tersengeh melihat Asya yang kuat perasan itu. "Buat apa nak takut.. Macam lar dia hebat sangat.." Sindir Harrasy. "Sapew yang tak hebat??" Suara Ayeza memetir. "Asya.. Kau tukar kain kau tu skang sebelum aku campak kau.." Asya mencebik lalu menaiki tangga. Semua tertawa kecil. "Tunggu apa lagi? Pakai kasut lar..." Marah Ayeza.
Ayuni menjeling. "Asal bocor jer melengking.." Bebel Anisa. Mereka mula jogging sampai lar di sbuah titi di sebabkan di kacau oleh 'Geng Pedajal'. Ayeza yang terkena buah yang di lastik oleh salah seorang 'Geng Pedajal' melatah teruk lalu menolak Aziqah jatuh ke dalam parit. "Arghhhhhh, seniorr!!!!" Jerit Aziqah. Semua tergelak. Ayeza menunduk sahaja kerana tersangat malu. "Gelak².. Nak penumbuk ke???" Jerit Aziqah ke arah lelaki yang gelak sakan.Sila gelak berjemaah..
Part ni tak seram..
Part sebelah akan seram key..
Jangan terkejut..
Muahhahahaha..
Btw don't forget to vote and comment..
YOU ARE READING
Just The Ghost
Horror"Just The Ghost!" Mwahahahahaha 👻👻👻👻👻👻👻👻👻 Queen of Devil.. Cover by @itsmefara_ The story tags ranking: #5-siblings #3-imagination #12-killer #9-ghost