Zoë
Yesss ik heb de hoofdrol!!!! Mik komt naar me toe en feliciteerd me. Ik geef hem een zoen. Dan komt Amy naar me toe. "Gefeliciteerd," zegt ze. Ze geeft me een knuffel. Ik kijk volgensmij heel erg verbaasd, want Mik probeert niet in lachen uit te barsten. Tijdens de knuffel fluistert Amy: "Je gaat er aan." Wat bedoelt ze daar nou weer mee. Nou ja, nu maar eens kijken wie mijn tegenspeler wordt.
Even later is dat ook bekend. "Ugh, mijn tegenspeler is Tim. Hij is zo irritant. En daarmee moet ik zoenen," zeg ik walgend tegen Mik. "Nou ja, jammer dan. Je hebt mij toch?" vraagt hij lachend. "Ja dat is waar. Niet dat ik daar veel aan heb," zeg ik lachend. Mik begint me te kietelen. "Stop!" gil ik. "Alleen als je terugneemt wat je net zij!" "Echt niet!" "Dan houd ik ook niet op." "Oke, oke. Ik neem het terug," zeg ik hikkend van het lachen. Gelukkig, Mik laat me los.
Een paar uur later zitten we bij mij thuis. Morgen hebben we een meeting met Frank. Aangezien de opnamestudio weer is opgebouwd, moeten we morgen de single opnemen. En we gaan wat bespreken over Amerika en mijn eerste album en de tweede van Mik.
Het is half drie in de middag en Mik en ik zitten ons een beetje te vervelen. "Zullen we naar het strand gaan?" vraagt Mik als ik de zoveelste zender wegklik. "Ja, leuk. Alleen het waait een beetje hard en jij hebt niks warms bij je." "Heb je geen sweater van mij in je kast hangen dan?" "Oh ja, een stuk of drie. Ik pak er wel eentje," antwoord ik lachend. Mik kijkt me raar aan. Ik krijg de slappe lach en al gauw lacht Mik ook mee.
We lopen over het strand. Het waait best hard, maar daardoor zijn de golven in de zee heel mooi en hoog. Plotseling staat Mik stil.
"Lieve Zoë, jij bent voormij de allerliefste, leukste, mooiste en grappigste vriendin die ik ooit gehad heb. Doe je ogen maar dicht," zegt Mik. Ik doe m'n ogen dicht en Mik gaat achtermij staan. Hij doet een ketting bij mij om. "Je mag weer kijken." Ik kijk naar beneden. Ik heb een ketting om met een Z en een M erin gegraveerd. Ook staat er 20-10-2017, de datum dat we verkering kregen. "Ahw, wat lief. Dankjewel," zeg ik met tranen in m'n ogen. Ik geef hem een lange zoen. Mik vraagt om toestemming en natuurlijk geef ik hem die. En zo staan we daar nog wel even.Mik
Vandaag hebben we de meeting met Frank. Als we eenmaal bij Stone Records aan zijn gekomen, zit Frank al op ons te wachten. "Zo, zijn jullie daar eindelijk."
Na het opnemen heeft Frank belangrijk nieuws voor ons. "Goed, allereerst wil ik iets vertellen over de nieuwe albums. Wat dachten jullie er van om een echt zangduo te worden en dus samen albums te maken met veel liedjes van jullie samen en een paar van jullie alleen," zegt hij. "Dat lijkt me echt geweldig!" zeg ik. Ik kijk Zoë vragen aan. "Ja, echt super!" zegt ze. "Mooi, dan is dat ook al geregeld. En dan nu. Amerika. Ik weet wanneer jullie op tour gaan en voor hoelang," zegt Frank. "Jullie gaan over precies 3 maanden en dan zijn jullie een halfjaar weg. Na kerst en oud en nieuw gaan jullie ong. weg." "Wow, over een 3 maanden al," zegt Zoë. "Maar wie gaan er allemaal mee op tour naast Zoë en mij?" vraag ik. "Nou, sowieso ik en Frank. En jullie mogen allebei 1 iemand uitkiezen," zegt Lilian. "Dan weet ik het al, Sam en JJ," zegt Zoë. "Sowieso!" zeg ik. Dit gaat allemaal zo gaaf worden. Ik kan niet wachten om in Amerika op het podium te staan, samen met Zoë...
Een beetje een kort hoofdstukje, maar wel een mooi hoofdstukje. Toch?
JE LEEST
Hartbeat 2
FanfictionHartbeat is een film en gaat over Zoë, haar ouders zijn net gescheiden en daarom is ze haar liefde voor muziek kwijtgeraakt. Maar als ze dan wordt aangereden door de tourbus van Mik, de pop sensatie van het moment. Als je de film nog niet gezien heb...