003

283 7 0
                                    

Zoë
Nadat we bij Kate zijn geweest, moesten we nog maar 1 ding doen. En dat was met Frank praten. Ik zie aan Mik dat hij zenuwachtig is. "Waarom ben je zenuwachtig?" vraag ik aan hem. "Ik ben bang dat hij niet wilt dat wij samen zingen en hij wil dat ik met Kate naar Amerika ga," antwoordt hij. "Dat doet hij niet hoor," probeer ik hem gerust te stellen. "En anders zeg je gewoon tegen hem dat je die tour met mij doet en niemand anders." "Goed idee," zegt Mik en hij kijkt al wat blijer.
In het gebouw van Frank komt Frank al op me aflopen. "Zoë, jij bent echt geweldig! Wat zou je ervan vinden als ik je een platencontract aanbiedt?" OMG!!!!!! Oké, denk ik, het is echt geweldig, maar ooit gehoord van even gedag zeggen. En hij gaat er ook echt meteen voor... "Ik denk dat ze daar nog even over wilt nadenken," zegt Mik snel. Ik knik: "Ja, ik wil het er eerst met m'n ouders over hebben en er een nachtje over slapen." "Maar natuurlijk," zegt Frank meteen. Nou dat ging ook weer lekker, denk ik. Hij ging er ook zo vanuit dat ik hem ken. Oké, nu ken ik hem ook, maar als nog. Het is toch gewoon onbeleefd. Als we in Frank kantoor zijn, zegt Mik: "Frank, ik wil niet met Kate een single opnemen en al helemaal niet met haar op tour." "Maar, alles is al geregeld. Jij gaat samen met haar op tour," zegt Frank nu een beetje geïrriteerd. "Maar, Frank. Zou ik niet meekunnen?" vraag ik voorzichtig. "Dat is onmogelijk," zegt hij. "Ik heb haar net 5 minuten gelden een platencontract aangboden en ze zei nog geen eens ja of nee." "Nou dan zeg ik ja," zeg ik. "En dan nog, je bent nog maar aan het begin van je carrière als zangeres," stamelt Frank. "Nou en, als jullie me nou heel goed voorbereiden, dan komt het allemaal wel goed," zeg ik zo optimistisch mogelijk. Ik ben er zelf ook niet zo zeker van. Totdat Mik zegt: "Ik ben het met Zoë eens, ik zorg er wel voor dat ze precies weet wat ze moet doen. Ik heb er vertrouwen in!" Dat geeft mij ook vertouwen. Ik zie Frank bedenkelijk kijken. "Oke," zegt hij, "maar op 1 voorwaarde. Jij vertelt het Kate dat alles niet doorgaat." Hij wijst naar Mik. "En nog 1 ding, jullie nemen volgende week hart beat op in de studio. Zelfde plek, zelfde tijd." Dan verlaat hij het kantoor.

Mik
Ik zie in Zoë's ogen dat er iets mis is. "Wat is er?" vraag ik. "Ik vind het heel leuk allemaal en fijn dat je vertrouwen in me hebt maar ik moet alles in 1 maand leren. Net dacht ik: dat gaat wel lukken, maar nu..." Ze wil nog verder praten, maar ik onderbreek haar: "Geen zorgen maken babe, alles komt goed. Ik help je, weet je nog. Als iemand weet hoe het er tijdens een show aan toe gaat ben ik het wel." Ik geef haar een knipoog.
We lopen het grote gebouw uit. Opeens hoor ik gegil van links komen. Ik kijk in de richting en zie dan een of andere hysterische fan op me af rennen. "Oh nee, niet zij!" zegt Zoë meteen. "Wat is er? Ken je haar?" vraag ik haar. "Ja, daar heb ik die quiz over jou tegen gespeeld. Ze heet Saskia dacht ik." "Oh ja, zij. Nu weet ik het weer." "Kom mee!" zegt Zoë en ze trekt me mee richting de bus. Maar het was al te laat. Daar kwam Saskia al aan. "Miiiiiiik!!!!!" gilt ze. Ze staat nu recht voor me. "Mag ik een foto met je?" vraagt ze hysterisch. "Ja hoor" zeg ik zo normaal mogelijk. Ik maak een foto met d'r en ik wil weer weg lopen. "Wacht!" zegt ze. "Wie is dat?" vraagt ze en ze wijst naar Zoë. "Dat is Zoë, mijn vriendin." "Vriendin, als in verkering?" vraagt ze. "Ja," antwoord ik. "OMG!!!!! Ik zet het nu op twitter. Mag ik op de foto met je???" Ik kijk naar Zoë. "Ja hoor," antwoordt ze. Ze gaat op de foto en zegt: "Maar nu moeten we echt gaan. Doei!" zeg ik en ik stap samen met Zoë de bus in. "Neeeeeee!!! Ik heb nog zo veel vragen!" schreeuwt Saskia bijna huilend. Als de bus wegrijdt, rent ze nog een paar meter mee, maar stopt dan met rennen en pakt haar mobiel. "Oké, dit is dus het stomme aan beroemd zijn. Hysterische fans, sommige fans zijn heel aardig en sommige, zoals Saskia, ontzettend irritant." zeg ik tegen Zoë als we Saskia eindelijk uit het oog verloren zijn. "Ik snap het helemaal," zegt Zoë lachend en ze kruipt tegen me aan. Niet veel later zie ik dat ze in slaap is gevallen.

Ik heb even Eric naar Frank verandert. Frank Steenhuis is de naam in de film

Hartbeat 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu