Laila's pp:
Ik werd wakker gemaakt door mn ma. Vandaag zal bilal oficieel mn hand komen vragen. Mn pa zal dr ook zijn. Moet wel. Ik liep naar de badkamer en deed mn ochtendroutine. Ik liep me kamer weer in en smeerde me zelf in met een body lotion. Ik appte nog met lina en liep naar beneden en begon aan mn ontbijt.
Na ontbijt.
Ik liep naar boven en kleede me aan in een marokkaanse donker blauwe pyjama jurk (jeleba). (Omslag) Ik liep naar beneden en holp me moeder nog met de laatste dingen tot ik de bel hoorde. Ik liep naar de deur. Dat was mn vader. Ik opende de deur en groete me vader. Hij liep naar binnen en zat op de bank. Ik zat naast hem. Hij begon toen te praten met mij tot de bel ging. Ik deed de deur open en groete mn toekomstige schoonouders en zusje. Bilal was er nog ni. Na 1 min belde er weer iemand. Dat is sws bilal. Ik deed de deur achter me dicht en deed de voordeur open voor bilal. "Mijn prinses" zei bilal en gaf me een knuffel. Ik gaf hem nog een kusje op zn wang en liep naar binnen. Me vader begon met de ouders te praten van bilal. Vroeger toen me vader nog bij ons was was hij heel erg bevriend met de vader van bilal. Ik holp me moeder met de thee naar de woonkamer te brengen. Na thee drinken begonnen we gelijk aan ons eten.Na het eten.
Met een volle buik liep ik de keuken in om me ma te helpen. Ik holp haar met het afwas en alles.
Na het opruimen maakte we thee en zaten te kletsen tot me vader begon te praten. "Laila wil jij met bilal trouwen" zei mn vader. Ja bentwoorde ik. En toen werd het aan bilal gevraagd. (Wollah mensen sry als dit niet zo hoort heb er egt geen verstand van. Ik denk dat het zo hoort .iets in die richting)
Later die dag.
Ik zou over 2 maanden trouwen en de verlovings feest is over 1 maand.
Iedereen was weg incl me vader. Ik en me ma kletste nog wat bij tot ik egt moe was en besloot om te slapen. Ik liep naar boven en appte nog wat met lina. We hadden morgen afgesproken. Had haar lang niet gezien. Ik kan egt niet geloven dat ik ga trouwen. alles was zo snel gegaan. Met die gedachte viel ik in slaap. Op naar morgen.
JE LEEST
Is hij mijn mekteb?
RomanceDit boek gaat over een meisje genaamd laila. Zal ze haar mekteb vinden? Of niet.