"Sob.. Sob.." Afiqah menangis lagi melihat Aziqah yang tidak sedarkan diri dari tadi. "Ziqah.. Jangan lar baring jer.. Cakap lar ngan aku.. Please.. Aku sayang kau.. Jangan lar tinggal aku.." Afiqah meraung sambil menggoncangkan tubuh Aziqah. "Junior Afiqah.. Jangan buat cam gitu.. Aziqah tengah rehat kan.. Dia demam.." Marah Ada. "Kau ni gimik jer lebih.. Manja keledek.. Like ubi keledek gitu.." Ujar Ayuni lali menjentik dahi Afiqah.
"Sobbbbbb... Sampai hati kau.. Sobbb.. Junior Yuni jahat.. Sobbb" semakin kuat raungan Afiqah. "Haisyyyyy, bangun² lah Ziqah oi.. Tak tahan aku tengok Afiqah dari tadi duk melalak ni.." Bebel Ayeza. "Senior Ayeza.. Bacakan mandrem lar... Tak kesian ke.. Dia ni adik kita tau.." Marah Afiqah lalu terus menggoncangkan tubuh Aziqah. Ada dan Asya hanya mampu mendengus kecil.
"Yahhhhhhh, sakit lar!!!" Jerit Aziqah. Eyh, Aziqah dah sedar ler. "Aziqahhhhhhhh!!!" Afiqah memeluk Aziqah dengan kejap. Aziqah hanya terkebil-kebil. "Macam mana aku ada atas katil??" Soal Aziqah setelah Afiqah melepaskan pelukannya. "Dah memang kau tidur atas katil.. Tak kan tidur kat atas atap lak.." Anisa berloyar buruk. "Kau loyarkan aku yer.." Aziqah mengerling Anisa lalu memegang kepalanya yang berasa sakit.
"Kenapa ni?" Soal Asya. Bimbang akan junior kesayangannya itu. "Tak ada apa.. Kaurang.." Aziqah menggigit bibirnya. ‘patut pendam ke gitau eyh?’ Aziqah masih berbelah bagi. "Apa?" Soal mereka serentak. "Ehemmm.. Tak ada pape.." Aziqah mengambil keputusan untuk berdiam diri sahaja. "Kau nak rehat eayh? Kalau cam tu kami tinggalkan kau rehat eayh?" Ayeza menarik tangan adik² nya untuk meninggalkan Aziqah.
Aziqah mulai terasa pelik. ‘semalam bukan ke aku pengsan kat tangga? Cam mana leyh ada kat atas katil.. Ke aku mimpi jer.. Hermmmm.. Maybe mimpi jer kut..’ Aziqah mulai menutup matanya. Aziqah tersedar apabila merasai ada mata sedang merenungnya. Aziqah terus menoleh ke arah balkoni. Terdapat satu lembaga sedang berdiri di balkoni. Aziqah terus meluru ke balkoni itu.
Setelah membuka sliding door Aziqah terkejut apabila lembaga tadi telah hilang. Aziqah memakai cermin mata yang dipegang dari tadi. Aziqah keluar dari bilik lalu melihat ke bawah. Kebetulan seorang remaja lelaki turut merenungnya. Aziqah tersentak. Mukanya mulai membahang. Remaja itu tersenyum ke arah Aziqah. Aziqah menyemat rambutnya yang diterbangkan angin.
‘Wait a minute, Aku semat rambut!’ Aziqah berhenti sejenak dan kalut berlari masuk ke dalam bilik semula. "Ya allah.. Ya rabbi.." Aziqah membenamkan muka ke bantal. ‘Harap dia tak tengok.. Harap lah.. Ya Allah.. Berdosanya aku..’ Aziqah menumbuk-numbuk bantalnya. "Arghhhhhhhhhhhhh!" Jeritnya geram."Kamu semua sudah tahu kah?" Soal Mrs Helen setelah mereka semua turun ke bawah daripada merawat Aziqah. "Tahu apa mrs? Soal Asya. "Mak Mun belum bagitahu mereka?" Soal Mrs Helen. "Belum Mrs.. Maafkan saya.." Mak Mun menunduk. "Tidak mengapalah.. Saya tidak marah.." Mrs Helen kembali merenung Asya and the gang. "Begini.. Sekejap lagi.. Saudara kamu akan sampai.. Dia bersama sahabat nya akan tiba tak lama lagi.." Mrs Helen merenung Afiqah yang tergaru-garu kepalanya.
"Ehemmm.." Ayeza menepuk kepala Afiqah. Afiqah menggosok-gosok. "Apeni??" Marah Afiqah. Mrs Helen berdehem. "Maaf Mrs.." Ujar mereka serentak. "Mak Mun.." Mrs Helen menunjukkan muka ketatnya. "Iya mrs.." Mak Mun menunduk. "Macam ni.. Sepupu kamu dan sahabatnya akan tinggal di sini selama 3 bulan.. Atas arahan tansri.." Ujar Mak Mun. "Isy, boleyh jer.." Ujar Ayeza dan yang lain.
"Assalamualaikum.." Kedengaran suara garau memberi salam. "Waalaikummussalam.." Jawab mereka serentak. "Kamu ni Faqih yer?" Soal Mak Mun pada seorang lelaki yang berbaju T hitam. "Eyh, tak lar.. Saya Harrasy ni Faqih.." Tanpa sebarang senyuman dia menolak Faqih ke depan. Faqih yang tersentak terus mengangkat mukanya. "Hensemnya.." Ujar Asya. Faqih tersengih.
Setelah itu semua kalut mencapai segala benda untuk menutup kepala. Ayuni meletakkan kain lap di atas kepala Asya yang tidak berganjak dari merenung Faqih. Faqih dan Harrasy hanya menunduk bagi mengelakkan melihat mereka. Mak Mun tergelak melihat mereka. Ada yang menutup dengan kain lap, dengan periuk, dengan kuali dan dengan mangkuk.
"Ni bawak beg bagai buat apa? Korang ni sapew?" Soal Ayeza dgan periuk di kepala. Ada berdehem. Ayeza hanya menjeling. "Ini lar saudara kamu.." Ujar Mak Mun. "What?!" Ujar yang lain kecuali Asya. "Saya okay jer.." Ujar Asya sambil tersengih malu melihat Faqih yang merenungnya. Ayeza menjeling seniornya. "Senior Asya!!!" Jerit junior²nya. "Adehhh!!" Ujar Asya apabila diketam junior² nya. "Arghhhhhhhhhh!" Mereka tersentak bila terdengar jeritan dari tingkat atas.Ahahahahahaha..
Lawak hambar..
😂😂😂😂😂..
Like always..
Comment and vote..
YOU ARE READING
Just The Ghost
Horror"Just The Ghost!" Mwahahahahaha 👻👻👻👻👻👻👻👻👻 Queen of Devil.. Cover by @itsmefara_ The story tags ranking: #5-siblings #3-imagination #12-killer #9-ghost