009

148 8 0
                                    

Sam
"Dat is m'n zusje maar," zegt JJ. "Ooh," zeg ik, "niks aan de hand. Ik dacht even dat je vreemd ging." "Nee hoor, daar ben jij veel te speciaal voor," zegt hij. Hij geeft me een zoen, die al snel overgaat in een tongzoen. Een hele dierentuin ontploft in m'n buik. Ik weet het zeker, JJ is de ware.

Zoë
Als ik bijna in slaap val, gaat m'n mobiel af. Een appje van Sam.
Sam: Yesss, je tips hebben gewerkt. Het was JJ's zusje en hij vond het niet raar dat ik dat vroeg. Hij is zo lief...😄 Dankjewel!!!😘❤
U: Fijn dat alles goed is. Daar zijn vriendinnen voor hè😉❤. Ik ga slapen. Weltrusten!😘
Sam: Gn!😘
Fijn dat alles weer goed is. Ik snap Sam wel, ik zou me dan ook afvragen of Mik wel te vertrouwen is. Maar ik weet bijna zeker dat hij dat is...

De volgende ochtend word ik wakker van stemmen. Ik doe m'n ogen open en ik zie dat Mik nog naast me ligt. Ik luister naar de stemmen en hoor dat het niet alleen m'n vader en moeder zijn. Ik kruip zachtjes uit m'n bed. Ik loop naar m'n kast en pak een leuk kledingsetje en schoon ondergoed. Ik loop naar de badkamer en ga douchen. Na het douchen enzo loop ik terug m'n kamer in, waar Mik inmiddels rechtop in bed zit. "Goodmorning sunshine," zegt hij. "Goeiemorgen," zeg ik en ik geef hem een kus. "Ik ga vast naar beneden. Ik hoor namelijk meer stemmen dan alleen m'n ouders," zeg ik. "Is goed. Ik ga douchen," zegt Mik. Ik knik en loop naar beneden. In de woonkamer zitten mijn ouders met, huh? De politie?

"Goeiemorgen?" zeg ik. "Wat doen jullie hier?" vraag ik verbaasd aan de politie. "Wij komen om te vertellen over Kate en de rechtzaak waar u, en uw vriendje, eventueel kunnen getuigen. Zouden jullie dat willen?" zegt de ene agent. "Ikke wel," zeg ik. "Oh sorry, ik vergeet me helemaal voortestellen. Ik ben agent Wildeborg en dit is mijn collega, agent van Vliet," zegt de ene agent weer. "Ik ben Zoë van den Bosch," zeg ik. (Ik weet het, Vajén van den Bosch. Zelfde verhaal als bij Mik)
Dan hoor ik iemand van de trap komen. Mik natuurlijk. Hij loopt de kamer in. "Hoi," zegt hij. "Mik, deze agenten zijn er om ons te informeren over de rechtzaak tegen Kate," zegt mijn moeder. "Oke, ik ben Mik." "Hallo, ik ben agent Wildeborg en dit is mijn collega agent van Vliet," zegt agent Wildeborg weer. "De vraag is of jullie willen getuigen tegen Kate tijdens de rechtzaak," zegt van Vliet. "Ik wel," zeg ik. "Ik dan ook," zegt Mik. Hij kijkt me aan en pakt mijn hand. "Wat houdt het eigenlijk in?" vraag ik. "Nou, je doet je verhaal zo als jij het hebt meegemaakt en je beantwoord de vragen van bijvoorbeeld de rechter ook zoals jij dat inziet," antwoordt Wildeborg. "Oké," zeg ik. "Hoe lang zal Kate krijgen ongeveer?" vraagt Mik. "Nou zeker zo'n 5 tot 10 jaar gevangenis en ook een contactverbod met jullie twee," zegt van Vliet. Yes! Misschien wel 10 jaar zonder de kans Kate tegen te komen.
Na nog wat uitleg over de rechtzaak, die overigens volgende week woensdag is, gaan de agenten weg.

Mik
We lopen meteen naar boven als de agenten weg zijn. Weer een dagje netflixen. We hebben morgen een drukke dag, we gaan Hartbeat opnemen. Maar nu eerst nog even relaxen. Ik trek Zoë lekker dicht naar me toe en geef haar een zoen, ik vraag om toestemming. Die geeft ze. Na zo'n 5 min. trekt ze terug. Ik bof echt met zo'n vriendin...

Ik weet het, een beetje slecht hoofdstukje. Maar wel een opluchting voor Sam.
Wat vinden jullie tot nu toe van het verhaal? Ik vind het heel leuk dat jullie stemmen en dit verhaal überhaupt lezen, maar zouden jullie in de comments willen zetten wat jullie er tot nu toe van vinden?
Xoxo Nienke😘😘

Hartbeat 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu