023

100 4 0
                                    

Zoë
De meet and greet is al een tijdje aan de gang als er plotseling iemand strak langs Mik, recht naar mij toe loopt. "Ha ha hallo?" zeg ik. Dan pakt hij me bij m'n keel. "Jij zult boeten voor wat je Kate hebt aangedaan!" Hij drukt me tegen de muur en ik stik echt bijna. Mik rent naar me toe en haalt die klootzak van me af. Dan rent hij het gebouw uit. "Wat was dat? Beter gezegd, wie was dat?" vraagt Mik. "Ik, ik, ik weet het niet," zeg ik hijgend. "De broer van Kate is toch opgepakt hè?" "Laten we dit gesprek later voeren," antwoord Mik kortaf. Waarom doet hij nou zo? Hij kan toch gewoon antwoord geven. "Maar gaat het wel, kan je nog verder?" vraagt Mik bezorgd. "Ja, hoor. Het gaat wel."
Een uur later zijn we eindelijk klaar met de meet and greet. In het hotel vraag ik meteen aan Mik: "Vertel. Zit de broer van Kate echt vast?" "Ja... Nee, eigenlijk niet," zegt Mik. "Waarom heb je me dat niet vertelt?" "Omdat ik bang was dat jij dan niet meer normaal over straat zou durven." "Nou. Daar heb je een punt. Maar als nog. Je loog tegen me en je hoort me gewoon alles te kunnen zeggen," zeg ik nu licht geïrriteerd. "Sorry, ik had niet tegen je moeten liegen," zegt Mik uiteindelijk. Ik loop naar hem toe en geef hem een zoen. "Maar alleen omdat je me gered hebt van die enge gast!" zeg ik lachend. "Ja ja..." zegt Mik lachend en hij begint me te kietelen. "Nee. Stop!" schreeuw ik lachend. Dan vliegt de deur open. De tranen stromen inmiddels over m'n wangen van het lachen. "Wat is hier aan de hand?!" zegt Sam lachend. "Ik geef Zoë een kieteldood," zegt Mik droog. Daardoor moet ik alleen maar harder lachen. Plotseling vliegen de beelden van net weer door m'n hoofd. Ik begin te hyperventileren. "Wat is er aan de hand?!" hoor ik Sam nog zeggen en daarna wordt alles zwart.

Mik
"Zoë!" roep ik. "Wat is er aan de hand?!" vraagt Sam. "Ik ik ik weet het niet," zeg ik met tranen in m'n ogen. Dan komt JJ binnen gestormd. "Wat is hier aan de hand?!" "Zoë is flauw gevallen!" roept Sam hysterisch. "Bel een ambulance," zeg ik. De tranen rollen inmiddels over m'n wangen. 5 min. later is de ambulance er. "Wat is er aan de hand?" vraagt de ambulancebroeder. "Ze begon plotseling te hyperventileren en toen viel ze flauw...
Ik zit in het ziekenhuis te wachten totdat ik weer bij Zoë mag. Ze zijn nu wat testjes aan het doen en waarschijnlijk is het niet zo ernstig. Toch voel ik een soort van zenuwen door m'n lijf gaan. Ik heb Sam en JJ maar vertelt wat er gebeurt was tijdens de meet and greet. Sam is ontzettend geschrokken van het verhaal. Ze zit nu ook naast me en ik zie aan haar dat ze net zo zenuwachtig als mij is.
Dan komt de dokter uit de kamer lopen. "En?" vraagt Sam. "Alles is verder goed. Over een uur doen we nog een paar testjes en als dan alles nog steeds goed is, mag ze weer naar huis." "Gelukkig." "Mogen we bij haar?" vraag ik. "Ja, ga maar. Ze heeft jullie steun denk ik hard nodig," zegt de dokter en hij loopt weg. Ik en Sam lopen de kamer binnen. "Hey," zeg ik. "Hey," zegt Zoë terug. "Hoe gaat het?" "Wel oke, maar ik ben gewoon bang dat het weer gebeurt," zegt Zoë. Ik hoor dat ze een brok in de keel heeft. Ik pak haar hand en trek haar in een knuffel. Ze begint te huilen. "Ssst..." zeg ik. "De politie gaat er alles aan doen om die klootzak op te pakken. "Is hij niet gepakt door de beveiliging dan?" vraagt Sam. "Nee, die zaten niet op te letten. Dus die hebben we aangeklaagd, aangezien ik degene was die die broer van Kate van Zoë afgehaald heeft," zeg ik een beetje boos.
Een paar uur later zitten we weer op de hotelkamer. Gelukkig is alles goed met Zoë. Ik hoop dat dit niet nog een keer gebeurt. Bij de aankomende shows en zo is er extra beveiliging. Vooral voor Zoë. Maar Zoë is ook bang dat mij wat overkomt. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want Kate zou mij niet dood willen hebben. Ugh, zo frustrerend allemaal. Ik schrik op uit m'n gedachten doordat iemand mijn naam roept. "Mik!" zegt Zoë. "We zijn op het journaal!" Ik ga gauw naar Zoë toe.
"Allebei 18 en net met hun school klaar. Maar toch al wereldberoemd. De 2 supersterren Zoë en Mik hebben afgelopen zaterdag hun eerste concert van de tour door Amerika gehad. Het concert was helemaal uitverkocht. Iedereen wilde weten wat deze twee doen. En de reacties waren super!" zegt de journalist. "Omg, Zoë en Mik zijn echt geweldig. Ze kunnen goed zingen, dansen, hebben prachtige nummers en zijn echt een geweldig stel. En Mik is echt super knap natuurlijk!" zegt 1 van de meisjes in het fimpje.
"Oke, ik had niet verwacht dat we nu al zo groot waren," zeg ik. "Ik ook echt niet!"
Na nog even tv te hebben gekeken zeg ik: "Laten we maar gaan slapen, morgen moeten we weer vroeg in het vliegtuig zitten naar Washington DC." Niet veel later liggen we in bed.

Zoë
De volgende ochtend zitten we in het vliegtuig. Ik ben nog best moe en heb nog last van een jetlag. En vanavond hebben we alweer een persconferentie. Na een kwartier in het vliegtuig te hebben gezeten, lijkt het net of ons vliegtuig neerstort. Ik kijk om me heen en uit de cockpit komt een gedaante aangelopen. "Hallo Zoë. Heb je me gemist?"

Oehhh... wie oh wie is dat?? Een oude bekende?!
Volgende week, 2 oktober, begint de Spa! Wie gaat er kijken. Oh ja, ff voor de Mainiacs😜 Nils heeft een single uitgebracht. Ashes. Hij heeft hem niet gezongen...

Hartbeat 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu