020

126 8 0
                                    

Mik
Godzijdank, Zoë heeft me het vergeven. Ik had het mezelf het nooit vergeven. Maar nu vertrouwd ze me zeker weten niet meer. Hopelijk komt de pers er niet achter...
De volgende ochtend word ik wakker gebeld door JJ. "Waarom bel je me zo vroeg?" vraag ik geïrriteerd. "Kijk op insta!" zegt JJ. Ik ga naar insta en zie iets wat ik nooit had willen zien. Die Lisa is aan een foto van mij en haar gekomen terwijl we zoenen. En ze heeft hem godverdomme op instagram gezet. Hoe ga ik dit aan Zoë vertellen... Zou ze boos op me zijn? Ik hoop zo dat de pers dit niet ziet...
Nadat ik heb opgehangen ga ik een ontbijtje maken voor Zoë. "Hey glitterhoofd," hoor ik in een keer achter me. "Goodmorning," zeg ik terug en ik geef haar een kus. "Ik was bezig met het ontbijt. Ik moet je zo trouwens wel iets vertellen." "Uhm, oke?" Ik neem het ontbijt mee en ga aan tafel zitten. Zoë zit al tegen over me. "Oke, wat wilde je me vertellen?" vraagt Zoë. "Die zoen van mij en Lisa, daar is een foto van gemaakt. Lisa heeft die foto op insta gezet en grote kans dat de pers hem ziet." "Ik haat die Lisa echt. Wat een bitch. Hoe durft ze?!" roept Zoë. "Hey rustig, we kunnen ook gewoon zeggen dat ik het niet ben. Ik sta er heel onduidelijk op. En nog iets, ben je ook boos op mij?" "Nee, ik heb het jou vergeven. Maar die Lisa ga ik het nooit van m'n leven vergeven. En dat is geen goed plan. Uiteindelijk komt de pers er toch wel achter en hebben we alleen maar meer problemen." "Je hebt gelijk," zeg ik en ik geef haar een zoen. Gelukkig is ze alleen boos op Lisa.
Niet veel later gaat de deurbel. Het is Lilian. "Oke, waarom word ik nu zo vaak gebeld door de pers," zegt ze als ze binnen is. Ik vertel haar het verhaal en ze snapt me niet waarom ik het heb gedaan. Ik ook niet, maar ja. Het is nu eenmaal zo. Nadat we ook hebben uitgelegd wat ons plan is, gaat Lilian de pers bellen.

Zoë
Terwijl Lilian de pers belt, maken Mik en ik ons klaar voor de vragen van de pers. We zorgen dat we beiden een beetje hetzelfde verhaal hebben. Want anders gaat het als nog fout. "Wat nou als de pers hele irritante vragen gaat stellen?" Mik trekt me in een knuffel. "Het komt wel goed. Als ze dat doen zeg je gewoon dat je daar geen antwoord op wilt geven ofzo. En Lilian is er ook bij. Die zorgt wel dat je er niks vervelends gebeurt. Het is ook allemaal mijn schuld. Als ik Lisa nooit had gezoend dan was dit nooit gebeurd," zegt hij. "Nee, het is niet jouw schuld van die foto, dat was Lisa's schuld," stel ik hem gerust. "Maar laten we nu eerst de pers op de hoogte stellen," zegt Mik toen het een beetje ongemakkelijk begon te worden. "Ja. Goed plan." We lopen naar beneden en gaan naar Stone Records.
Eenmaal daar aangekomen is de pers gelukkig al binnen. Snel nemen we plaats op het "podium" en begint de soort van persconferentie. "Klopt het dat Mik dus met iemand anders heeft gezoend?" "Ja, dat klopt," zeg ik. "En wat vind je daarvan Zoë? Heb je het hem vergeven?" "Het is dom van hem, maar ik heb het hem vergeven. Want ik kan niet zonder hem." "Waarom heb je dit gedaan Mik?" "Ik weet het niet. Het meisje kwam op me af en zoende me. Ik ging er met m'n stomme kop in mee." "Was je dronken?" "Daar ga ik geen antwoord op geven." "En het meisje. Wie was dat?" "Dat was een vriendin van me." "Je zegt was, zijn jullie geen vriendinnen meer?" "Nee, niet meer. Na dit was de vriendschap voorbij." "En hoe komt dit op instagram?" "Dat meisje heeft het erop gezet. Hoe ze aan de foto komt weten wij ook niet," zegt Mik en staat op. "Dit was het. Meer gaan we jullie niet vertellen." En we lopen weg.
"Oke, dat ging een stuk makkelijker als dat ik had verwacht," zeg ik. "Ja, goed gedaan," zegt Lilian. En ze geeft ons een knuffel. Daarna geef ik Mik een kus. "Laten we gaan, ik heb nog wat voor je," zegt Mik.
Eenmaal thuis moet ik m'n ogen sluiten. Mik rommelt wat in laatjes en ik hoor dat hij achter me gaat staan. Hij doet een ketting bij me om. "Kijk maar." Ik open m'n ogen en ik kijk naar de ketting. Er zit een hart aan met Z&M er in gegraveerd. "Ahw, wat lief. Dankjewel." "Ik dacht, ik moet toch iets terugdoen, nadat je me hebt vergeven," zegt Mik. Ik sla m'n armen om z'n nek en zoen hem. Hij vraagt om toestemming en die geef ik hem maar al te graag. Gelukkig. Alles is weer goed.
Zo, daar is ie dan. Misschien een beetje saai, maar ja... In het volgende hoofdstuk maak ik wss een tijdsprong naar een bepaald moment waar iets leuks ofzo gebeurd.

Hartbeat 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu